Search

nedeľa 21. októbra 2012

TVD 4x02 - Memorial

Nemám nič, čo by som pridala na úvod hádam okrem jednej otázky. Kde v pekle bol Klaus počas tejto epizódy?? Dej by bol zaujímavejší, keby sa tam aspoň mihol. No ale poďme k tomu, čo tam teda napokon bolo.

Na začiatok vyjadrenie k mojej "milovanej" Elene. Mala by si dávať pozor, lebo s tým jej zväčšujúcim sa egom čochvíľa neprejde cez dvere. Prečo ona musí byť vždy niečo extra. Zamyslel sa nad tým niekto? Koľko upírov sme videli prejsť premenou od začiatku seriálu? Katherine, Stefan, Damon, Vicky, Caroline... ani jeden nechcel byť upírom, ale preniesli sa cez to a prijali situáciu v ktorej boli so všetkým čo obnáša, či sa im to páčilo alebo nie. Iba okolo Eleny je kopa kriku doslova pre nič. Chudáčik Elena, ona nechcela byť upír a preto nemôže piť ľudskú krv. To si ako myslela, že zakusne srnku, ktorá mimochodom vyzerala ako vystrihnutá z Twilightu, a všetko bude opäť krásne? Zrejme. Občas by som chcela žiť v jej svete, vyzerá to tam tak jednoducho.
 
A má naozaj mimoriadný vkus čo sa oblečenia týka. Je novorodený upír a na prvý lov do lesa si oblečie biele tričko. Veľmi múdre. Tej jej akcii so Stefanom moc nefandím a pochybujem, že je niekto, kto áno. Zosilnené pocity sa odrazili aj na zosilnenej nerozhodnosti, asi. Každopádne mi to prišlo skôr ako pudová telesná reakcia, než ako nejaký prejav nehynúcej lásky. Stefan si však očividne vybral to druhé. Každý si to vykladá po svojom podľa všetkého. On sa nikdy nevzdá ://
 
Všetci upíri po premene niekoho zabili a prežili to. Aj Caroline sa s tým vyrovnala len Elena bude polovicu štvrtej série pľúť krv všade naokolo. Človek, ktorý by nevedel o čo ide by si myslel, že má tuberu. A keď som videla tú scénu v kostole, kde na vécku hodila tyčka na zrkadlo, na podlahu, na seba a neviem ešte kde kade... prepáčte, ale aj v stave najväčšej spoločenskej únavy by som trafila tyku do vécka :D Kam sa to dopracovala...
 
Ešteže má Damona, inak by to nedopadlo práve najlepšie. Damon... ďalší, ktorý sa nikdy nevzdá. Síce má takmer vždy pravdu pokiaľ príde na riešenie problému, ale byť na jeho mieste tak by mi už vadilo hrať stále druhé husle. Najprv ho Elena odpálkovala s kyslým výrazom, keď hovoril, že zajačia diéta nemôže fungovať a potom sa za ním priplazí prosiť o pomoc keď si konečne prizná, že mal pravdu. Keď jej potom ponúkol svoju krv prakticky sa naňho vrhla a prirazila ho ku stene. Ťažko povedať, kto si to užíval viac. Ešte stále bude tvrdiť, že miluje Stefana?
 
Damon to trochu pokašľal s udržiavaním tajomstva pokiaľ ide o Elenino kŕmenie a napokon Stefanov detinský hnev a žiarlivosť vypálila oboma smermi. Navyše prísť okamžite za Damonom v prípade miestnej masakry - to je už dosť passé. V prvej sérii som to chápala, ale vo štvrtej len krútim hlavou. Ten jeho sarkazmus bol na mieste. Nie aby boli radi, že potenciálne nebezpečenstvo je zažehnané, ale všetci sa budú ešte sťažovať.
Damonove scény s Rickom sa mi páčili aj keď dosť prerážal sentiment. Ale ako jediný prejavil cit aj po určitom čase. Boli s Rickom priatelia, hoci ho niekoľko krát zabil a Rick sa tiež pokúšal skrátiť jeho nesmrteľnosť. Všetci ostatní len vyplakali hotové slzavé údolie pri jeho viacnásobnej smrti ale prejde pár dní a všetko je znovu v pohode. Toľko k vzájomným citom. Zdá sa, že jediné čo naozaj pretrváva pokiaľ ide o city je nenávisť. Tej sa tam darí.
 
Keď je už reč o nenávistí, máme nového lovca! Všetci tri krát hurá. Pastor Young je mŕtvy a prichádza Connor Jordan. To striedanie postáv je neuveriteľne umelé. Spočiatku v predchádzajúcich sériach bol príchod novej postavy vždy príjemným osviežením deja, ale teraz je to jedna veľká katastrofa. Veď ich už pomaly nestíham registrovať! Keby aspoň prišli s postavou, ktorá by mala nejaký hlbší význam, ale nie.
Zdá sa však, že tento lovec vie čo robí. Železníkové rukavice a špeciálne guľky. Zaujalo ma aj to tetovanie, ktoré videl iba Jeremy. Tipujem, že to ešte bude zaujímavé. Pokiaľ však ide o upírov v seriály všeobecne bolo to neuveriteľné sklmanie. Najprv Tyler...je hybrid a to ako necítil, že sú rukavice napustené želzníkom, keď mu podával ruku? A potom keď ho Connor zložil tak asi dve minúty ležal ako mŕtvy neschopný pohybu a keď mamička zajačala zrazu sa rozbehol ako o život. A Caroline si zíde po schodoch len v jeho košeli. Čo keby s ním Tyler bojoval a potreboval pomôcť? To by mu šla pomáhať v tej ružovej podprsenke?
 
Ďalšie sklamanie Damon. Ruku mu nepodal jedine preto, že ho už predtým varovali. Kedysi zabíjal ľudí na počkanie ani nepotreboval dôvod, ale aspoň to vyzeralo upírsky. Teraz za bieleho dňa, po omši, keď všade navôkol muselo byť kopu ľudí len tak upírskou rýchlosťou skočí pred auto a vytrhne dvere. Za prvé to určite nebolo zrovna potichu a zadruhé v normálnom meste by si to určite niekto všimol. A mal by na sebe začať makať. Ešte nedávno lámal väzy Pôvodným upírom a teraz ani nedokáže zmlátiť obyčajného človeka. Možno by mal zauvažovať nad nejakou tou posilovňou.
 
Zaujímavé je, že keď Stefan vyberal guľky z Tylera povedal, že keby bol obyčajným upírom zabilo by ho to. A Damon je aký? Neobyčajný? Nie, že by som mu to priala, ale nemal byť podľa tej definície už mŕtvy? Znovu tam niečo pekne spackali.
 
K Bonnie nemám veľa výčitiek, bolo vidno, že ju to dosť vzalo, ale hádam sa poučila. (Pochybujem).
Ďalším faktom, ktorý by stál za zmienku sú tie jej "akože" vyčerpané čarodejnícke schopnosti. Tak ona nemá dosť síl na základné kúzla, ale dokázala si obnoviť vstupnú bariéru proti upírom. Na Stefanovom mieste by som sa cítila hlúpo, že sa považuje za jej priateľa, ale v skutočnosti za ňou príde s prosíkom len vtedy keď niečo potrebuje. Bonnie sa mu prakticky priamo sťažovala na tento konkrétny problém, ale pochybujem že mu to dopne.
 
Vítaným prínosom komunity je April, aj keď jej príchod nedopadol práve najlepšie. Sotva príde do mesta niekto do nej zarazí drevený kôl. Nerobia Mystic Falls práve žiarivú reklamu. Som zvedavá na jej vzťah s Jeremym, keďže nám scenáristi sľubovali, že konečne nájde pravú lásku. Byť jeho priateľkou je však dosť riskantná úloha, keď povážime ako skončili všetky predchádzajúce. Najprv mŕtve a potom nemŕtve. Obe zabil Damon, iróniou osudu. Bonnie je svetlou výnimkou ak sa to tak dá nazvať s jej začínajúcimi sklonmi k čiernej mágii.
 
Inak, čo sa stalo so školou v Mystic Falls? Zdá sa, že tam chodí už len Jeremy. Občas mám pocit, akoby školu ukazovali len keď nemajú nič iné, čím by vyplnili čas. V ďalšej časti by sa mala mihnúť.
 
Tyler si to u mňa pohnojil, ale to nie je prekvapenie. Priateľa ako ony by som teda nechcela. Čím ďalej tým viac to vyzerá, že on vlastne nepotrebuje Caroline, ale stačila by mu hocaká ku**a, ktorá by mu čas od času pomohla. Pardón za ten výraz, ale sedel mi tu. Prejavuje sa tu môj proKlaroline sklon, ale naozaj som len otvárala oči, keď mu Caroline naznačila, že sex po mestskej masakre nie je práve ohľaduplný a on na to, že ju miluje a či je to dosť ohľaduplné. Byť na jej mieste vstanem a odchádzam. Ten chalan celkom zjavne nepremýšľa hlavou.
 
Záver bol dosť sentimentálny, ale zrejme museli Stefana opäť ukázať v roli utešiteľa. Ako rozparovača som ho mala radšej. Tentoraz je opäť chabou napodobeninou upíra. Chvíľu som čakala, že to okrem Damona odmietne aj Bonnie, ale nie. Jej skóre by u mňa stúplo. Myslím, že Damon zakončil deň lepšie aj keď vyplakávať na priateľovom hrobe s fľaškou v ruke tiež nie je práve ideálne. Jeho poznámky o opatrovaní detí to však podľa mňa vystihli. Mám totiž pocit, že od istého času aspoň trochu dopredu myslí jedine Klaus a Damon, hoci pravdaže nie vždy.
 
Vidieť Alaricka bolo fajn, len dúfam, že ostane pekne mŕtvy. Ono totiž sa stalo akýmsi trendom umrieť, umrieť znovu, znovu a znovu a stále sa vrátiť späť. Už to nie je zaujímavé.
 

 

2 komentáre:

  1. Zaujímavé, to je pre každého iné, a pre tvorcov je to zrejme trhák, to diváci sú na tom už trochu inak, ale ako vždy s tebou súhlasím!! Inak nemôžem sa nevyjadriť k Tylerovej láske, mne to takto pripadá už dlho, že Caroline mu je len na sex, pretože si nepamätám (čo sa však pri mojej krátkodobej pamäti stáva často)žeby jej nejako prejavoval lásku okrem, sexom, úsmevom a milujem ťa. To aj Klaus má k nej väčšiu úctu než jej milovaný Tyler.

    Och a samozrejme, asi nemám najmenšiu šancu aby Elenu niekto poriadne prefackal a ona si uvedomila že nie je stred vesmíru.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. :DD Ver mi, keby som bola na pľaci asi by som jej pri prvej príležitosti jednu vrazila :) Ono sa to až bolestne žiada.

    OdpovedaťOdstrániť