Search

streda 19. septembra 2012

Mama

Trochu som listovala v dokumentoch a toto mi padlo do oka. Umelecký opis na tému: Človek, ktorý je pre mňa dôležitý. V skutočnosti som ho napísala pred tromi rokmi, ale keď som si ho dnes prečítala, myslím, že je a aj stále bude aktuálny. Niektoré pocity sa jednoducho nemenia a nezáleží na tom, koľko máte rokov. Cítite to stále rovnako :)

Mama, to je zrejmé prvé slovo, ktoré dieťa vysloví keď sa učí rozprávať. Je to jednoduché, obyčajné slovo. Jeho význam však chápe iba osoba, ktorej je adresované. Aj v tomto jednom slove je vyjadrená láska, ktorú každé dieťa, aj ja cíti k svojej mame. Mama mi vždy pomôže. Uteší ma, zmierni bolesť, vypočuje. Mama.

Je to ona na koho sa obraciam so starosťami, s radosťami, zo žiaľom aj s pomocou. Dokáže ma pochopiť. Stála, stojí a vždy bude stáť pri mne v najťažších a najdôležitejších okamihoch môjho života. Vždy u nej nájdem lásku, podporu a porozumenie. Moja mama je pre mňa ako moja sestra, najlepšia kamarátka, denník....

Pomôže, pochopí, nezradí. Vždy chce pre mňa len to najlepšie. Vo veľkých veciach aj v drobnostiach. Stará sa o mňa keď som chorá, podporuje ma v škole, pomáha mi s úlohami. Mama je pre mňa vždy to čo potrebujem. Je pri mne aj vtedy keď ju nevidím. Nevidím ju, ale viem, že na mňa myslí. Prečo? Lebo je moja mama. Je vždy tam, kde ja.

Robí pre mňa prvé – posledné, no nie vždy sa jej oplácam rovnako. Mávame menšie či väčšie nezhody ale potom ma to mrzí. Trápi ma, keď vidím, že mama je mojou vinou nešťastná alebo smutná. Lebo ona mi nikdy nechce zle. Možno ju niekedy nechápem. Neviem pochopiť, prečo sa trápi? Prečo ma večer nechce pustiť na dlho von?

Takéto otázky si kladie veľa ľudí, ale všetky mamy, aj tá moja, sa boja o svoje deti. Aby sa nám nestalo niečo zlé, aby nám niekto neublížil. Keď raz budem mama, určite aj ja budem mať takéto pocity. A rovnakú radosť v očiach, keď uvidím, že moje dieťa je zdravé a šťastné.

Mama je pre mňa tým najdôležitejším človekom na svete.  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára