Search

streda 25. júla 2012

Abraham Lincoln: Vampire hunter

Včera som bola v kine na tento film a povedala som si, že by možno stál za zmienku aj tu. Napriek tomu, čo sa píše oficiálne a teda, že ho zrejme zaraďujeme k hororom ja som sa počas celého filmu smiala. Predpokladám, že nie každý by sa zasmial, ale ja už som videla toľko upírskych adaptácii, že táto bola naozaj skôr komédia než horor.

V prvom rade som tak trochu polemyzovala nad tým, ako bol film prijatý v Amerike, kde je Lincoln predsa len známy ako významný prezident a takéto spracovanie jeho osoby by mohlo možno niekomu vadiť.
Jeho život tu bol zhrnutý dosť v skratke a akonáhle si nechal narásť tu hlúpu bradu typickú pre 19. storočie stratil všetky moje sympatie. Nie žeby ich predtým mal bohvieko veľa.

Mojou obľúbenou postavou sa takmer okamžite stal jeho priateľ a učiteľ Henry Sturges. Bola som trochu prekvapená, keď vyšlo najavo, že je to upír, ale napokon som to mohla aj trochu očakávať. Pekný, záhadný... to rozhodne nie je kombinácia ktorá sa používa na kladné postavy. Tí sexy sú vždy záporaci :DD Jeho odhalenie (keď napadol nejakého násilníka v tmavej uličke, aby zachránil dievča a zároveň sa navečeral) mi pripomenulo tenmé časy Edwarda Cullena. Heslo: zabíjame len tých zlých.
V skutočnosti Henryho tiež trápili takpovedaic výčitky svedomia, keďže taký život nechcel a v tom predchádzajúcom vďaka upírom (konkrétne jeho stvoriteľovi Adamovi - trochu biblické :D) prišiel o všetko, čo miloval.

Pokiaľ by som mala hodnotiť upírsku stránku veci, bol to poriadny mix. Zmena tváre, konkrétne zubov, okopírovaná z Van Helsinga (niekto by im mohol spomenúť reklamu na ústnu vodu a zubnú pastu, lebo to bolo dosť nechutné), vystúpené žily na tvári zasa od Brada Pitta z filmu Interview s upírom. Keďže chceli byť štýloví, vsadili na tmavé slnečné okuliare s okrúhlymi sklíčkami, podľa čoho sa dali celkom ľahko rozoznať - má okuliare, je to upír.  Tento typ však už bol použitý v Drakulovi 1992 v hlavnej úlohe s Garym Oldmanom. Zabíjali ich pomocou striebra, čo ma okamžite odkázalo na True blood a vychádzajú na slnko - welcome to Vampire diaries.

Pokiaľ ide o pána prezidenta bol to klaiscký americký skok. Z obyčajného chlapca (drevorubača a neskôr predavača, ktorý pracoval v obchode, abyx si zarobil na štúdium práv) sa stal uznávaným politikom a nakoniec otcom národa. Raz by bolo pekné vidieť aj film, v ktorom by významná osobnosť nepochádzala z tej najnižšej spoločenskej vrstvy. To by však zrejme nebolo také zaujímavé :/

Zabitie Lincolnovho syna, bolo trochu tragické, ale napokon ho to len posunulo vpred, takže to bolo spoločnosti prospešné.
Úplným klišé bola záverečná scéna, kedy sa vlak rútil po koľajniciach, ktoré boli v plameňoch, na streche vagóna stál asi 55-ročný Abraham Lincoln so striebornou sekerou v ruke a zabíjal upírov, zatiaľ čo sa vlak rozpadával. Napokon začal padať do priepasti, ale on aj so svojimi priateľmi samozrejme stihli vyskočiť a zachrániť sa. Dobrí zvíťazili a zlí boli porazení. Hotový happyend.

Celý vlak bol aj tak iba návnadou, lebo strieborné guľky a ďalšie náboje určené pre armádu Severu v bitke Sever proti Juhu (alebo inak Lincoln proti upírom) boli prepravené inou traťou a vo vlaku boli len debny s kameňmi.

Ešte sa mi páčilo, ako Lincolnovi konečne došlo ku koncu filmu, že obyčajné guľky sú im proti upírskej armáde (jéé hotový Twilight) nanič a prirútil sa do kancelárie k svojim priateľom so striebornou vidličkou v ruke kričiac: "Toto potrebujeme!" Vtedy som sa zasmiala a popravde sa smejejm aj teraz.
Ktovie ako ľuďom vysvetlil, že musia skonfiškovať všetok strieborný servis, poháre, príbory, šperky atď. aby vyrobili muníciu?? :DD

Každopádne, aj keď som bola trochu kritická film bol celkom fajn. Taká zábava na jeden večer, neviem či by som si ho pozrela znova. Možno o pár mesiacov áno. Bolo to točené retrospektívne a začiatok aj koniec bol vlastne rovnaký, až na to, že koniec bol v 21. storočí.
Ale Henry prežil a stále hľadal ďalších a ďalších lovcov, pretože iba smrteľný človek môže zabiť nesmrteľného.

                                      

1 komentár:

  1. Na ten film som chcela ísť z dvoch dôvodov: upíri a svojská zábava (čo je jasné už len z toho, že ho robil Tim Burton)
    Bohužiaľ nevyšlo, hádam ho ešte dajú alebo si dlhoo počkám na dobrú kvalitu s titulkami...

    OdpovedaťOdstrániť