Search

utorok 20. novembra 2012

TVD 4x06 - We all go a little mad sometimes

Dnes idem priamo na vec bez úvodu...jedine, že bude za úvod považovaná táto jedna veta :DD
 
Vauky, pre zmenu tentokrát epizóda nezačínala tým, ako sa Elena prebúdza, ale jej nočnými morami. Byť na jej mieste tak stavím na prášky, lebo jej rodina je už aj tak okresaná a ak bude pokračovať tak ako v noci o chvíľu jej z nej neostane celkom nič. Napadla mi práve taká technicka poznámka. Máme jeden dom v ktorom žiju dvaja pubertiaci pričom jeden je mladý emociálne nestály upír a druhý je potenciálny mladý lovec. Čo z toho vyplýva? Napokon asi jeden zabije druhého :D
Jedno šťastie, že Jeremy vážne neprestal nosiť ten prsteň. Bolo by mi ľúto keby sme oňho v seriály prišli.
Elenine videnia s Connorom, nielen tie na začiatku, ale tak všeobecne považujem za pomerne pritiahnuté za vlasy. Plus si mohla odpustiť hlúpe otázky typu: "To predsa nie je možné, ty nie si skutočný.." a podobne. V Mystic Falls už nič nie je nemožné. Navyše po všetkom čím si preskákali by si človek myslel, že si zvykla :)
 
Stefan a Damon sa z upírov dostali až na babysitting, všimli ste si? O chvíľu si Elena popáli prsty pri zohrievaní ranného kakaa a oni vydesene neklušú do domu s obavami o jej zdravie. Začína to byť nezáživné ako tam neustále robia povyk pre každú drobnosť. Nechcem zľahčovať Jeremyho smrť, ale veď napokon mal prsteň a o chvíľu sa aj tak prebral. Aj keď mu Elena kľudne mohla dať svoju krv a vôbec by nebolo potrebné vstať z mŕtvych. Ak to jedného dňa prestrelí skončí ako Alarick.
 
Ale Elenu musím pochváliť za jej scény so Stefanom. Vyzerá to, že sa krôčik za krôčikom posúva k vlastnej rozhodovania schopnej osobnosti aj keď vlastne to nebola tak celkom Stefanova chyba, že sa ona nedokázala udržať a zlomila Connorovi väzy. Ale áno v pozadí predsa len stál. Niekedy úprimnosť nie je na škodu. Ten ich vzťah už začínal vyzerať ako náhľad cez ružové okuliare. Čokoľvek sa stalo napokon to dokázali obísť a byť opäť spolu. Ja síce fandím pravej láske, ale u nich mi akosi prestávala platiť aj pravá aj láska. Ich veľký a dlhoočakávaný rozchod napokon nebola žiadna šou, ale zrejme si chceli zahrať na city. Osobne mám v seriáloch radšej trochu dramatickejšie rozchody, lebo toto by si neskôr niekto mohol vykladať len ako dočasnú pauzu alebo nedorozumenie. Ale možno sa teraz posunie jej vzťah s Damonom, čomu ja rozhodne držím palce.
 
Caroline s Tylerom sa dali na ochotnícke divadlo, ale že im na to Klaus skočil bolo dosť prekvapujúce.  Po ticíc rokoch skúsenosti by už mohol takéto triky poznať. Ich zapíjanie priateľovej smrti bolo dojemné, na to, že pili celý večer a celú noci vyzerali ráno dosť v pohode. To pili čo? Minerálku? Každopádne ak by si mali každú smrť uctiť pohárikom boli by strieskaní nonstop :D
Julie Plec, alebo ktokoľvek kto tu scénu vymyslel síce môže spraviť s Hayley a Caroline super kamarátky, ale ten výraz na Hayleynej tvári keď sa pred ňou náš párik šťastne bozkával rozhodne vypovedá o inom. Ona Tylera miluje.
 
Bola som trochu sklamaná, že tentokrát nezaradili žiadne flashbacky, lebo by som si vážne rada pozrela Klausove crazy obdobie s halucináciami. Neviem prečo, ale nemyslím si, že to prežíval až tak ako Elena. Ale ona je vlastne padavka od narodenia tak čo sa čudujem. Rozhodne som však vyvalila oči keď povedal číslo. Vyše 52 rokov!! A Elena sa išla upiecť sotva po niekoľkých hodinách. Čože to vypovedá o jej pevnej vôli?? :D
Samozrejme klasika, Klaus sa pre jeden krát rozhodne spraviť niečo pekné a zachrániť im dievča a čo urobí slávny tím z Mystic Falls? Vyberie sa ju zachrániť a spackajú to natoľko, že ju Damon musí zachrániť doslova v hodine dvanástej. Ale páčilo sa mi, ako Elena zabodla do Stefana tú železnú tyč, bol to taký príjemný pocit satisfakcie, keďže Stefanovi moc nefandím.
 
Neviem síce, či sa toho niekedy dočkám, ale rada by som videla ako si Klaus a Caroline spolu výjdu na pohárik bez toho, aby ona slúžila ako rozptýlenie. Takisto príliš otrepané. Bolo to dobré keď to použili v tretej sérii po prvý raz, ale odvtedy sa to zhoršuje. Kam sa podela tá hrôzuvzbudzujúca legenda, ktorá Klausovi predchádzala? Všetok ten strach, ktorý každého obklopoval kdekoľvek sa objavil. Niekedy stačil len zmienka jeho mena a všetci sa klepali. A kam to dopracovali?
Ale dávam mu lajk za to, ako ju usadil. Je síce pekná, ale ak si nedá pozor môže veľmi jednoducho skončiť mŕtva. Zrejme by to však bolo účinnejšie keby sme všetci nevedeli, že ide len o prázdne hrozby.
 
Ukončenie lovcovho prekliatia pomocou zabitia upíra ďalším lovcom sa im jednoducho vynorila pred nosom ako na striebornej tácke tak ako vždy keď sa riešia Elenine maléry. Keby bol na jej mieste ktokoľvek iný nechali by ho dusiť sa vo vlastnej šťave ešte minimálne jednu epizódu. Keď už je reč o spolupráci s profesorom Shaneom prekvapilo ma, že zbaštil to historku o Damonovi ako profesorovi a vedcovi.

Dlho som počúvala ako sa každý tešil na návrat Katherine, ale nečakala som, že to bude v podobe halucinácie. Nemôžem si pomôcť, ale Ninine stvárnenie Katherine je omnoho lepšie ako stvárnenie Eleny. Páčilo sa mi, ako všetci vystupovali ako jej svedomie. Najviac to trafila Katherine s výpočtom všetkého utrpenia ktoré Elena spôsobila každému zo svojich priateľov. V skutočnom živote by takéto priateľstvo nemohlo fungovať. V podstate jej povedali to, čo sama cítila, ale potom sa opäť prejavilo jej pokrytectco. Sama Elena si uvedomuje, že sa premenila na upíra a monštrum, ale keď jej to všetci hovoria tak tento fakt vehementne popiera. Nakoniec si to však prizná a pre akú alternatívu smrti sa rozhodne? Samozrejme že pre takú na ktorú treba najdlhšie čakať, aby mali všetci čas ju zachrániť.

Oceňujem Damonovu úprimnosť na konci epizódy (aj keď poznámka o Vickery bridge začína byť tiež passé - ten zoznam bude napokon asi veľmi dlhý) lebo zastávam názor, že do vzťahov tajomstvá nepatria. Vždy sa potom situácia iba zhorší. Vzťahy majú byť založené na úprimnosti, lebo ak nie sú dôvera začne dosť zlyhávať je to začiatok konca tak ako sme mali možnosť krásne vidieť pri Stefanovi a Elene.

Pokiaľ ide o Tylera škoda tej fľašky, ktorú rozbil. Za ten čas si mohol uvedomiť, že v porovnaní s Klausom je jednoducho béčko (nechcela som byť taká mrcha, že by som zašla hlbšie do abecedy :DD). Mal by to skúsiť s Hayley a všetci by boli šťastní. Rozhodne sa teším na ďalší diel a očakávané rande Klausa s Caroline a nech ich pán Boh chráni, ak to pokazia!! :D

Matt sa ukázal ako užitočný, nečakala by som, že sa dá na preverovanie telefónnych záznamov. Musím povedať, že vytvorili celkom dobrú záhadu pokiaľ ide o pána profesora. Možno som to už spomínala, ale cítim to na nejakú temnú minulosť alebo nekalé úmysly. Najskôr oboje :)

1 komentár:

  1. Uvažujem, kde mám začať...
    Hm ten ich rozchod, akú drámu presne by si očakávala? Veď tam stopro bude nejaká tá drámička ale medzi svätým Stefanom a mučeníkom Damonom (keď tak nad tým uvažujem meno Salvatore im sadne ako uliate)
    POkiaľ ide o poslednú rozlúčku alá Pijeme pijeme, tak by to chcel... tiež som pozerala, že na to koľko toho stiahli vyzerali...noo ako ja keď sa zobudím... proste len znechutene a smädne (;D) Hmm neviem či ho H. zrovna miluje, ale niečo k nemu cíti určite a bratské puto to nebude. koniec koncov zažili spolu to čo on zažíval s Caroline čo nakoniec videlo k ich láske (ktorá je podľa mňa založená len na vášni a spoločných ťažkých chvíľach) Aj mne chýbal náhľad minulosti, no zase myslím že Klaus to musel mať ešte horšie. zabil naraz 5!!!! a toľko rokov,.. myslím že sa pokúšal zabiť, ale on je nesmrteľný (ako poznamenal) a zse má nesmrteľných súrodencov, ktorí mu v samovražde zrejme bránili a netrpí komplexom sebaobetovania sa a ľútosti ako Elena. Ničmenej potom to sa nesmieme čudovať prečo je on taký fascinujúci pychopatík :-P
    Jop Tyler je (pre mňa) pekných pár míl od Béčka, zastrčený kdesi dole ale, čššš. :D
    Na rande Klaroline sa teším už od chvíle čo som videla fotku(vlastne od chvíle čo som im začala fandiť).
    Mňa Matt nijako neoslovil, hold nie je to môj človek, a pokiaľ ide o Shanea. myslím že on veľmi dobre vedel, kto je Damon ale určite sa nechcel prezradiť. A ak je pravda čo hovoril je nám jasné že žiadny liek nie je ale na konci tetovania čaká najväčšie zlo aby čo... neznámy fešák ovládol svet??!
    Jeho zmysel vidím bud vo vyvolaní Silasa alebo v pomáhaní jeho..likvidácie, ak sa náhodou preberie?

    OdpovedaťOdstrániť