Search

piatok 31. januára 2014

Filmové mýty o stredoveku

Narazila som na tento článok na facebooku a vďaka nemu som sa preklikala k zaujímavej stránke, ktorú myslím ocenia ľudia so záujmom o históriu v nenáročnej podobe.


Nikdy som si to predtým neuvedomila, ale v skutočnosti to režiséri naozaj občas prepískli a podali nám stredovekú spoločnosť v podobe horšej ako hroznej :D
Ak by sme skutočne vychádzali z ich podania tak by som niekedy povedala, že je takmer nemožné, aby ľudia vôbec prežili do súčasnosti. V knihách sa niekoľko spomínaných motívov často objavuje, osobne som sa stretla s pásom cudnosti (Plamene inkvizície alebo od J. Pronskej Láska a česť) a tiež som počula o práve prvej noci v knihách od Nižňanského, aj keď som ich nečítala. Pokiaľ ide o vojny a taktiku obliehania to nie je veľmi môj žáner ale nad filmami občas krútim hlavou a nechápem. No a stravovanie a spôsoby v jedálni - povedzme len, že si režiséri a scenáristi asi nikdy nedali námahu prečítať nejakú tú publikáciu k stredoveku predtým než sa pustili do natáčania. Ale viac už v článku ;)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára