Search

pondelok 30. júla 2012

Tell me... - 2. kapitola


Zrejme budem pridávať kapitoly častejšie, ak sa mi to podarí, ale tento týždeň nečakjte nič skôr ako vo štvrtok večer, možno v piatok.
Minulá časť bol skôr taký úvod, takže sa teraz pozrieme na zápletku deja. Tak trochu som ho prebrala zo seriálu, ale iba nápad a ďalej som si ho upravila podľa seba (dúfam, že Finn nebol vaša obľúbená postava?? :D)




Klaus sa náhle strhol. Bolo niekoľko minút po polnoci a oheň v kozube dohasínal. Zdalo sa mu, že začul pred chatou zvuky. Rýchlo na seba hodil džínsy keď sa rozleteli vchodové dvere. Vyceril zuby a zavrčal. Skôr než by sa ktokoľvek nazdal držal nezvaného hosťa pod krkom.

"NIK!! To som ja, pusti ma!" ozvala sa priškrtene a vtedy si uvedomil o koho ide.

"Rebekah! Čo tu do pekla robíš?!" zavrčal.

"Máme novinu, ktorá sa ti nebude páčiť," poznamenal pochmúrny hlas.

"DAMON???"

V chodbe stála Caroline a vyplašene pozerala na nečakanú spoločnosť. Damon si taktne odkašľal a Rebekah sa po tvári mihol krátky úsmev. Caroline mala okolo tela omotanú len deku. Začervenala sa, ale to sa už Klaus rozhodol zasiahnuť.

"Tak poviete mi čo tu, dočerta, robíte a navyše v tomto čase??" dožadoval sa odpovede.

Rebekah vošla do obývačky a pohľadom preletela izbu. Spolu s Damonom vedeli, že zrejme nebudú vítaní, ale nemyslela si, že prídu až tak nevhodne. Jedno šťastie, že neprišli o pár hodín skôr. Reakciu jej brata by nemuseli prežiť. Damon sa ujal slova.

"Skutočne vás neradi rušíme, ale zrejme sa budeš chcieť vrátiť späť do Mystic Falls."

"Prečo by som mal? Keď som z toho prekliateho mesta pred dvadsiatimi rokmi odišiel nemal som pocit, že by som niekomu chýbal. Pokiaľ viem," pokračoval Klaus "môj odchod bol prijatý mimoriadne radostne. Žiadne zabíjanie, ovplyvňovanie, žiadny hybridi a Elene som zabezpečil pokojný život bez akéhokoľvek ďalšieho ohrozenia. Rovnako aj jej priateľom. Dvadsať rokov o mne Mystic Falls ani nepočulo, takže čo sa stalo, že ste sem obaja merali takú dlhú cestu?"

"Ide čiastočne o ten biely dub," zapojila sa Rebekah.

"Ten sme zničili, ako aj všetky ďalšie výhonky o ktorých si mi vtedy povedala. Kol a moji hybridi sa o to postarali."

"Nie tak celkom."

"Rebekah, buď tak dobrá a konečne vysyp čo nám chceš povedať. Vidno na vás, že chodíte okolo horúcej kaše a keď už ste si dali tú námahu prísť sem uprostred noci tak hovorte priamo," požiadala ich Caroline, ktorá sa medzitým vrátila už oblečená a sadla si na operadlo Klausovho kresla.

"Fajn, chcela som byť jemná, ale zrejme ma neviete oceniť."

Klaus si odfrkol.

"K veci, Bekah."

"Finn je mŕtvy."

"Už tisíc rokov," poznamenal, ale Caroline si všimla výraz na Damonovej tvári a začínala chápať. Toto nebude dobré.

"Nik," zašepkala. Pozrel na ňu, potom na Damona a napokon na svoju sestru.

"To nie je možné..." zašepkal potichu.

"Kto?" opýtala sa Caroline. Vedela, že ak je Finn mŕtvy tým kolíkom, o ktorom nevedeli, ako ho niekto získal, ho musel prebodnúť človek. Upír by zomrel. Zo všetkých ľudí, ktorí Klausa nenávideli, len jeden mal dosť odvahy a dostatočný dôvod. Damon do nej zabodol svoj tmavý pohľad a ona zdesene vykríkla. TO predsa nemôže byť pravda. Klaus videl jej reakciu a keď Rebekah prikývla zúrivo vykríkol.

"ELENA GILBERTOVÁ!!!"

            Vzápätí miestnosťou preletela krištáľová váza a rozbila sa na tisíc kúskov o protiľahlú stenu. Zúrivo kráčal po miestnosti a nedokázal sa upokojiť. Napriek minulosti preňho bola rodina stále nedotknuteľná. Navyše útočiť na Finna bolo rovnaké ako z nenávisti k rodičovi zabiť dieťa. Nie žeby jeho mladší brat bol slaboch, ale možno ho považovať za jedného z lepších upírov. Nikdy sa celkom nezmieril s tým, čo sú a chcel iba lepší život bez zabíjania.

            Damon prešiel k Rebekah. Obaja to vnímali podobne. Zabiť z nich všetkých práve Finna Mikaelsona bolo podlé a úbohé, ale stále to bola pomsta s rovnakým efektom. Rebekah s ním nikdy nemala veľmi blízky vzťah. Bol však jej brat a ako takého ho milovala rovnako ako Kola či Elijaha, dokonca Klausa. Po jeho odchode s Caroline Forbesovou sa prestali zaujímať o dvojníčku či jej priateľov. Povedala bratom o bielom dube a ten sa stal ich prioritou. Spoločne s Kolom a prekvapivo aj s Damonom sa postupne postarali o to, aby v Amerike neostal jediný kus tohto dubu. Hybridi boli prevažne v Európe. Na celom svete existovalo len dva koly z dreva bieleho dubu a oba mal Elijah. Vedeli o tom len v rámci rodiny a súhlasili, že si ich ponechajú ako poistku pre každý prípad.

"Nik, Nik počúvaj ma," povedala Caroline a chytila mu tvár do dlaní. Videla hnev a nenávisť v jeho očiach. Poznala ho však dosť dobre na to, aby vedela, že za tým sa ukrýva žiaľ z bratovej smrti. Keď pred piatimi rokmi zomrela jej mama cítila sa rovnako. Bola smutná a zároveň nenávidela samú seba za to, že ju opustila. Vedela však, že jej mama zomrela s vedomím, že je šťastná.

"Bude to v poriadku. Vyriešime to, spolu. Sľubujem."

"Viem, že je to tvoja kamarátka Caroline, ale tentoraz to zašlo priďaleko. V Mystic Falls potečie krv a momentálne mi je srdečne jedno čia. Odchádzame!" vyštekol na ostatných.

           

4 komentáre:

  1. To zacina byt zaujimave:) uz nech je pokracovanie:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nooo, rozhodne je to čoraz zaujímavejšie!!
    Finna som nemala rada, no keď bol so Sage prišla mi jeho smrť hrozne nefér, byť spolu iba jeden deň, keď sa konečne našli!!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Môže byť :)teším sa na ďalšiu časť, ako to bude v Mystic Falls :). Jediné, čo mi možno vadilo je, že poviedka je krátka. Mohla by si pridávať po dlhších častiach...ináč sa mi páčila ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ďakujem za komentáre a som rada, že sa vám poviedka páči :)
    Osobne tiež nemám Finna rada, podľa mňa sa im veľmi nevydaril (jeho jediné znesiteľné chvíle boli so Sage, to je fakt) a s Kolom je to podobné, ibaže tam mi to príde ako premrhaný talent - celkom pekný herec a oni ho pridali len tak do počtu. No nevadí skúsim to napraviť...ops, trochu prezrádzam, takže už mlčím :D
    Pokiaľ ide o dĺžku kapitol, akosi mi to vždy výjde tak na dva listy vo worde, ale myslím, že ďalšie kapitoly sú už dlhšie. Uvidím, čo sa s tým dá spraviť :)

    OdpovedaťOdstrániť