Search

piatok 30. novembra 2012

TVD 4x08 - My brother´s keeper

 Týždňová pauza je za nami a ja som späť s recenziou. Tento týždeň je to pomerne rozporuplné a som veľmi na vážkach čo povedať ohľadne Caroline. Neviem ako vy, ale ja som na konci nevedela či im konečne tlieskať, alebo plakať nad zúfalstvom z novej teórie o pripútaní. Čo na to povedať, oni už nevedia, čo by vymysleli, ale to si rozpíšem neskôr :) A dnes idem bez obrázkov, neche sa mi ich pridávať a ani som nebola veľmi nadšená keď som ich hľadala.
Stefan, čo mám s tebou robiť?? Ten chalan má k dispozícii večnosť a on ňou dokáže tak nehorázne plytvať. To ani nespomínam tie žvásty čo mu dnes padali z úst. Tak on nedokáže Elenu milovať keď je upírka, ale že ona mu kedysi dávno dala šancu aj napriek tomuto konkrétnemu faktu, to asi nejako prehliadol. Je od neho trochu pokrytecké, že ju obviňuje z citov k Damonovi teraz keď je upírka. Pred jej premenou to predsa bolo rovnaké. Rovnako intenzívne, rovnako zakázané, rovnako odsudzované. Vyhadzoval jej to na oči aj vtedy, len nepokladal za potrebné to tak rozmazávať. Je to jednoducho strach, ktorý tkvie vo fakte, že ona je teraz rovnako silná ako on. Je to tým, že keď je upírka nemá nad ňou zďaleka takú kontrolu akú mal keď bola človek. Podľa mňa je toto jediná vec, čo ho užiera.
 
Tomu jeho cvičeniu v lese tiež veľmi nechápem. Naposledy bol takýto akčný keď ho Damon kedysi v prvej či druhej sérii na moment dostal na ľudskú krv a on mal potom menší deficit, ktorý si vybíjal fyzicku aktivitou. Stručne a jasne, nebolo to pútave ani vtedy ani teraz. Mimochodom, taká poznámka na okraj: Neviem, čo Paul Weasley bral, ale musel byť poriadne mimo, keď si nechal spraviť svoje tetovanie :D Je ohavné.
 
Z Caroline sa podľa všetkého stal profesionálny psychológ. Mala by začať robiť kariéru. V Mystic Falls je kopa ľudí v depke alebo k nej má minimálne veľmi blízko. Nemala by núdzu o klientov. Silou mocou z nej chcú mať druhú Lexi. Stefan má slabosť pre blondíny na poste najlepšej kamarátky?
Všetko by bolo fajn, keby to nespravili tak strašne umelé. Beriem, pokojne ho mohla podporiť v ťažkej chvíľke, mohli si pokecať pri poháriku alebo pri večeri, ale takéto otvorené nadržiavanie jeho strane je naozaj nechutné. Je jasné, že to skončilo, ale napriek tomu sa v tom stále vŕta. Prečo sa tak všemožne nepokúšala dať ich dokopy predtým, kým ešte existovala aká taká šanca? Prečo teraz keď je jasné, že Elena sa pohla ďalej?
 
V tomto ohľade sa mi Caroline vôbec nepáčila. Rovnako si mohli odpustiť tú trápnu scénu, ktorú spravila na Miss Mystic. Kamarátstvo odtiaľ potiaľ, ale ja by som nechcela aby mi kamoška takto otvorene kafrala do jasne ukončeného vzťahu. Navyše to od nej bolo tiež pomerne pokrytecké, obvinňovať Elenu z citov k Damonovi, keď ona sama nevyzerala veľmi znechutene v Klausovej spoločnosti.
 
Toto je časť, ktorú musím pochváliť. Nebolo to síce celkom to, čo som očákaval, ale napriek tomu pekné. Hlášky s Klausom boli tiež super. Moje najobľúbeniejšie boli trištvrte na nikdy a potom keď Klaus vytiahol jej minuloročnú prihlášku do súťaže. Bolo to také ľudské a nie natoľko precítené sentimentom ako ich zvyčajné scény. Bolo vydieť, že si tie chvíle obaja užili.
 
Práve mi napadlo niekoľko slov k Miss Mystic. Jediným prekvapením tejto udalosti bol minulý rok, kedy vyhrala Caroline napriek všeobecnému očakávaniu, že to bude Elena. Tento rok si nijako moc nešplhli. April Youngová? Seriously? ako by povedala Caroline. To bolo predsa jasné od chvíle kedy sa na tú akciu prihlásila. Chudáčik April, stratila otca, nemá takmer žiadnych, vlastne žiadnych skutočných priateľov a je nová v meste. Bolo nad slnko jasné, že vyhrá. Ešte k tým priateľom by som rada podotkla, že jedinú potenciálnu priateľku jej "niekto" prebodol :)
 
Škoda, že jej ten sprievod s Jeremym nevyšiel. Sú celkom dobrý pár, ktorý by mohol do budúcna klapať. Samozrejme, Jeremy musel vraždiť upírsku populáciu. Oceňujem, že Stefan premenil niekoho, kto by spoločnosti už nijako neprospel, ale aj tak mi to príde ako bezduché využívanie nedospelého chlapca. Prakticky ho nútil vraždiť. Takže celkom schvaľujem Jeremyho vzdor. Už viac som sa však obávala keĎ napokon prišiel na párty a pod sako si strčil desať kolíkov. Už s tými jeho snami sa mi to nezdalo a bolo jasne naznačené, že pôjde po Elene, ale normálne som sa bála, čo nezačne pred ľuďmi strieľať drevené kolíky po upíroch, ktorých tam bolo pomerne dosť.
 
Na druhej strane môže mu niekto vyčítať že sa pokúsil zabiť svoju sestru - upíra, potom čo mu spravila ona? Keď Elena dnes povedala, že by mu nikdy neublížila normálne som čakala, či sa tým klamstvom nezadusí. Len pred pár dňami mu do krku zabodla nôž, ale to pravdaže nie je podstatné vtedy predsa nebola sama sebou. Jeho zabijacké nutkanie tiež nie je celkom prirodzené, ale na to sa aj tak nikto nebude ohliadať.
 
Aspoň to Elenu posunulo k správnemu kroku osamostatnenie :D Keď sa Jeremy Matta pýtal kam Elena išla normálne som pretočila očami. No kam by tak asi mohla ísť? Na to nemusí byť génius, aby to uhádol. Stefan sa v tej scéne ukázal ako klasický expriateľ. Dobre že jej nebuchol dverami priamo pred nosom. Tváril sa akoby ich rozchod bola len jej chyba, čo samozrejme všetci vieme, že nebola. V prvom rade tvrdím, že celý ten ich vzťah bol jeden veľký omyl.
 
Záver ma dostal. Úplne. Damon s Elenou do toho praštili, za čo im dávam like, ale pravdaže ono to nemohlo byť z lásky, vášne alebo jednoducho sexuálnej frustrácie (obaja sú upíri žijúci bez sexu, bolo by normálne keby sa to niekde prejavilo :D) ale nie. Oni museli prísť s trápnym nápadom o pripútaní. Elena bola stvorená Damonovou krvou, jasné preto ho miluje a preto s ním spala. Toto už je fakt trápna teória. Podľa nej by k Damonovi mala byť pripútaná aj Caroline. Aj ona bola predsa stvorená jeho krvou. A čo takto Bonniina matka? Alebo kedysi Isobel? Nie s výnimočným a nie bežným upírskym fenoménom museli prísť až keď ide o Elenu. Tým scenáristom by bolo treba niečo povedať a pekne zostra.
Teraz to budú ďalších päť častí rozoberať a tvrdiť Elene, že čokoľvek si myslí, že k Damonovi cíti nie je to skutočné.
 
Na záver sa dostávam k pánovi profesorovi. No páni, ja som vedela, že s ním niečo nie je v poriadku a teraz sa to pekne začína odkrývať. Že vedel o Damonovi, fajn už minule som sa totiž čudovala (ak si na to spomínate), že je zvláštne že by to nevedel. Jeho záujem o Bonnie je takisto pochopiteľný. Neexistuje kúzlo, ktoré by nevyžadovalo Bennettovú čarodejnicu. Už ostáva len zistiť o čo ide s Hayley. Damonova paranoia bola na mieste. Jeden, ktorý si všimol, lebo drahý Tyler bude ešte dlho chodiť s klapkami na očiach. Už to ako ho prehovárala, aby ju vzal na Miss Mystic bolo dosť priehľadné a zrejme na to amal aj iný dôvod ako flirt.
 
Znova sa však musím začudovať nad nedokonalosťou upírskeho sluchu. To si Damon nemohol vypočuť o čom sa so Shanom bavila? Hlavne, že Tyler polovicu akcie odpočúval Klausa a Caroline a to je oproti Damonovi v plienkach.
 
Pokiaľ ide o Klausa ak im ten plán s hybridmi výjde tak sa jeho milovaná armáda stane časovanou bombou, ktorá mu jedného krásneho slnečného da vybuchne rovno do tváre. Pevne dúfam, že mu potom Caroline podrží stranu ;)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára