Search

štvrtok 5. júla 2012

TB 5x03 - Whatever I Am, You Made

S touto recenziou meškám. Dnes si však robím TB večer. Napíšem recenziu na 5x03, pozriem si 5x04 a snáď napíšem aj novú recenziu. Neviem nakoľko to čítate alebo či seriál sledujete, ale v podstate je to jedno. Tieto si píšem pre seba :D (keď si na to spomeniem :))
A tiež som si všimla, že sú pomerne krátke. Buď som lenivšia, alebo som sa zlepšila a dokážem zhrnúť veľa veci v stručnom čánku.... lol :D


Teraz k veci. Pozerám to odznova, takže pôjdem priebežne. Najprv k Sookie a Lafayettovi. Trochu pokrytecké prakticky zabiť najlepšiu priateľku, potom ju chcieť zabiť opäť a napokon keď ujde (tiež by som na jej mieste ušla) behať za ňou po lese a vykrikovať, že ich to mrzí a chcú jej to vysvetliť.
Podľa záberov to vyzeralo, že Tara prvý krát vidí svet. Technicky aj videla - ako upír. Trochu som sa zdesila, keď zaostrila na malé chlpaté zvieratko na strome. V prvom momente mi napadlo, či sa nerozhodne pre diétu v štýle Stefana Salvatore, ale našťastie nie.

Autority nesklamali a naši chlapci dostali druhú šancu pozostávajúcu z odchytenia Russela Edgingtona. Vzhľadom na jeho vek  (3000) a fakt, že ho zaliali cementom v podzemnej garáži im rozhodne budem držať palce. Tým pádom sa asi chudák Sookie dostáva na rebríčku ich priorít o hodne nižšie.
Ešte chvíľu ostanem pri "vedení". Neviem čo sa zrazu rozhodli pre spracovávanie biblických motívov. Minule tam bola legenda o Lilith, teraz zisťujeme, že členkou Autorít je Salome. Žena na ktorej prianie sťali Jána Krstiteľa. Čo sa dozvieme nabudúce? Že majú aj Máriu Magdalénu??
Trochu mi unikla pointa toho jej dvojnásobého zaangažovania s Billom aj Ericom, ale prišlo mi to ako sexuálna forma detektora lží.
Veľmi zábavným prešľapom (aspoň podľa mňa) je zapojenie Steva Newlina. Páčilo sa mi však jeho označenie zo strany Strážcu. Nová Nann Flannegenová. Vystihol to až na to, že Nann sa neustále tvárila, akoby jej v blízkosti niečo smrdela. Steve naproti tomu vyzeral ako "mesiačik na hnoji". Svet sa mu môže zrútiť, ale smile 4ever :D Inak sú obaja rovnaké "vlezdoprdelky " :)) Stevie zrejme ani po smrti nie je ochotný vzdať sa svetla kamier a televíznych reflektorov.

Teraz späť do Bon Temps. Od Tary bolo prezieravé, že sa obrátila na Sama, ale on to asi oľutoval, keďmu vypila polovicu zásob Pravej krvi. A zavrieť ju na celý deň do mrazáku? Fajn, nie je tam svetlo, ale v bare plnom zvedavých ľudí to nie je najlepší nápad, ako sme napokon mohli aj vidieť. Bežní ľudia snívajú o peniazoch a podobne a novorodená upírka o tom, ako roztrhne krk kamarátke.

Smrť Debbie ešte všetkým poriadne zavarí, ale neľutujem ju. Jediné čoho sa desím je, aby sa kvôli tomu nezačala Sookie zbližovať s Alcidom. Hoci je teraz na ňu naštvaný, ale ak sa budú riadiť knihou, ešte sa im to zamotá, z čoho by som teda nebola nadšená. Verne totiž fandím Ericovi :)

Jasonov prehmat s učiteľkou bol dosť lacný. To mu chvú pripomínať všetky staré známosti, preto, že ma s Jess krízu?? Snáď nie. Zrejme mu to však pomohlo, lebo si uvedomil, že základ vzťahu netvorí sex a aj to Jessice pekne povedal. Pokiaľ ide o ňu, je jasné, že v obchode stretla vílu, ktorá pred ňou vzala nohy na plecia. A aj keď ju chválim za zlepšenie, alebo aspoň uvedomenie si vzťahu k Jasonovi, nič by sa jej nestalo ak sa začala správať ako zodpovedný upír a nie ako rozmaznané decko, ktoré hýri kým ocko nie je doma.

Hoyt mi takmer privodil infarkt. Ďalšia postava ktorá sa rúti smerom dole. Nie žeby predtým nejako hviezdil, ale kým chodil s Jessicou bol akýmsi mostom medzi malomestskými predsudkami a upírmi pokúšajúcimi sa o začlenenie. Potom sa to začalo len zhoršovať. Vyzerá to na adepta, ktorý túto sériu možno neprežije, ale to je len môj odhad.

Teraz sa budem opakovať, ale ako obyčajne pre mňa ostáva topom Pam a jej flashbacky do minulosti. Vidieť Erica mimo Sookie je občas fajn. A navyše keď pripomínal Billovi jeho vtedajšie veľmi nízke postavenie v hierarchii spoločnosti... pekné :D K tomu si pridajme výraz na tvári Lorene, keď sa musela ospravedlniť prostitútke... tiež výborné zadosťučinenie :)
Podrezať si žily bolo od Pam síce trochu radikálne, ale zároveň účinné. Hoci, keď to tak vezmeme ten flashback vlasntne nebol kvôli nej, ale kvôli Tare. Bola to pripomienka jej zodpovednosti ako stvoriteľky, ktorá zrejme pomohla. Neverím, že by ju nechala upiecť sa v solárku, čo je mimochodom dosť blbý nápad. Každý normálny upír by skrátka vyšiel na slnko alebo si srdcom prehnal kolík (aj keď tí normálny asi nemajú samovražedné sklony). Ale nie, Tara sa musí zaklapnúť v solárku. No som zvedavá v akom stave ju odtiaľ Pam vytiahne :D

Do ďalších epizód je pre mňa otáznikom Nora. Narozdiel od Billa a Erica nemá veľmi čo ponúknuť. Na druhej strane však má celkom korektné vzťahy so Salome, ktorá má vplyv na Strážcu. Uvidíme, čo z toho napokon bude.

Ako obyčajne som vynechala šerifa Andyho, hoci s fotkou na fb zabil :D Inak je to nie veľmi zaujímavá postava, ako som spomínala už skôr. Ďalej tu máme Arlene, ktorej súkromný život s Terrym sa mení na rodinné drama.

Asi toľko odo mňa a hor sa na ďalšiu epizódku ;)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára