Search

streda 8. januára 2014

Dracula 2013 - Vlad Tepes pod maskou Alexandra Grysona

Objavila som nový seriál. To som celá ja, skúškové v plnom prúde a ja si pozerám seriály, akoby sa nechumelilo :D

Najnovší Dracula ma celkom ohúril. Keď príde na túto konkrétnu klasiku, zvyknem byť skeptické, lebo som sa stretla už aj s niekoľkými skutočne chabými pokusmi o interpretáciu, ale tento seriál k nim podľa mňa nepatrí. Ešte stále beží a ja som dnes stihla všetkých doterajších sedem epizód a v nedeľu sa teším na ôsmu. 

Príbeh seriálu je veľmi podobný hlavnému motívu rovnomenného filmu z roku 2000, myslím, v hlavnej úlohe s Garym Oldmanom. Dej sa odohráva v druhej polovici devätnásteho storočia v Londýne, kde sa náhle objaví americký podnikateľ Alexander Gryson, ktorý sa snaží presadiť v krajine, kde mu domáci hádžu polená pod nohy kde sa len dá. Grysonovou túžbou je ovládnuť geomagnetizmus a energetický priemysel, čím by zhatil plány na využívanie a investície do ropy v Stredomorí. Za vonkajším príbehom sa ukrýva história z pred päťsto rokov, kedy Rád draka nechal upáliť manželku valašského kniežaťa Vlada III. Draculu. O takmer pol tisícročia neskôr Dracula prichádza späť a pod menom Alexander Gryson rozbieha plán na pomstu organizácii, ktorá ho kedysi obrala o to najdrahšie. Veľkolepý plán sa však začne rúcať v momente, keď sa Alexander zamiluje do Miny Murrayovej, ktorá akoby bola reinkarnáciou jeho dávno mŕtvej manželky. 

Seriál je skutočne dobrý, nechýba dynamika a ani samotná postava Draculu nie je na zahodenie ;)
V porovnaní s originálom (knihou)  sú zachované mená hlavných postáv a do určitej miery aj vzťahy. Okrem Draculu a Miny, nechýba Johnatan Harker - Minin snúbenec, Renfield - Draculov sluha a pravdaže aj doktor abraham van Helsing a Minina priateľka Lucy Westenraová.
Predstavitelia Dračieho rádu sú nové fiktívne postavy a celkovo v obsadení postáv nechýba istá kontroverznosť a rozmanitosť typická pre seriály.

Na jednej strane je to klasický milostný trojuholník medzi Alexandrom, Minou a Johnatanom, na druhej taktická, vypočítavá aféra, ktorú Alexander vedie s lady Jayne - lovkyňou upírov a členkou Rádu.
Aby sa spestrila obsadenie, do úlohy Renfielda bol obsadený černošský herec a musím povedať, že toto je po prvý raz, čo je postava Renfielda stvárnená ako silná, samostatná, ambiciózna a nezávislá, narozdiel od slabomyseľného otroka vlastnej mysle ako ho stvárnil Bram Stoker. 
Renfield je vskutku dominantným charakterom, ktorého s Draculom spája nie podriadenosť otroka, ale priateľstvo a oddanosť.

Keďže ide o seriál venovaný nie dvanásťročným deťom, nechýba násilie, sex a tým pádom ani homosexualita, ktorá sa stala bežným prvkom v súčasných seriáloch. Tento krát ide o partnerské vzťahy tak prominentných členov Rádu, ako aj lesbické sklony Lucy Westneraovej a bisexualitu lady Jayne. 

Myslím, že seriál sa zaradí na môj zoznam obľúbených a ja budem znovu netrpezlivo čakať na novú sériu. Už teraz samozrejme fandím Alexandrovi a Mine, Johnatana nemám rada a doktor Van Helsing sa stal skvelým tieňovým hráčom. Tiež sa mi páčilo, ako ho po prvý raz postavili na opačnú stranu frontu. On bol tým, kto Draculu priviedol späť a pomohol mu vytvoriť podnikateľské portfólio. V túžbe po vlastnej pomste sa spojil v  bytosťou, ktorú Bram Stoker stvoril ako jeho úhlavného nepriateľa a práve to je natoľko pútavé - to, čo sa vymklo zaužívanej norme.

Napätie sa stupňuje už len z krátkeho traileru, ktorý som zahliadla na youtube. Hoci po historickej stránke ide o fikciu, je to rozhodne spríjemnenie času pomedzi učenie (alebo v mojom prípade asi namiesto učenia :D)

2 komentáre:

  1. mám ho na svojom to-watch liste, po skúškovom si dám seriálové "orgie" :D aby sa mozog stihol zregenerovať. Teraz malo veľa mojich seriálov pauzu, takže namiesto toho, aby som sa viac vzdelávala, hľadala som si nové :D Moje objavy: Supernatural - každý o tom hovoril, tak som si povedala, že to omrknem a nie je to zlé, má to asi 9 sérií, takže chvíľu to potrvá, kým všetko dopozerám a je to trošku strašidelné, čo je dobrá zmena po tých teenagerských / vtipných seriálov, čo väčšinou pozerám. A druhý objav je Secret Diary of a Call Girl s Billie Piper - vtipné, netradičné a sexy (ale nie v tom tradičnom zmysle slova). častí je však málo a sú dosť krátke, ale rozhodne som sa dobre zabavila.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No vidíš, to ja som na tom opačne. Cez skúškové vždy pozriem aspoň jeden seriál, prečítam si knihu alebo niečo podobné :D Zrejme tým, že som pod časovým tlakom mám potom pocit, že veľa stihnem. Môj mozog potrebuje regenerovať priebežne :D No, ale Draculu rozhodne odporúčam :) nebudeš ľutovať. Ja sa už teraz teším na veľké finále budúcu sobotu ;)

      Odstrániť