Search

piatok 26. októbra 2012

TVD 4x03 - The Rager


Chcela som písať poviedku, ale nie som doma a na počítači ktorý mám k dispozícii akosi nie je word. Čo už...prežijem víkend aj bez toho, ale bolo by fajn.
Nová epizóda celkom zaujala a poskytla podnety na zamyslenie. Myslím, že by som mohla povedať, že z tých, ktoré boli odvysielané doteraz bola dokonca najlepšie. Konečne dostala Elena to čo si zaslúžila a ja som si to náležite vychutnala. Tie scény som si pustila niekoľkokrát a od srdca som sa zasmiala :DD
Obrázky som už doplnila a ak by sa vyskytla chyba s preklepom "zy" tak sa vopred ospravedlňujem...tento comp, na ktorom momentalne som ich má prehodené a je to strašný nezvyk oproti môjmu notebooku.

Hoci ma pokúša začať hneď pri Elene radšej si ju nechám na neskôr lebo k nej mám viac čo povedať. Ten strážnik pred dverami Tylerovej izby asi nie je stály obyvateľ Mystic Falls inak by vedel, že ísť sám uprostred noci overovať záhadný hluk v tmavej uličke nemocnice nemusí byť práve najlepší nápad. Pokiaľ ide o Tylera ten chalan ma neustále prekvapuje. Už minule som spomínala jeho záhadné prebratie z bezvedomia v momente keď starostka skríkla, aby utiekol. Tentokrát to bolo podobné. Najprv sa sotva pohne keď doňho Connor zabodne ihlu a potom sotva dve sekundy po jeho odchode vystrelí z postele akoby nič. Mimochodom, ja som pomerne veľká citlivka a u zubára si nechávam pichať lokálnu anestézu takže ma trochu zaráža kam preboha náš lovec vopchal tú takmer sedem centimetrov dlhú ihlu. To ju mal Tyler až v nose alebo kde?? Veď keď chcel jeho jed stačilo pichnúť a potiahnuť do striekačky. Zrejme mi začína byť jasné prečo sa zdravotnými sestrami stávajú prevažne ženy.
 
Stefan, ďalší podivín. Elene predsa neumrelo domáce zvieratko. Niekto JU zabil!! A on si myslí, že to vyieši jedna jazda na motorke? Bohužiaľ sa ukázalo, že zrejme vyrieši. V akom svete to žijú. Rozoberajú neskutočne nepodstatné hlúposti takmer viac ako štátnu dlhovú krízu, ale dôležité veci, ktoré by normálny človek riešil na ich mieste dokážu odbyť mávnutím ruky. Ale zažila som šok, keď sa opäť ukázali v škole. Len mi to prišlo tak neuveriteľne umelé. Stefan by sa mal držať svojej roly upíra a nepchať sa tam, kde to absolútne nesedí. A napokon to zabil stretnutím s Caroline. Damon mal pravdu, možno sa uňho začína prejavovať kríza stredného veku. Pre upírstvo sa rozhodol sám pokiaľ si správne spomínam tak by mohol prestať fňukať. Keby prešiel od slov k činom možno by sa ukázalo, že všetko dokáže v pohode zvládnuť. Všade sa oháňa tým ako veľmi Elenu miluje, ale na keď príde nejaký problém zrazu je samá obava, a čo by bolo keby. Stále sa bojí, že sa prestane ovládať ale nemá odvahu ani to vyskúšať. Nie že by som mu fandila, ale osobne zastávam názor, že kto nič neskúsi nikdy nič nezíska a on pomaly ale isto začína mnohé strácať. Viď Elena :)
A tie jeho sťažnosti na hádku s Damonom boli rovnako nevhodné ako poznámka o tom, že sa stále nerozprávajú, ktorú na začiatku venoval Damonovi. On mu vo svojej tvrdohlavosti, naivite a hlúpej žiarlivost vrazil preto, že sa pokúšal pomôcť jeho priateľke prežiť a potom sa chce sťažovať že sa mu Damon na druhý deň hneď radosťou nehodil okolo krku? Stefan - svet gombička.
 
Caroline nedostala veľa priestoru v tejto epizóde, ale myslím, že v ďalších prejde jej vzťah s Tylerom určitými zmenami. A pokiaľ sa do toho zaangažuje Klaus tak to asi nebude zmena k lepšiemu. Osobne verím jeho úsudku o Hayley obzvlášť pri Tylerovej sexuálnej frustrácii. Ten chalan je nadržaný 24/7 a pokiaľ Caroline príde na jeho aktivity počas výletu v Apalačských horách...hmm..možno budem s úsmevom sledovať krach ich vyťahu založenom na sexe a nie na láske, ktorá sa obyčajne všade tak preferuje. Aj tak si myslím, že je to len otázka času či už s Klausovou pomocou alebo nie.
 
Pokiaľ ide o Klausa nemám čo vytknúť hádam iba to, že by sa mal trochu menej holiť :DD Tá brada mu neskutočne pristala v predchádyajúcej sérii, ale to je len moja poznámka na okraj :DD
 
A teraz môj milovaný Damon v kombinácii s Elenou. Možno sa podľa toho čo som písala doteraz nezdalo, že by sa mi epizóda páčila tak veľmi ako som na začiatku spomínala, ale je to tak. Ono totiž moje pozitíva tentokrát súvisia najmä s Elenou, aj keď som pravdaže prevažne škodoradostná. Pre nás, ktorí ju nemáme radi to musel byť doslova balzam na dušičku. Rebekah u mňa zabodovala. Ja viem, stále sa bude oháňať výhovorkou, že jej zabili brata a preto má dôvod na pomstu ale je jasné, že ide o osobnú nenávisť k Elene. Keď sa to tak vezme tak ju vlastne práve Elena pripravila o všetko čo v živote mala alebo mohla mať. V prvom rade to je hlavne dôvod, prečo sa stala upírom aj keď v tom čase to bola Tatia, ale tej sa už ťažko môže pomstiť. Navyše Elena bola tá, kvôli ktorej Klaus - jediný človek, ktorého Rebakah naozaj miluje - uprednostnil hybridov pred vlastnou rodinou, pred ňou. Celý život podriadil zrušeniu kliatby. Plus Elena a spol. zabili ju, jej otca (aj keď ho nenávidela), jej matku a všetkých troch jej bratov. Oni ich vlastne vyvraždili znova pretože raz už mŕtvy boli. A ktože jej prekazil akúkoľvek snahu o začlenenie do stredoškolského života? Ah..žeby Elena? Ja byť na jej mieste tak z toho mesta vypadnem, kým ešte môžem. Rebekah to nikdy nevzdá. Elena si myslí, že to bolo zlé, keď ju zabila? Omyl! Ono to ešte len bude zlé. Teraz má Rebekah celú večnosť aby sa jej mohla mstiť. Skoro by som povedala chudák Elena, ale po tých troch sériach si zaslúžila aby ju niekto konečne usadil kam patrí. Hoci si pravdaže nemohla pomôcť, aby sa ešte nepredviedla keď z jej párty odchádzala. Ale nemalo chybu ako lovila prsteň vo výlevke. A ten jej pokus, keď vykríkla na Rebekah, aby jej ho vrátila? No, naivite sa medze nekladú :D
 
Damon však hviezdil. Podľa mňa mu napísali výborný scenár v tejto epizóde. Niektorí síce tvrdia, že to nie je Damon, ktorého nám scenáristi sľubovali, ale mne sa páči kombinácia keď pomáha Elena, ale kašle na Stefana. Ten si to aj tak zaslúži. Jeho spojenectvo s Klausom, ako to vykresľovali v spoileroch bol prehnaný termín. Aj keď mi je záhadou načo Damon volal Tylerovi. Je päťkrát taký starý ako on, tak ako by mu hybrid v plienkach pomohol? Teta náhoda však zasiahla a telefón zodvihol Klaus. Páčila sa mi aj spolupráca s Meredith a Jeremym, ktorá nakoniec vyšla na javo. Takúto tímovú prácu mám rada a malo by jej byť viac.
Tá scéna so šuplíkom so spodným prádlom bola typický Damonovský úskok zameraný na ženy :) A napriek kyslému výrazu pochubujem, že to Elena cítila tak ako to vyjadrila. Že jej ten dubový kolík napokon dal - no coment. Buď mu bolo jedno že bz potenciálne mohol odstrániť ďalšiu pätinu upírskej populácie alebo jednoducho vedel, že na to nemá a nie je čoho sa obávať. Alebo, keďže ide o Damona, oboje.
Na konci sa rozhodol Elenu učiť byť upírom a ja sa na to učenie rada pozriem. Podľa spoilerov to bude žhavé a rozhodne nie žiadna trápna diéta na králikoch.
Pokiaľ však ide o bloodsharing skopčili to z True blood, ale na druhej strane ťažko dnes vymyslieť niečo originálne. Aspoň to však posúva Damona s Elenou na inú úroveň.
 
Už len pár slov ku Connorovi, aby som vás rozsahovo neunudila :)
Bolo pre mňa prekvapením, že ho Klaus z nemocnice zachránil, ale zaujala ma aj poznámka, že je jedným z Päťky. Je lovec upírov, silný, skvele vycvičený, so špeciálnymi zbraňami, hlbokým presvedčením a nulovým súcitom. Hmm...koho mi to len pripomína...áh už viem...Mikael.
Ani by som nebola prekvapená, keby Mikael počas svojho loveckého pôsobenia vytvoril skupinu lovcov rovnako nemilosrdných ako bol on sám a zabezpečil tak, aby pokračovali v jeho práci zbaviť zem upírov. Nechám sa prekvapiť ale možno nie som tak ďaleko od pravdy.
Každopádne na budúci týždeň nás čaká Klaus a Elijah vo flashbacku a podľa oblečenia by som povedala, že je to anglicko v stredoveku.

4 komentáre:

  1. Ako vždy úplne s tebou súhlasím a po tejto epizode mám Rebeku ešte radšej, i keď jej posadnutosť Mattom mi príde ako blbosť, ale čo už...
    Neviem sa dočkať Klausovho ťahu proti Forwood, a hl. Carolineinej (nenávidím skloňovanie anglických mien) reakcie na Hayley :) To bude švanda, dúfam.
    Aby som bola úprimná presne toto isté ma napadlo keď Klaus povedal päťka. Veľký tatko Mikael sa činil a urobil si vlastnú bandu lovcov...
    Damon, Damon, och dearie, čo by som na tebe len povedala? Asi len i love you! :DDD Neviem sa dočkať rýchlej lekcie upírstva, kto by nechcel mať takého učiteľa? No nemôžem si odpustiť nepodotknúť, prečo osobné zdielanie krvi riešia iba pri Elene a pri Caroline s Klausom nie? A tiež zrazu už Stefimu nevadilo že Elena pila s Klausa? takže ak sa držíme stále držím zdielania... No nič, nad takými to vecami sa asi tam nepozastavujú... Ale rozhodne sa tešíím na flashbacky!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Čo na to povedať..Stefan je zúfalec a pre Eleninu záchranu by urobil čokoľvek, takže sa asi nepozastavil nad tým zdieľaním krvi. Navyše ak by za to chcel Klausovi vraziť tak ako Damonovi hneď by bolo v seriály o jedného upíra menej :DD

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ale bola by sranda, a Elena by sa už rozhodovať nemusela, haha.
    No naozaj by som chcela aby sa to začalo riešiť, pretože Klaus a Caroline spolu proste musia byť!
    A ešte k Hayley hoci hovoria, že tam nie je by T a C rozdelila, mne sa zdá že je tam presne preto.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. :DDD ...a ja jej budem držať palce, aby sa jej to podarilo...nech si Tylera kľudne nechá...aspoň sa uvoľní miesto pre nášho sexi hybrida ;)

    OdpovedaťOdstrániť