Search

streda 29. augusta 2012

True Blood - hodnotenie 5. série


V nedeľu 26.8.2012 bola odvysielaná posledná časť seriálu True Blood. Bohužiaľ som sa k nej dostala až včera, keď som sa vrátila domov. Viem, že zo začiatku som mala snahu na nejaké recenzie, ale postupom času a s ohľadom na vývoj situácie sa mi potom veľmi nechcelo.
Keď som si však pozrela poslednú časť pomyslela som si, že by séria ako celok stála za malú rekapituláciu. Ako obyčajne pri podobných recenziách - je to čiste môj názor a preto je čítanie dobrovoľné, aby som nikoho neurazila.
 

V prvom rade sa chcem vyjadriť k Autoritám, keďže sa vlasnte všetko točilo okolo nich. Síce ide o seriál ale je to celkom ako v bežnom živote. Vždy sa všetko točí len okolo moci a spoločenskéh vplyvu. Je srdečne fuk na čijej strane je pravda. Podstatné je, kto má v rukách moc. Keď som sa s nimi prvý krát stretla vyvolali vo mne pocit moci, nadradenosti a neobmedzeného práva. V podsate boli stelesnením svojho názvu. Bola to autorita vo svete nemŕtvych. Postupom času sa to však zvrhlo na boj a prakticky sa navzájom vyvraždili. Hoci musím podotknúť, že Billy Boy tomu značne napomohol. Tak to dopadne keď sa spoločnosť najmocnejších nadroguje bohvieako starou krvou :)

Keď som už pritom, myslím, že nám táto séria ponúkla zaujímavý obraz "upírskeho náboženstva" keď sa to tak dá nazvať. Nie žeby to nebolo zaujímavé, ale občas som si fakt povedala too much. Najmä keď to začalo prerastať do fanatizmu. Pokiaľ ide o zloženie Autorít, jediná, koho som považoval za zaujímavú členku, bola kancelárka Salome Agrippa (2000 rokov). Zvyšok ma nijako nenadchol a vlastne mi prišli skôr do počtu, než aby mali nejaký skutočný význam. Určitým spôsobom bolo jasné, že nakoniec sa moci chopí práve Salome, keďže bola najstaršia a najsilnejšia. Dokonca staršia než samotný Strážca - Roman Zimojic - ktorý mal len najakých 700 rokov, myslím.


Odkedy som pre začatím série počula o plánovanom návrate Russela Edgingtona, zaujímalo ma, do akej úlohy ho obsadia. Ale nikdy by ma nenapadlo, že ho pridajú na stranu Autorít. Vždy som ho vnímala skôr ako upíra, ktorý si o sebe myslí príliš veľa, než aby bol niekomu podriadený, čo sa napokon ukázao ako celkom správna dedukcia. Dokonca ani Salome naňho nemala vplyv, keď usúdime, že bol koniec koncov starší o celé jedno tisícročie. Jeho "priateľstvo" so Stevom Newlinom bola tiež dosť fraška. Steve bol fajn ako hovorca, ale pri Russelovi pôsobil ako domáci miláčik, ktorým aj bol. Obyčajný a v každom smere nahraditeľný.

Nora, Ericova sestra, bola dosť rozporuplná postava. Nikdy som si nebola celkom naisto, čomu mám pri nej veriť. Na čej strane vlastne stojí? Väčšinu času ju vykresľovali ako zradkyňu, kým sa napokon nevysvetlilo, že je to celé súčasťou komplikovaného plánu Salome, ktorým mala získať vplyv a moc. Pokiaľ ide o vzťah s Ericom, bolo to ako na horskej dráhe, ale myslím, že zásadný zlom nastal, keď spoločne pod vplyvom krvi videli ako Lilith (ha ha) zničila ich stvoriteľa Godrika. Vtedy sa v nej niečo zlomilo a možno si začala uvedomovať, že cesta na ktorú ju zatiahla Salome, nie je správna. Každopádne som ju hneď mala radšej, keď z toho bola vonku. V poslednej epizóde mala skvelé hlášky a spolu s Ericom mi pripomínali typických súrodencov :) Kto má mladšieho súrodenca, pochopí.

Zvyšok partie podľa mňa v tejto konkrétnej sérii nijako veľmi nezahviezdil. Pravdaže okrem Pam. Páčili sa mi jej spomienkym lebo hoci jej život pred premenou nebol predchádzka ružovou záhradou, ukazoval viac nielen z jej minulosti, ale najmä odhaľoval jej osobnosť. Od začiatku seriálu ju totiž vykresľovali prevažne ako sebeckú chladnú mrchu, ktorá myslí len na svoj prospech a je lojálna jedine k svojmu stvoriteľovi. Jej spomienky ponúkli iný uhol pohľadu a z veľkej časti objasnili jej súčasné zmýšľanie.


Premenu Tary som považovala za totálnu hlúposť, lebo ako postava mi nikdy celkom nesedela. Ale na druhej strane je to najlepšia kamarátka Sookie a tú tiež nemožno označiť za celkom normálnu. Prešla však celkom zaujímavou zmenou osobnosti, keď si uvedomila, že svet sa okolo Sookie netočí. Bohužiaľ preto musela zomrieť. Vždy hovorím, že sa najprv musí niečo stať, aby veci nabrali určitý spád. Ako upírka bola znesiteľnejšia než ako človek. Jej pokus o samovraždu bol zúfalý, hoci spôsob (gril v podobe solárka) si vybrala celkom zábavný :) Záver ma trošku šokoval. Stvoriteľ a potomok majú veľmi blízky a zároveň veľmi intenzívny vzťah, ktorý môže prerásť do sexuálneho, ale v prípade Tary a Pam ma to dosť prekvapilo. Neviem, či ich spoločné nezačnem v ďalšej sérii preskakovať. Určité veci fakt vidieť nemusím :)

Alcide mi v tejto sérii neprišiel ako veľmi dominantná postava, hoci sa niekoľko krát prejavil. Som rada, že sa konečne dostal cez vzťah s pošahanou Debbie Peltovou, hoci sa dostal k ďalšiemu dievčaťu, ktoré sa predávkovalo Véčkom. Aspoň to tentokrát nebolo dobrovoľné a Riky sa z toho hádam dostane. Blahoželám mu tiež k novej pozícii vodcu svorky vlkolakov. Možno sa konečne začnú správať ako rovnocenné bytosti, lebo počas posledných štyroch sérii by som ich nehodnotila ako kladné postavy. Vlastne len robili poskokov upírom.
 
Teryho a Arlene vynecháam, ako zvyčajne, lebo mi prídu skôr do počtu. Celá ta vec s prekliatím a duchom mŕtvej ženy, ktorú zastrelili niekde v Iraku bola pritiahnutá za vlasy. Ja viem, v True Blood je zrejme možné všetko, ale s týmto to už prepískli.
Šerif Andy to tiež prešvihol. Už sa mu tam rysoval slušný vzťah s Holly a on nabúchal vílu... výsledok: štyri deti o ktoré sa bude musieť postarať a vzťah s Holly je v kýbli. (Na druhej strane ten pôrod stál za to :DD)

mrcha, ale mala rozum, ktorým Billymu tak očividne chýba. Jeho výsledok: stala sa z neho mužská verzia Lilith :D (ten smajlík je tam preto, že keď pôsobivo vystúpil z mláky vlastnej krvi skoro som vyprskla od smiechu.)

Sookie som veľmi nespomínala, ale možno jediná závažná vec, ktorá sa v jej živote udiala počas piatej série je tajomná zmluva jej predkov, kde ju prakticky predali upírovi zodpovednému za smrť jej rodičov. Warlow... aspoň je jasné, kto bude v 6. figurovať ako bad boy. Trochu
Chudák Jason. To je asi najvýstižnejšie, čo k nemu môžem povedať. Prešiel od začiatku seriálu totálnou zmenou osobnosti, dal sa na dobré chodníčky a ako dopadol? Začínajúci vzťah s Jessicou pohorel - najprv z jej strany a nakoniec z jeho. Jeho najlepší priateľ Hoyt sa rozhodol radšej odísť a nechal si vymazať spomienky naňho aj na Jess. A totálne to zaklincovali s poslednou časťou, kde po zásahu víly (bol to omyl... v skutočnosti to mal schytať Russel) začal vidieť svojich dávno mŕtvych rodičov. Vitaj nový Jeremy Gilbert v True Blood prevedení.
Billy Boy veľmi neohúril. Vždy som vedela, že je to bastard. To že zradil svet a prešiel na stranu temna nebolo prekvapujúce. Ale čakala som, že by išiel skôr v závese so Salome. Ako autorita delené dvomi. Keď sa už vypracoval na pätolízala a jej milenca bolo dosť šokujúce, že ju nakoniec zabil. Škoda. Ako som vravela - ak Autority tak jedine Salome. Bola síce fanatická a navyše ma to zarazilo, čakala som že to bude Russel, ale keďže ho napokon zabili máme tu nováčika.
Mojím momentálnym prianím je, aby sa spojila s Ericom a spoločne sa snažili Warlowa... zabiť, poraziť, čokoľvek :) A aby sa do nich Nora veľmi nemontovala. Mala svojho sexi brata pre seba 400 rokov, teraz by mohla uvoľniť pole pôsobnosti.
 
Malým bonusom boli víly, kde dávam like Claudovi. Pekný, inteligentný a prekvapivo na strane dobra. Zvyčajne tvrdím, že všetci tí pekný sú na opačnej :D

Toľko k súhrnu a na ďalšiu sériu sa môžme tešiť o rok :( Bude odvysielaná v júni 2013. Možno začnem odpočítavať dni. Ale najkôr si to medzitým budem vynahrádzať The Vampire Diaries.
Hodnotila Vaša
 
Alexx

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára