Search

štvrtok 25. júla 2013

R.I.P.D


Alebo Rest In Piece Department
 
Film, na ktorý som bola pred dvoma dňami. Neviem, čo presne som čakala, keď som to našla v programe, ale páčilo sa mi to. Aj keď som neočakávala takú fantasy.
 
Policajt Nick Walker, ktorého jeho partner podrazil a zastrelil pri akcii putuje do neba, ale tesne pred cieľom sa zrazu cesta otočí a on sa ocitne v malej bielej miestnosti sediac za stolom oproti prísne sa tváriacej žene v uniforme, ktorá mu ponúkne menší odklad smrti. Namiesto toho ho čaká sto rokov služby pre R.I.P.D (v slovenčine U.R.N.A - Útvar rozhodne neživých agentov), kde má späť na zemi vyhľadávať "tuhých" -> mŕtvoly, ktoré si prerazili cestu do sveta živých - a ničiť ich.
 
Trochu mi to teraz pripomína film Muži v čiernom. Je vlastne na podobnej báze. Votrelci, premakaná technika, tajná inštitúcia. Film je takou oddychovkou, nič príliš svetoborné, ale celkom sranda.
 
Nickovi je pridelený parťák, Roy Pulshiper, kovboj a šerif z Divokého západu 19. storočia.
Mne sa najviac páčili zábery, v ktorých ukazovali ich vzhľad na zemi. Aby sa totiž neprezradili mali falošnú identitu. Roy, ostrieľaný pištoľník, mal identitu sexi blondíny, kým mladý Nick dostal identitu postaršieho čínskeho dedka, ktorý zakaždým keď vytiahol zbraň, z pohľadu iných sa iba rozháňal banánom :D
 
Ako v každom filme aj tu musel byť nejaký zloduch a veľký zlý plán, ktorý bol zmarený v posledných sekundách. "Tuhí" potajomky zberali kusy zlata, čo boli vlastne kusy starého
obelisku (Stĺp z Jericha, myslím) ktorý chceli postaviť a tým zvrátiť chod smrti.To znamená, že by mŕtvy nešli do neba pred Posledný súd, ale všetci, čo zomreli by sa pekne vrátili na svet. Taká invázia mŕtvol.
 
Do deja sa plietol aj Nickov neuzavretý vzťah s jeho manželkou, ktorú sa celý čas snažil kontaktovať a neskôr zistenie, že jeho parťák, ktorý ho zastrelil je hlavným šéfom "tuhých".
 
Najviac z celého filmu oceňujem herecký výkon Marie-Luise Parker alias policajnej dôstojíčky a vedúcej R.I.P.D. Jej suchárske správanie, strohé odpovede a prísny výraz mi proste pasovali. Tvrdá ruka nad oddelením plným testosterónu s neustálymi hláškami kovboja Roya :D
 
Ak by som mala hodnotiť na hviezdičky tak 2,5/3 z piatich. Kvalita bola priemerná, niektoré scény lepšie iné horšie, ale ako oddychovka na popoludnie celkom fajn.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára