Search

piatok 12. októbra 2012

TVD - Growing Pains

Prvá epizóda, prvá recenzia.... tak hor sa na to, nie? :D Pozrela som si ju práve teraz a momentálne mám pisateľkú náladu. Nebudem teda otáľať a hneď sa dám do práce. Oprášim starý symbol pre recenzie a začínam :D


Mám jednu veľkú jednotku pre tvorcov seriálu za úvod, ktorý sa mi veľmi páčil a podľa mojej mienky bol aj pekne vytvorený. Spojili a v krátkom čase stručne predstavili hlavné postavy, ktoré sú nám všetkým známe už z predchádzajúcej série. Stefan, Damon, Elena, Klaus, Bonnie. Mihol sa tam aj Jeremy, šerifka Liz, starostka Carol, samozrejme Tyler, ale aj Elijah či Matt.
 
Asi toľko k pozitívam pilotnej časti. Samozrejme som očakávala, že sa celý prvý diel bude točiť okolo Eleninej premeny a aj to tak bolo, ale trochu to prešvihli. Bolo to nadmerné využitie zaujímavého času na nezaujímavé citové výlevy nevyrovnanej a emočne absolútne zničenej tínedžerky, ktorej sa celý život zrútil v niekoľkých okamihoch jedine vďaka vlastnému pričineniu. Stefan sa ako vždy postavil do roly utešiteľa a všetku vinu vzal na seba, hoci jeho jedinou chybou bolo poslúchnutie nezmyselného posledného priania topiaceho sa dievčaťa. Už som to síce spomínala v poslednej recenzii k minulej sérii, ale nedá mi nevrátiť sa k tomu. Aj keď sa Stefan pokúšal rehabilitovať svoju osobu a vrátiť sa na správne chodníčky natíska sa mi otázka. To je už celkom nesvojprávny? Nemá vlastný rozum, ktorým by v krízovej situácii pohol?? Nie, 145 rokov starý upír sa nechá ukecať na každú Eleninu somarinu, ktorú si vymyslí. A ona bude aj na smrteľnej posteli vykrikovať o tom, aká je rada, že ju počúvol a aké dobré rozhodnutie spravila. Ako veľmi je šťastná, že jej kamarát to prežil, hoci taký nesebecký človek jednoducho nemôže existovať. V podstate podryla seba samú. Stala sa tým, čo nikdy nechcela a svojim odporom k premene na upíra sa nikdy netajila. Napriek tomu teraz rada prijíme doživotnú monotónnu tekutú stravu, aby bolo na svete o jedného rozohrávača viac, ako povedal Damon.
 
Pokiaľ ide Damona, s radosťou konštatujem, že sa scenáristi rozhodli vrátiť k jeho temnej stránke. Hra na dobrého obetavého samaritána, ktorý zachraňoval každého naokolo mu nesedela. Na jednej strane je to pochopiteľné, chcel zapôsobiť na dievča (ktoré ho síce nikdy nebude milovať tak ako by chcel, no ale jeho vec), ale na druhej strane keď je raz upír tak je upír a nie Matka Tereza. Narozdiel od Stefana má totiž aj vlastné názory. Jeho braček sa totiž mení na totálnu vtierku pokiaľ ide o Elenu. S čím súhlasí ona, súhlasí aj on. Ak Elena povie nie, aj Stefan je proti. Ak by mu povedala, aby si srdcom prehnal kolík, urobil by to? Počkáme si ešte pár sérii a možno, že aj áno :D
 
Zaujímavé bolo spracovanie Eleniných spomienok. Nečakala som, že to spravia ako náhľad tretej osoby, ale bolo to fajn. Čakala som však, že to na Elenu zapôsobí nejako viac. Zrejme som nemala očakávať vôbec nič a nebola by som sklamaná.
Fandím s ňou Damonovi, ale občas si hovorím, že by si zaslúžil niečo viac :/
 
Bonnie ma prekvapila, čo je samo o sebe zarážajúce. Nepatrí sa tešiť z cudzej bolesti, ale konečne dostala, čo si zaslúžila. Utrpenie jej starej mamy určite bolo veľmi bolestivé, ale napriek tomu neverím, že sa Bonnie poučí. Tento krát aspoň videla, že všetky činy majú svoje následky a aj mágia má určité hranice. Malá Bonnie si myslela, že bude donekonečna obabrávať matku prírodu a ona je na to zakažým spokojne kývne. Uvidím, ako sa bude situácia vyvýjať, lebo mám pocit, že čierna mágia a moc, ktorú predstavuje sa stali nebezpečnou drogou od ktorej bude mať problém odpútať sa.
 
Michaelovi Trevinovi dávam like za skvelé stvárnenie Klausa. Niet nad Josepha Moragana, pretože originál je len jeden, ale nebolo ta vôbec také zlé, ako som si pôvodne myslela. Každopádne som rada, že čarodejnica spravila službu spoločnosti a pekne krásne ho vrátila do jeho vlasntého sexy tela. Teraz už len ten "hot hybrid sex" :DDDD Nemôžem sa dočkať Carolininej reakcie až sa najbližšie stretne s Klausom. Hmmm, a čo na celú situáciu povie Tyler?? :)
 
Neviem, čo za skrat to mala Rebekah, keď Stefanovi pomohla zachrániť Elenu, ale budiž. Hoci si dosť odporovala. Najprv je celá šťastná, že má možnosť vidieť ju umrieť dvakrát v priebehu jedného dňa a potom ju zachraňuje, aby mala dvojníčka pod nosom až..... na večnosť. Povedzme, že to pripíšem jej čas od času sa zjavujúcej ľudskosti. Aj keď to, čo jej spravil Klaus bola dosť rana pod pás. Rebekah môže byť chladná, bezcitná mrcha, ale jediná vec ktorá je jej slabosťou je rodina. A teraz o svoju rodinu prišla. Nemá rodičov, nemá bratov a opustil ju aj jediný muž (chcela som tam dať človek, ale vyznelo by to divne :D) s ktorým strávila celý svoj život a milovala ho. A prečo? Pre pár vreciek krvi. To bolo kruté.
Myslela som, že Klausov rebríček hodnôt sa trošku pozmenil. Aj keď, keby som sa na to mala pozrieť z jeho uhla pohľadu, mal možnosť na vytvorenie armády a teraz má pred sebou večnosť s tými pár hybridmi, ktorí mu ešte ostali a mám pocit, že aj z tých bude ubúdať. 
 
Záver bol dosť patetický so scénou Stefana a Eleny sediacich na streche. Akosi rýchlo sa zmierila s vlastnou smrťou. Ale dali jej pekný prsteň :)) Dúfam, že s premenou na upírku by sa jej mohol zlepšiť vkus pri obliekaní, ale nedávam tomu veľmi veľkú šancu.
 
Pokiaľ ide o aktuálnu situáciu v Mystic Falls tak byť na mieste upírov balím kufre a odjíždim. Samozrejme oni nemôžu tak povediac "prásknou do bot" ale vzhľadom na nový režim tam zrejme nastala lovecká sezóna. V priebehu série sme mali možnosť zahliadnuť oba fronty nadchádzajúcej ľudsko-nadprirodzenej vojny. Na jednej strane to bude Stefan, Elena, Damon, Meredith a Matt a na druhej páter Young so svojimi ozbrojenými jednotkami (odkedy je v Mystic Falls toľko vojakov? Tí chlapíci nevyzerali ako zaškolení civilisti?) Nechám sa prekvapiť v ďalšej časti, ale pravdaže neverím, že by výbor pre likvidáciu upírov mohol umrieť na začiatku sezóny. Zatiaľ poprosím  minútku ticha pre nových bojovníkov za ľudskú rasu.... :DDD

1 komentár:

  1. Takže Trevino, to zahral, no skôr by som povedala že je to dobrým textom než hereckými schopnosťami, ale aj tak som tu scénu žrala (napriek neprítomnosti Josepha a jeho "vybavenia") No Caroline mi nepripadala zas až tak naštvaná, ako to opisovali v spoileroch, no rozhodne sa teším až ho uvidí v svojom tele, po tomto sa Klaus len tak ľahko nevzdá hybridného sexu :-P I keď si to u nej pekne posral, tým že sa vyhrážal vraždou Tylera.

    Elena, naša stará (nová) dobrá nesebecká Elena, ktorá sa za východu (bez)slnka ľahko zmierila so svojou nesmrteľnosťou..
    Ha, ha, kým bude chcieť? (počula som to správne?) žeby má v pláne prestať ho chcieť?
    Rebekah úplne chápem, zničená zo straty a hneď aj zrady brata, rovnako si uvedomila aká je opustená a tak lásku (osudovú ako Stelena *ironia*) nikdy asi nezažie. Preto im pomohla, slabá chvíľka.

    Tiež ma udivuje Stefanova nesvojprávnosť, ale asi by som si mala zvyknúť že ten múdrejší a krajší je Damon, i ked zaslepený láskou k dvojníčke asi ešte viac. Rozhodne si zaslúži niekoho lepšieho než je ona, no ale aj tak im držím palce.

    A ešte, čo malo znamenať to sebaobetovanie pastora? To akože prešiel k al kaide? Som zvedavá na loveckú sezonu a super mega nebezpečného lovca upírov (naozaj, takto opisujú každého záporaka v každej dalšej sérii)

    Tak toto bol môj skromný názor, a ako vždy ráta sa mi tvoja recenzia. Nechceš spraviť recenziu na nejak moju poviedku? Rada by som počula konštruktívnu kritiku :-P

    OdpovedaťOdstrániť