Search

nedeľa 19. mája 2013

Hope - 2. kapitola

Akademický týždeň je na konci a skúšky predo mnou :P Pecka pocit, ale ešte lepší bude v utorok večer, keď prídem domov a skúška dospelosti bude úspešne absolvovaná. A potom hor sa na oslavy a štvormesačné prázdninky :D :D
 
Zatiaľ... tu je druhá kapitolka staronovej poviedky.
Na začiatku malý flashback do minulosti (ja som ich vždy mala rada a oni sa v seriály začali stále viac vytrácať :/) z pohľadu Caroline a potom niečo o reakcii Salvatorovcov. Tiež sa objasní prečo Caroline bola v truhle, hoci nie je The Original.
♥ R&R ♥

1392
            Cítila som bolesť, ktorá mi prúdila celým telom a spaľovala ma. Ležala som na zemi a nad sebou som nejasne rozoznávala koruny stromov. Les. Na hlave som cítila bodavú bolesť, ktorá sa postupne šírila ďalej. Chcela som sa pohnúť, ale nedokázala som to. Keď som sa sťažka nadýcha v nose ma zaštípal nepríjemný zápach horiaceho mäsa a dymu. Vedela som, že im nemôžem pomôcť, nedokázala som pomôcť ani sama sebe. Skôr než som stratila vedomie počula som svišťanie vetra vôkol mňa a cudzie mužské hlasy.
            "Myslíš, že to bol dobrý nápad?" spýtalo sa nejaké dievča blízko mňa.
"Je tak mladá Bekah, nezaslúžila si zomrieť," odvetil mužský hlas. Pomaly som otvorila oči a uvidela neznámeho muža sedieť na okraji postele. Tmavohnedé vlasy mu splývali na plecia a v očiach sa mu zračil súcit, keď sa na mňa díval. Bol oblečený ako šľachtic. Vedľa neho stálo dievča, sotva staršie ako ja. Dlhé plavé vlasy malo upravené v zložitom účese. Jej šaty boli tmavozelené, ozdobené striebornými stuhami.
"K-kde som?" opýtala som sa pomaly, čím som si získala ich pozornosť.
"Vitaj späť," usmial sa muž a naklonil sa bližšie. "Si v bezpečí, našli sme ťa v lese neďaleko vášho domu."
"Čo sa mi stalo?" nechápala som. Moje zranenia zmizli, žiadna krv ani bolesti.
"Ako sa voláš?" opýtal sa ma jemne.
"Caroline, môj pane."
"Umierala si Caroline. Teraz však máš na výber - môžeš sa pridať k nám a žiť naveky, alebo si môžeš sama zvoliť smrť, bude to tvoja voľba," kým hovoril posadila som sa na posteli. Znelo to tak nereálne.
"Kto ste?" spýtala som sa.
"Sme upíri," povedal. Vzápätí jeho oči sčerneli a pod nimi sa objavili tmavé žilky. Keď som bola malá moja mama mi niekedy rozprávala legendy o ľuďoch, ktorí dokázali oklamať smrť, žili ďalej, prinášali len bolesť a strach, ale neverila som im.
"Som Elijah," predstavil sa mi upír. Napriek tomu, čo som v minulosti počula, som sa nebála. Elijah vo mne vzbudzoval dôveru. "Moja sestra Rebekah," dodal a ukázal na mladé dievča.
 
            Pery som mala červené od krvi. Pri nohách mi ležalo telo mladého muža, na hrdle mal stopy po zuboch. Videla som svoj obraz vo veľkom zrkadle v rohu miestnosti. Moje oči boli čierne, pod nimi tmavé žilky, ostré očné zuby.
"Upracte to a zabudnite, čo ste videli," prikázal Elijah dvom sluhom dívajúc sa im priamo do tváre. Jeho zorničky sa mierne rozšírili.
"Som rád, že si si zvolila život, Caroline," povedal mi a podišiel bližšie.
"Posledné, čo si pamätám je bolesť a oheň vôkol mňa, počula som hlasy a potom len ticho. Ty si ma sem priniesol?" spýtala som sa. Elijah prikývol.
"Zacítili sme krv a keď sme prišli, v ruinách spáleného domu sme našli len roztrhané telá. Všetci boli mŕtvy, ale potom som zazrel teba. Počul som tvoj dych, bol nepravidelný, ale stále si žila. Mala si vážne zranenia. Priniesol som ťa sem a potom ti dal svoju krv. Napriek tomu si do pol hodiny po príchode zomrela. Keď si sa prebrala už si bola v procese premeny. Je mi to ľúto," dodal.
"Neospravedlňuj sa za to, že si ma zachránil. Nechcela som zomrieť," povedala som. Vtom sa dvere otvorili a ja som zbadala Rebekah spolu s ďalším mužom. Díval sa na mňa, skúmavo a intenzívne, čo ma prinútilo červenať sa.
"To je môj ďalší brat, Niklaus," predstavila ho upírka.
"Ja som Caroline," trochu som sa uklonila, ale rýchlo ma zodvihol. Chytil ma za ruku a sklonil k nej pery.
"Prosím, volaj ma Klaus."
 
*  *  *
 
Caroline sedela na širokej okenici v luxusnom apartmáne a dívala sa na mesto pod sebou. Všetko bolo také odlišné, svet sa zmenil.
"Aké je teraz storočie?" opýtala sa Elijaha, ktorý nehlučne prešiel miestnosťou a teraz stál vedľa nej.
"Dvadsiate prvé, rok 2012," odvetil. "Nebola si preč až tak dlho."
Zasmiala sa.
"Pol storočia v drevenej truhle. Vedela by som ten čas využiť aj zmysluplnejšie. Vďaka," zahundrala keď jej podával krvný vak. "A tiež by som ocenila niečo čo má 37 stupňov," dodala, na čo sa Elijah zasmial. Vždy musela mať posledné slovo.
"Prečo si oživila práve mňa? Prečo nie Rebakah? Alebo Kola?" spýtal sa.
"Si môj otec, teda...technicky" vysvetlila jednoducho.
K Elijahovi vždy pociťovala dôveru. Boli priatelia, rodina.
"Takže, čo máš v pláne teraz?" opýtal sa jej.
"Najskôr by si mi mohol povedať, čo som vlastne prešvihla?"
"A čo by si chcela počuť skôr? Ako sa v Mystic Falls objavili vlkolaci? Ako som za posledné mesiace asi štyrikrát umrel? Ako sa tu objavil Mikael? Ako ho Klaus zabil, alebo ako zlomil svoje prekliatie?" zaujímal sa pokojne Elijah, ale ona vycítila trochu sarkazmu.
"Tak sa zdá, že aj päťdesiat rokov bolo priveľa," poznamenala a prstom zamyslene pohladila strieborný prsteň na prostredníku pravej ruky. Už takmer sedemsto rokov odo dňa keď ho dostala. Jednoduchá strieborná obrúčka mala v strede lapis lazuli. Po oboch stranách boli vytepané drobné ružičky v strede s malými diamantmi. Na vnútornej strane bol vyrytý runový nápis. Bol to klenot neoceniteľnej hodnoty aj po vyše pol tisícročí.
*  *  *
"Takže ty nám chceš vlastne povedať, že Klaus - vraždiace monštrum, bez akýchkoľvek citov - miluje sedemnásťročné dievča?" odfrkol si neveriacky Damon. Katherine sa naňho zamračila.
"Nie je to hocijaké dievča. V čase keď som sa ja premenila ona bola upírka už sto rokov. Nepodceňuj ju," varovala ho.
"Čo o nej vieme?" opýtala sa Elena. Katherine jej podala preložený kus papiera. Na dotyk bol hrubý a drsný, pergamen. Bola to kresba mladého dievčaťa. Dlhé kučeravé vlasy jej splývali okolo krásnej súmernej tváre. V spodnej časti videla náznak dobových šiat.
"To je Caroline," povedala upírka, keď si všetci prezreli obrázok.
"Je to jej jediná podobizeň, ktorá existuje. Lepšie povedané, jediná, ktorú máte možnosť vidieť ak nerátate originál. Takto vyzerala v roku 1492, ale nemyslím, že by sa odvtedy veľmi zmenila."
"Keď vravíš, že je to jediná podobizeň, odkiaľ to máš?" zaujímal sa Stefan.
"Čo by si povedal? Ukradla som to z Klausovho hradu tesne predtým než som ušla."
"On ju stvoril?"
"Nie, neviem kto..."
"Elijah," ozvala sa Elena. Ostatní na ňu prekvapene pozreli.
"Je to logické. Boli tam štyria Pôvodní upíri ktorých určite osobne poznala a predsa zo sebou vzala Elijaha. Možno preto, že ju s ním spája silnejšie puto, než len priateľstvo," argumentovala.
"To znamená, že sú spolu od jej premeny?" nadhodil pochybovačne Damon a Katherine sa uškrnula.
"Kto hovorí, že boli spolu sedemsto rokov? To je aj na upíra dlhá doba. Čo myslíš prečo Klausov brat Kol skončil v truhle?"
"Nevrav mi že...," začal, ale prerušila ho.
"Keby sa dali Pôvodní zabiť, zaručene by dnes bolo o jedného menej. Nie, vernosť nepatrí medzi ich silné stránky. Z toho, čo som neskôr zistila ich vzťah bol ako na horskej dráhe. Caroline však bola jediná žena, ktorú Klaus kedy skutočne miloval. A je to tak dodnes."
"A ona skončila v truhle, lebo...?" opýtal sa Stefan.
"Lebo Mikael. Je to nejakých šesťdesiat - sedemdesiat rokov. Práve nebola s Klausom keď ju našiel v Londýne. Mučil ju takmer dva týždne, chcel informácie o Klausovi, chcel vedieť kde je lenže Caroline mu to nepovedala. Napriek výnimočnému postaveniu, je len obyčajná upírka a keď Klaus konečne zistil, čo sa s ňou stalo bola takmer mŕtva. Vyliečil ju a potom požiadal jednu čarodejnicu aby kúzlom zaistila rakvu do ktorej ju uložil. Bál sa, že ju Mikael opäť nájde a tento krát ju zabije. Aby sa poistil, že kúzlo nikto náhodne nezruší, čarodejnicu ktorá ho vytvorila zabil a len on sám vedel, kto a prečo sa v truhle nachádza," uzavrela Katherine a vychutnávala si dôsledky svojich slov na ostatných. Videla ako sa im pomaly rozjasňuje. To dievča je páka, ktorá by sa dala využiť, ibaže je problematické sa k nej dostať zvlášť teraz keď bola opäť nažive a ešte s Elijahom.
"Musíme ju nájsť," navrhol Stefan.
"To sa ti nepodarí, skôr si ona nájde vás," odporovala mu Katherine. "Tak či onak ja tu už vtedy byť nemienim. Majte sa krásne," skôr než ju stihli zastaviť bola preč.

3 komentáre:

  1. Počkaj, počkaj! Prečo podľa tejto verzie skončil Kol v rakve? Nehovor mi, že to skúšal na Caroline...??!!
    "To je môj ďalší môj brat, Niklaus," predstavila ho upírka. Chybyčka, ako správny čitateľ musím upozorniť :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Chyba opravená ďakujem ;)
    Občas mi tam niečo ujde, nikto nemá trpezlivost, aby to po mne prečítal takže je sem tam drobný preklep :D
    A...ehm..pokiaľ ide o Kola..nechaj sa prekvapiť :P Sorry, pozabudla som, že patrí k tvojím obľúbeným.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. U mňa sú tie chyby bežne, až moc :D Nechám sa prekvapiť, aj keď prekvapenia nemám rada, len tá predstava Kol a Caroline...
      Síce vďaka ich videu som objavila skupinu IAMX, ale aj tak... :D

      Odstrániť