Search

streda 29. januára 2014

Prírastky do knižnice


1. HISTORICA - mimoriadne obšírna a vynikajúco ilustrovaná encyklopédia s historickými mapami. Text by ste v nej hľadali márne, ale pokiaľ ide o mapy sú v nej takmer všetky, ktoré využije študent aj laik. Pre mňa, ako študenta histórie ide o skvelú pomôcku a hoci som si ju zatiaľ prelistovala iba zbežne nemám voči nej žiadne výhrady. Ako obyčajne, išlo o trefný darček, ktorý mi skutočne urobil radosť, hoci knihy si zvyčajne vyberám aj kupujem sama, lebo tvrdím, že mám komplikovaný čitateľský vkus (aj keď žáner si už udržiavam zhruba rovnaký - história, fantasy a pár odchýlok) a ľudia zvyčajne netrafia :)

2. OTTOVA ENCYKLOPÉDIA - tento rok už druhá odborná publikácia a ešte bude jedna. Ako venovanie som v nej dostala vetu: "Nech ťa sprevádza životom." a to aj bude, lebo v tej knihe je takmer všetko. Klasická encyklopédia postavená na systéme hesiel. Takže ak si odteraz nebudem s niečim vedieť rady jednoducho siahnem po Ottovej encyklopédii a nalistujem si to :) Tiež som si ju prešla a našla pár zaujímavých hesiel. Sú v nej aj obrázky a k niektorým heslám mapy. Dá sa tam nájsť heslo ku každému odboru od jazykovedy, cez históriu, biológiu, geografiu, astronómiu, matematiku a tak ďalej...

3. M. Belonci - LUCREZIA BORGIA - no jop, každý z nás zbiera niečo iné a ja momentálne (už niekoľko rokov) knihy o renesancii a Borgiovcoch. Táto pochádza z antikvariátu, ktorý som objavila v Banskej Bystrici a veľmi sa mi páčil. Vysoké police plné starých kníh a pokojná atmosféra nerušená výpočtovou technikou. Čo viac si môžem prijať? Kniha je Lucreziinym životopisom, je od talianskej autorky a preložená do anglinčtiny. Naschvál som chcela anglickú literatúru, kvôli vlastnému vzdelávaniu a opakovaniu a keď už udržiavam anglinčtinu takouto nenásilnou formou, prečo nezvoliť tému, ktorá ma baví? Momentálne pracujem na slovenskom preklade (pre vlastnú potrebu) ale ide mi to pomaly. Kniha sa mi zatiaľ páči, ale tak skoro ju asi nedočítam :) 

4. A. Dumas - TRAJA MUŠKETIERI - čítala som ich už asi štyri krát, ale zakaždým som si knihu požičala z knižnice. Tentokrát som ju znovu objavila v spomínanom antikvariáte a aj keď ju už poznám naspamäť, Dumas je klasika s vysokou literárnou hodnotou, ktorá by nemala chýbať v žiadnej knižnici a ja som rada, že som ho mohla zaradiť do tej mojej. Zaslúži si to.

5. D. Harknessová - TIENE NOCI - pokračovanie Príbehu čarodejnice, na ktoré sa teším a snáď sa mi ho do leta podarí prečítať. Niečo si plánujem zobrať aj na intrák, lebo by som sa chcela viac venovať svojmu čítaniu, ak mi naňho popri tom povinnom ostane čas. Kúzelný príbeh upíra, čarodejnice a tajomného rukopisu si však ku mne cestu určite nájde.

6. GRIMM´S COMPLETE FAIRY TALES - totálna náhoda, ale neoceniteľnej hodnoty. Len som sa tak prechádzala medzi regálmi v Panta Rhei a zablúdila do oddelenia anglickej beletrie a tam to bolo. Spolu so zobratými dielami Shakespeara, Jane Auustenovej či sestier Bronteových. Čítam si ich postupne a sú naozaj výborné. Veľmi sa mi páčia a zároveň spoznávam trochu inú anglinčtinu - rozprávkovú/rozprávačskú ? - a taktiež som sa vďaka úvodu dozvedala množstvo zaujímavých informácii o samotných bratoch Grimmovcoch, ich živote a tvorbe. Plus sú tam krásne ilustrácie :)

7. E. L. James - 50 ODTIEŇOV SLOBODY - najlepšie na záver? :D :D Pravdaže som už v polovici a do konca týždňa by som to chcela dočítať, skôr než sa vrátim do školy. Príbeh vrcholí ale to by som nebola ja, keby som si už neprečítala koniec. Som nenapraviteľná! Nebudem však prezrádzať, len poviem, že miestami som sa neuveriteľne pobavila ;)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára