Search

sobota 8. septembra 2012

Tell me... - 8. kapitola

Rozhodla som sa, že vás nebudem naťahovať a keďže som dnes večer úspešne dopísala celú poviedku vrátane epilógu... Voilá..
Tu je posledná kapitolka. Pokúsila som sa vysvetliť všetko čo a prečo a dúfam, že úspešne. Tylerovi priveľmi nefandím, takže jeho osud sa vyvýjal v tomto duchu. Záver je možno trošku neuzavretý, ale povedala som si, že nie vždy je všetko dokonalé a život sú samé prekvapenia takže som to takpovediac uťala v polovici vety (nie doslovne :D)
Viem, že niektorí ste sa možno tešili na nejakú veľkú akciu tak ma prosím neukameňujte :) Ja som skôr na romantiku než na akciu.

Klaus mal mobil okamžite v ruke ani sa nepozrel na číslo volajúceho. Vedel, kto to je.

"Čo chceš výmenou za ňu?" pýtal sa priamo a Tyler sa len zasmial. Bol to nepríjemný smiech.

"Teba, pravdaže. A chcem, aby si prišiel sám inak to bude pre Caroline... nepríjemné."

Damon, ktorý rovnako ako všetci ostatní počul ich rozhovor, len pokrútil hlavou. Vyhrážať sa Klausovi cez Caroline, to je veľmi zlý nápad.

"Kedy a kde?" spýtal sa, hoci už vedeli, kde sa nachádzajú. Hoci nahnevaný, stále sa snažil udržať zdanie nevedomosti a prípadne tak získať moment prekvapenia.

"Nechaj sa prekvapiť," odvetil Tyler škodoradostne.

"Daj mi ju k telefónu, chcem ju počuť."

Chvíľu bolo ticho a potom sa ozvala Caroline.

"Nik?" jej hlas bol slabý a bolo počuť, že plakala.

"Bude to v poriadku, láska. Prídem po teba, neboj sa miláčik..."

"Nie!! Nik nerob to! Nechoď sem, zab..." nestihla dopovedať a z druhej strany sa ozval buchot, akoby ju niekto sotil proti stene. Klaus počul jej tlmený ston a vzápätí sa drahý mobil v jeho ruke zmenil na kopu črepov.

"Len teraz nesprav nejakú hlúposť," varovala ho Rebekah. Strelil po nej pohľadom, ale do cesty sa mu postavil Elijah.

"Má pravdu, upokoj sa. Potrebujeme plán a nerozvážna akcia nepomôže ani jej ani nám."

"On jej ubližuje Elijah. Nenechám ju tam ani o minútu dlhšie než je nevyhnutné. Veď je to len Tyler Lockwood. Je to nikto, nemá ma ako ohroziť, ale môže ohroziť Caroline."

"Pôjdeme v noci," zapojil sa do rozhovoru Kol. "Netreba zbytočne budiť pozornosť."

"A tiež by sme nemali ísť všetci," pridala sa Katherine. "Je to zbytočné a nápadné."

"Máš pravdu," súhlasil s ňou Elijah. "S Klausom pôjdem len ja, Kol a Damon," pozrel sa naňho, akoby si nebol celkom istý, ale Damon krátko prikývol. Rebekah sa pohla smerom k nim, ale Damon bol okamžite pred ňou.

"Ani na to nemysli," povedal jej priamo.

"Nemôžeš ma z toho vynechať! Caroline je moja priateľka," namietla, ale všetci jej bratia dali Damonovi za pravdu.

"Ty a Katherine ostávate. Nebudeme o tom diskutovať," uzavrel Elijah a trochu sa uškrnul pri pohľade na urazený výraz jeho malej sestry.

"Fajn!" povedala nahnevane a zamierila preč z izby. Ako nahnevané dieťa. Kathrine sa uškrnula. Nebola síce nadšená, že ju vynechali, ale hoci boli teraz jedna rodina, akosi vždy viac zavážila jej bezpečie než bezpečie niekoho iného.

"Pôjdem za ňou. Bude to v pohode."

 *  *  *

Caroline sedela v kúte tmavej pivnice a rukami si objímala kolená. Celé telo ju bolelo a na rukách aj na tvári mala nezahojené krvavé rany. Železník jej bránil v automatickom uzdravení. Tyler sa prechádzal neďaleko nej a v ruke obracal ostrý kôl z bieleho duba.

"Tyler, nerob to!" prosila ho, ale on sa na ňu len znechutene pozrel keď videl jej slzy.

"O koho sa vlastne bojíš Caroline? Máš strach, že zomriem, alebo, že zabijem tvojho hybridného milenca?" vyštekol.

"A nie je to jedno? Nechcem aby ste museli bojovať spolu," odvetila. Sama však vedela, že ak by k tomu došlo nebol by to Klaus, kto by prehral. Tyler bol iný ako ho kedysi poznala. Z jej niekdajšieho priateľa už dnes neostalo nič. Napriek všetkému, však nechcela byť svedkom jeho smrti. Stratila už príliš veľa, aby mohla zniesť niečo ďalšie.

"Toto nie je o tom, čo chceš alebo nechceš Caroline. Je to o mne a mojom živote. Vždy bolo. On mi vzal všetko čo som mal. Každú jednu mizernú šancu na samostatný život. Ani po tých rokoch som sa nedokázal zbaviť jeho vplyvu. Tak som to vzdal. Ak nemôžem mať svoju slobodu, chcem aspoň pomstu mužovi, ktorý mi vzal život, slobodnú vôľu aj dievča, ktoré som miloval," vyprskol na ňu a Caroline na moment previnilo uhla pohľadom. Síce to bol Tyler, kto ju opustil, ale ona po ňom viac nepátrala. Ani vtedy ani neskôr. Priala to, čo prišlo a pohla sa ďalej.

"Prečo si do toho zatiahol Elenu so Stefanom?" spýtala sa ho po chvíli.

"V skutočnosti to bol Stefan, kto našiel mňa. Stretli sme sa a ja som mu povedal, čo chcem spraviť. Bolo to len niekoľko rokov po narodení Eleninej dcéry. Myslím, že preňho to bola silná rana," priznal. "Pomohol mi nájsť biely dub o ktorom som ani nevedel, pretože to NIEKTO nechcel - zbabelec, zrejme sa tejto možnosti obával od začiatku."

"Dobre, môžem pochopiť Stefanove motívy, ale prečo Elena? Mala svoj život, rodinu, mala dcéru. Prečo by toľko riskovala?" nechápala Caroline. Elena mohla cítiť nenávisť ku Klausovi, ale v živote mala všetko, čo Stefan vždy chcel aby dosiahla a čo jej sám nemohol dať. Nechal by ju podstúpiť také riziko? Vystavil by ju vedome možnosti Klausovej pomsty?

"Elenu som našiel sám, hoci Stefan bol výrazne proti. Pôvodného upíra môže zabiť jedine človek, hocaký človek. Elena však nie je obyčajná. Aj keď sa Klaus vzdal tvorby nových hybridov - to je hádam jediná vec, za ktorú by som ti mohol byť vďačný aj keď je škoda, že si ho nedokázala zastaviť skôr," povedal trpko a Caroline pochopila. Vedel, čomu vystavuje svoju kamarátku, keď ju požiadal o pomoc. Neplánoval, že by Elena napokon prežila. Vedel, že Klaus ju zabije. Bezohľadnosť s akou jej to Tyler povedal, ju zasiahla viac než samotný Elenin rozsudok smrti z Klausových úst.

"Stefan s týmto nemohol súhlasiť!"

"Povedzme, že teraz už namietať nemôže," odvetil Tyler a rukou prešiel po drevenom kole položenom na stole vedľa neho.

"Bastard!!" vykríkla Caroline a skočila po ňom. Vzápätí však pocítila ostrú bolesť v hlave a vykríkla. "Dosť, prosím dosť! Už stačí, prosíím prestaň!!" kričala a rukami zaryla do zeme.

Bolesť bola stále intenzívnejšia a potom zrazu zmizla. Okolo seba počula hluk a mužské hlasy, ale nedokázala sa na nich sústrediť. Viečka jej oťažievali a vzápätí jej svet sčernel.
 
*  *  *
 
Elijah stál nad mŕtvym telom mladej čarodejnice zatiaľ čo Damon a Kol držali Tylera pod krkom. Klaus sa okamžite rozbehol ku Caroline a kľakol si k nej.

"Caroline, láska počuješ ma? Prosím Caroline?" jemne ňou triasol, ale zlatovlasá upírka sa ani nepohla. V očiach sa mu blýskal hnev keď ju pustil a pristúpil k Tylerovi. Jeho tvár bola sfarbená v odtieňoch červenej až modrej, keďže obaja - Damon aj Kol - mali vlastné metódy diskusie pokiaľ prišlo na ich bratov. Keď uvideli Klausa obaja mu uhli z cesty.

"Čo si jej urobil?!!" skríkol a hodil ho o stenu až sa z nej uvoľnila spŕška kameňov.

"Povedz mi," zachrapčal Tyler sotva počuteľne, "Aký je to pocit? Strach...to si určite dávno nezažil," posmieval sa mu. Klaus sa rozohnal a Tylerova čeľusť zaprašťala. Rozohnal sa opäť, ale Elijah mu v letku zachytil ruku.

"Mŕtvy ti toho veľa nepovie, Niklaus," varoval ho keď sa naňho Klaus zamračil. Po chvíli krátko prikývol. Sprava k nemu podišiel Kol a pobavene sa na mladého hybrida uškrnul.

"Zabil si nám brata."

"Zabil si Stefana," zavrčal Damon z ľavej strany.

"Posledná šanca pán Lockwood - čo je s Caroline?" spýtal sa naoko pokojne Elijah.

Tyler sa slabo usmial.

"Ja už nemám čo stratiť," s tými slovami mu napľul do tváre. Vzduch preťalo krátke zasvišťanie a Tyler Lockwood sa zrútil k zemi. Klaus držal v dlani jeho ešte stále tlčúce horúce srdce. Traja upíri naňho pozreli v nemom súhlase. Nakrátko všetci stíchli.

"Zbavím sa tiel, vy vezmite Caroline domov," povedal vecne Damon. V hlase sa mu však mihla obava, keď krátko pozrel na svoju priateľku.

2 komentáre:

  1. úžasná časť, hoci trošku skok, no na druhú stranu som rada že sa ku Caroline rýchlo dostali. keďže si romantička a ja milujem Klaroline pevne verím, že je Car v poriadku. teda tyler sa nám pekne predviedol čo elena?
    neviem sa dočkať dalšej časti!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Teda to bola sila s tym Tylerom..a ja len dufam ze Care je v poho..

    OdpovedaťOdstrániť