Search

piatok 3. augusta 2012

Tell me... - 3. kapitola

Klaus s Caroline sa vracajú do Mystic Falls spolu s Damonom a Rebekah. Kým si bratia medzi sebou vyriešia svoje spory a ďalší možní postup, pozrieme sa na stretnutie ženskej časti Pôvodnej rodiny. Je to taká dialógová kapitola, ktorá viac menej vysvetľuje čo sa udialo v čase keď Caroline nebola v meste.
Nasledujúce ráno boli v Amerike a do dvoch hodín sa dostali do Mystic Falls. Zamierili priamo k rezidencii Mikaelsonovcov. V salóne zastihli Elijaha a Kola uprostred hádky. Sotva zaregistrovali ich príchod. Caroline si povedala, že je to záležitosť rodiny a zamierila do kuchyne, kým si vyriešia niektoré veci. Koniec koncov sa dvadsať rokov takmer nevideli.

"Caroline, milé znovu ťa vidieť," privítala ju tmavovlasá upírka, kým si do šálky nalievala krv.

"Katherine."

"Nevyzeráš prekvapená, že ma vidíš," poznamenala.

"Ani nie som."

To, že tu už nežila neznamená, že stratila prehľad. Vďaka listom od mamy a niekedy od Damona, nevynímajúc Elijaha, ktorý s nimi zostal v spojení boli dokonale informovaní. Vedela, že niekoľko rokov po ich odchode Elijah vyhľadal Katherine a ostali spolu. Miloval ju už pred päťsto rokmi.

"Len ma prekvapuje, že ste ostali práve tu," pokračovala. Katherine spýtavo nadvihla obočie.

"Veď vieš. Ty, Stefan a Damon, Elena a všetko čo sa udialo..."

"To je vlastne dôvod, prečo sme ostali."

"Čože?"

"Potom čo Klaus odišiel sa dá povedať, že Elijah bol najzodpovednejší z Pôvodných. Kol načas odišiel, Finn takisto no a Rebekah bola príliš zaneprázdnená Damonom." uškrnula sa.

"Bolo to také zlé?" zachichotala sa Caroline, lebo si to vedela príliš živo predstaviť po vlastných skúsenostiach s Niklausom. Navyše Rebekah v kombinácii s Damonom...

"Boli ako neriadené tornádo."

"Ja som ťa počula," zavrčala Rebekah, ktorá práve vošla, ale netvárila sa nahnevane. Zdá sa, že  Pôvodná rodina po ich odchode začala fungovať ako normálna rodina. Viac - menej.

"Pred dvoma týždňami zdemolovali vstupnú halu," povedala potichu Katherine a obe sa zasmiali.

"Takže ste s Damonom stále spolu?" opýtala sa Caroline Rebekah.

"Sme priatelia... S občasnými sexuálnymi úletmi," dodala po chvíli a v očiach jej zasvietili plamienky.

"Okej, keďže sa zdá, že sme momentálne rozdelení na mužskú a ženskú časť uveďte ma prosím do obrazu. Nebola som tu dvadsať rokov takže menší náhľad by bodol."

"Asi by sme mali začať od začiatku," povedala Rebekah keď sa všetky usadili na barové stoličky.

            "Potom čo ste s Nikom tak náhle zmizli, tu bolo chvíľu dosť dusno. My sme nevedeli, čo sa deje s bratom a tvoji priatelia" doslova to slovo vypľula "sa zasa strachovali o teba. Mysleli, že ti Nik niečo urobil. Tvoja mama však všetkým povedala, že si sa rozhodla odísť do zahraničia a, že si chcela začať nový život. Čo sa týka môjho brata, všetci boli príliš šťastní, že je preč, než aby zisťovali nejaké podrobnosti."

"Nečudujem sa im," poznamenala potichu Katherine a Caroline s ňou musela súhlasiť. Po všetkých tých udalostiach museli byť naozaj radi. "A čo vy?" opýtala sa.

"Blondína sa zahrala sa Sherlocka Holmesa a došlo jej to," ozvala sa opäť Katherine.

"Rozprávam to ja alebo ty?" vyskočila na ňu Rebekah a ona sa zasmiala.

"Už mlčím, švagrová, pokračuj."

"V podstate má pravdu. Našla som Nikove kresby a pochopila som, že ste zrejme spolu. Poviem ti, trvalo mi než som to strávila, ale ty si vlastne nikdy proti nám nič nemala. Myslím, nie osobne. Povedala som to bratom. Elijah nebol prekvapený, dokonca tvrdil, že to očakával," všetky sa zasmiali.

"Povedala som im o Bielom dube a niekoľko nasledujúcich rokov sme strávili hľadaním toho stromu. Napokon sa nám ho podarilo zničiť. Ako vieš, existujú už len dva kusy dreva a oba máme my. Počas tých rokov sme sa striedali. Nikdy sme tu neboli všetci. Prevažne ja a Elijah. Kol s Finnom cestovali. Nikdy som si nemyslela, že niečo podobné sa môže stať," povedala a aj z jej hlasu bolo cítiť smútok zo straty brata.

"A ako do toho zapadajú moji priatelia? To by si mi mohla povedať ty," obrátila sa na Katherine.

"Keď Klaus z mesta odišiel, ja som sa vrátila a stretla sa s Elijahom. Tak nejako sme sa dali dokopy - nebudem ti to teraz rozprávať.."

"Jasné, nebudeme predsa spomínať na vašu vlastnú demoláciu horného poschodia, nie?" rypla si do nej Rebekah a Caroline vyprskla smiechom. Elijah vždy vystupoval mimoriadne distingvovane takže si to radšej nechcela predstavovať. To by sa mu už nikdy nemohla pozrieť do očí. A ako on sám raz povedal - nikdy je pre upíra veľmi dlhá doba.

"Okej, stačilo pokračujeme," prerušila ich spoločný záchvat smiechu.

"Poviem ti to v skratke. Elena, Bonnie aj Matt spoločne vyštudovali vysokú a keď sa vrátil Jeremmy opäť začal chodiť s čarodejnicou. Po pár rokoch sa vzali. Dnes majú dve deti a Bonnie prednáša na univerzite dejiny. Jeremmy sa stal psychológom. Raz som k nemu len tak zašla a tvrdil, že po všetkom čo prežil má na to povolanie predpoklady. Vraj starosti normálnych ľudí, vyznejú po jeho zážitkoch doslova uvoľňujúco," zasmiala sa.

"To verím, takže Damon zrušil svoje ovplyvnenie keď sa vrátil?" Prikývla.

"A čo Elena?" opýtala sa tušiac, že to už nebude také zábavné. Pohľad na dve zamračené upírky jej to potvrdil.

"Tá je kapitolou sama pre seba" povedala po chvíli Katherine.

"Po Klausovom odchode sa snažila získať späť Stefana, večná láska a podobné sentimentálne keci."

Hovorí upírka, ktorá miluje chlapa s ktorým sa stretla pred päťsto rokmi, pomyslela si Caroline.

"Dali sa dohromady ale keď to začalo vyzerať priveľmi vážne, mala asi dvadsaťpäť, museli sme zasiahnuť," pokračovala Rebekah a ona pochopila.

Pre zachovanie pokrvnej línie musela mať Elena dieťa, čo nie je možné s upírom. Vedela o tom, Klaus jej to rozprával. Elijah ovplyvnil Stefana, aby Elenu opustil a ju zase Kol presvedčil, aby sa vydala za Matta. Dnes mala desaťročnú dcéru Izabelu, ale nikdy na Stefana nezabudla. Jediné, čomu stále nerozumela bolo...

"Ako získala ten dubový kolík?" opýtala sa. Skôr než jej stihla niektorá odpovedať začula hluk z obývačky a zvuky trieštiaceho sa porcelánu.

"Myslím, že ten krištáľový servis čo bol vo vitríne je v háji," pozrela Katherine na Rebekah. Obe sa tvárili naštvane a keď sa na nich nechápavo pozrela Rebekah jej vysvetlila.

"Za posledný týždeň, sme prišli o značnú časť krehkého zariadenia."

2 komentáre:

  1. Priznám sa v tejto poviedke som mimo, pretože si to podvedome stále prirovnávam k seriálu, lenže ako som sa presvedčila, dej a vôbec všetko je úplne iné, samozrejme až na postavy :D, ale inak je to dobrá poviedka, pri ktorej sa zasmejem :)
    No, takže Katarina a Elijah, musím to povedať, chudák, i keď predstava vášnivého Elijaha, ktorý demoluje poschodie X-P
    No stále nerozumiem prečo potrebujú zachovať Elenin rod? To chce Klaus stále robiť hybridov alebo čo?

    P.S. Je mi ľúto autoškoly a len pre pripomenutie, dnes 16:15 ďalší diel Prvej lásky

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ako som hovorila, píšem to skôr pre vlastne pobavenie, takže tam môžu byť poriadne odchylky :D
      Elijah je jedna z mojich obľúbených postáv a v seriály ho spravili tak strašne vážneho a seriózneho, že som potrebovala zmenu :))
      A k tvojej otazke, nie Klaus už nechce robiť ďalších hybridov. Veľmi to nerozoberam, ale ešte to budem neskôr spominať.
      Inak ďakujem za pripomienku, poviedku si urcite pozriem.

      Odstrániť