Search

piatok 14. septembra 2012

The Borgias

Minulý týždeň som na internete objavila skvelý seriál. The Borgias, alebo ak by sme to chceli poslovenčiť tak Borgiovci. Ono to nebol tak úplne náhodný objav. Všimla som si názov v televíznom programe a trochu preklepla internetové zdroje :D


Borgiovci je seriál zobrazujúci životný príbeh rovnomennej rodiny v 15. storočí. Ak sa dnes povie meno Borgia, tým ktorí poznajú históriu sa vybavia synonymá ako travičstvo, korupcia alebo krvismilstvo. Žiaľ všetko je pravda, ale seriál ich vybrazuje omnoho lepšie než skutočná história.
 
Tvorcovia populárneho seriálu Tudorovci tentokrát prešli z upršaného Anglicka do slnečného Talianska a do večného mesta Ríma. Seriál začína v roku 1492 kedy umiera pápež Inocent VIII. a na svätopeterský stolec sa vďaka značnému množstvu úplatkov dostane kardinál Rodrigo Borgia, ako pápež Alexander VI. Okamžite si získava úhlavného nepriateľa v osobe kardinála Giulliana della Rovere, ktorý neváha využiť ani tie najnižšie metódy a prostriedky aby odstránil toho, kto podľa neho len przní Cirkev.
 
Hoci nový pápež sľubuje obnovu Ríma a reformáciu Cirkvi jeho prioritnou úlohou sa stane najmä posilnenie vlastnej moci a zabezpečenie rodiny. Syn Cesare sa razom stáva kardinálom a mladší Juan veliteľom pápežských vojsk. Nezabúda ani na dcéru Lucreziu, ktorá však zo začiatku stojí mimo mocenskej politiky svojho otca, keďže má len trinásť rokov. Krátko po začatí pontifikátu sa po pápežovom boku objavuje jeho nová milenka Giulia Farnese.
 
Seriál zobrazuje neustály boj o moc, intrigy a nenávisť nielen medzi nepriateľmi ale aj za múrmi Vatikánskeho paláca, za samotným stolom Borgiovskej rodiny, kde na jednej strane stojí Juan a na druhej Cesare s Lucreziou.
 
Vo večnom meste sa stretávame s postavami z cirkevnej aj svetskej histórie. Ako večný kardinálov tieň nás sprevádza jeho sluha a zároveň nájomný vrah Micheletto. Vo Florencii proti pápežovi káže dominikánsky mních Savonarola a vatikánske účty spravujú Mediciovci. Cesare sa stretáva s ich poradcom Niccolom Machiavellim a vďaka priateľstvu s renesančným filozofom sa stáva predobrazom pre prototyp dokonalého panovníka, akého vo opisuje vo svojom diele Vladár.
 
Komplexný portrét jednej z najbohatších a najvplyvnejších dynastii talianskej renesancie.
 

 
 
Herecké obsadenie:
Jeremy Irons (Rodrigo Borgia) Colm Feore (Giuliano Della Rovere) François Arnaud (Cesare Borgia) Peter Sullivan (kardinál Ascanio Sforza) Holliday Grainger (Lucrezia Borgia) Lotte Verbeek (Giulia Farnese) Sean Harris (Micheletto) Aidan Alexander (Gioffre Borgia) Ronan Vibert (Giovanni Sforza) David Oakes (Juan Borgia) Emmanuelle Chriqui (Sancia)

3 komentáre:

  1. Aj ja som chcela vidieť seriál, no nenašla som ho, tak som si stiahla o iný film a ten nestál za nič. Môžeš mi povedať odkiaľ s to pozerala, chcem si to kuknúť.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj :)
      Nájdeš to na ulozto.sk prvú sériu hľadaj pod heslami borgias 1xčíslo epizódy a druhú sériu pod heslom borgiové II a opäť číslo epizódy
      Mimochodom, aký film si videla? Ja som si ešte stiahla Krev Borgiu, ale ani som to cele nepozrela, bolo to otrasné..najmä potom čo som si pozrela seriál :D

      Odstrániť
    2. Presne ten, Krev Borgiu, ďakujem skúsim tam. :-)

      Odstrániť