Search

nedeľa 30. septembra 2012

Z mojej knižnice

Upršaná nedeľa je ako stvorená pre počítač :) Keď ma dnes ráno prebudil zvuk dažďových kvapiek dopadajúcich na parapetnú dosku môjho okna, vedela som, že deň strávim na nete. Ale ani počasie mi tento víkend nedokáže pokaziť povznesenú náladu v ktorej som od včera večera, keď sa mi podarilo vyriešiť jeden podsatný problém :))

Táákže....
Malý prehľad toho, čo som v poslednej dobe prečítala, alebo čo momentálne čítam.



Toto je môj najnovší úlovok z knižnice. Borgiovcov som už raz čítala, ale keďže momentálne sledujem seriál povedala som si, že nebude od veci prečítať ich znova. Fajn kniha pokiaľ ide o historické udalosti, ale na môj vkus je preiveľmi rozťahaná, najmä v takých politicko-vojenských situáciach. Síce ma zaujímajú všetky historické čo a prečo, ale naozaj nepotrebujem vedieť každý drobný detail vojenského ťaženia do Forli. Čo sa mi však v týchto knihách páči, sú mapy a rodokmene na konci. Je to taká moja obľúbená edícia historických biografických kníh. V knižnici ich majú na špeciálnom stolíku a už som prečítala takmer všetky. Keď úôjdem nabudúce do knižnice a nezabudnem si foťák, ten stôl odfotím :)
 
Včera som trochu sondovala v časti s filozofiou a politológiou, keďže filozofia ma baví. Našla som tam Novovekú empirickú a osvietenskú filozofiu a samozrejme Humanizmus a renesanciu. Sú tam časti známych fil. diel od Machiavelliho, Bruna, Kopernika, Diderota, Mora, Da Vinciho a podobne. Na jednej strane sú zaujímavé, ale na druhej si občas hovorím ako mohli niečo také napísať :D Ale je to celkom dobré a v škole sa to môže hodiť.
 
Tieto knihy...
 
 
...sú z mojej osobnej knižnice. Vybrala som pár, ktoré som prečítala v poslednej dobe.
 
Jostein Gaarder: Sofiin svět
Dostala som ju na narodeniny a je to prehľad svetoých dejín filozofie podaných zábavnou formou. Teraz nemámna mysli farebné obrázky a veľké písmena, ale akôr spôsob písania. Hlavná hrdinka, 15-ročná Sofii začne dostávať listy so zvláštynimi filozofickými otázkami od neznámeho pisateľa, ktorý jej postupne poskytuje listový kurz filozofie. Všetky komplikované poznatky sú vyložené formou otázok nad ktorými sa človek zamýšľa a ktoré nasleduje stále ďalší a ďalší list s novými informáciami a vysvetleniami. Číta sa to naozaj dobre.
 
Thomas E. Sniegoski: Padlí andělé
Obe časti som si kúpila potom, čo som videla film. V hlavnej úlohe vystupoval P. Wesley. V skutočnosti boli pre mňa trochu sklamaním, ale dalo sa to. Jednotka bola lepšia. Dvojka mi prišla hrozne science fiction. Ale je to taká pohodka. Keby som to mala spraviť znova urobím to naopak. Najprv by som si prečítala knihy a až potom pozrela film. Teraz to však už nezmením ;)
 
Antoine de Saint Exupéry: Malý princ
Je to povinné čítanie do školy, ale pravda je taká, že som ho už raz prečítala keď som bola menšia. Vtedy som si myslela, že je to rozprávka. Volalo sa to Malý princ, bolo to tenké a vo vnútri boli obrázky :D Je však pravda, že koľkokrát človek túto knihu číta, toľkokrát ju pochopí inak. Keď som ju prečítala prvý krát boli to  jednoducho dobrodružstvá malého chlapca na cudzej veľkej planéte. Dnes si uvedomujem, že kniha je písaná dosť metaforicky a nič nie je také, ako sa na prvý pohľad zdá. Pripomína mi ponor do ľudského vnútra, psychoanalýzu osobnosti. Opis našich vlastnosí a porovnávanie. To, ako vnímame jeden druhého, odsudzovanie medzi ľuďmi a ľudskú povrchnosť. Podľa mňa je to kniha, ktorú by si mal prečítať každý a vrelo ju odporúčam. Vzhľadom na obsah nezaberie viac ako hodinku, možno jedno popoludnie.

 
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára