Search

nedeľa 1. decembra 2013

A začne to byť hektické

Nebola som tu týždeň a normálne mi to začalo chýbať. Na jednej strane by som si mohla nájsť čas keby som chcela, ale na druhej je tu fakt, že keď už ten čas mám radšej sa usadím k nejakému dobrému filmu alebo knihe a jednoducho vypnem. 
Aby som vniesla trochu svetla do mojej budúcej - možno dlhšej možno nie - neprítomnosti píšem teraz tento príspevok. 

Začiatok decembra pre mňa vždy znamenal oddych od školy. Nikdy som nebola ten typ, ktorý musel drieť ako blázon ako poopravoval všetky známky z každého predmetu keď sa začal približovať polrok. Zvyčajne som plnule dospela k známke akú som chcela a mojim jediným problémom bolo, že som sa musela naučiť na písomky z prírodných vied ako chémia alebo matematika a trochu viac v minulosti napríklad aj fyzika.

Čo by som za to dnes dala, že? 
Navyše počas decembra sa vždy v škole konali rôzne akcie. Začalo to Mikulášom a potom hurá na vianočnú akadémiu. Týždeň sa pakticky neučilo, všetci sme sa ulievala a chodievali sledovať vianočný basketbalový turnaj. K tomu si prirátajme domáce pečenie koláčikov, vianočné trhy aj rozsvecovanie stromčeka. Celý december bol prežiarený blížiacou sa vianočnou náladou, kedy mojou najväčšou starosťou bolo ako stihnúť kúpiť rodine a priateľom nejaký malý darček a hlavne nplánovať ako cez sviatky nepribrať :DD

Tento rok ma moja nová škola prinútila prehodnotiť moje bývalé malicherné problémiky :D
Samozrejme stále premýšľam nad zdravým stravovacím plánom, ktorý by mi zabránil v akomkoľvek priberaní a hneď ako prídem cez budúci víkend domov sa chystám objavovať krásy novej posilovne otvorenej sotva pár krokov od môjho domova.
Čo ej však podstatnejšie o dva týždne mi končí zimný semester a začína skúškové obdobie. Čo to znamená v praxi? Veľa učenia, veľa kávy, zopár prebdených nocí a rozhodne menej času stráveného mojou obľúbenou činnosťou precvičovania anglického jazyka prostredníctvom čítania a komentovania poviedok na mojich obľúbených doménach. 

Namiesto toho ma čaká precvičovanie základov latinčiny, literatúry, pedagogiky a jazykovedy, nehovoriac o dielach staršej slovenskej literatúry, fonetiky a fonológie, dejinách praveku a pomocných vedách historických. Niektoré skúšky sa mi podarilo dať si už v decembri a tak aspoň trochu odľahčím ten zoznam, na ktorom je momentálne celkový počet všetkých mojich skúšok a to je okrúhle číslo štrnásť.

Samozrejme však blog neostane celkom opustený po dobu dvoch mesiacov (skúškové mám aj počas celého januára). Rozhodne pribudnú príspevky na Vianoce, jeden 24-tého a jeden určite 25-tého. Sľúbila som prezentovať svoje nové knihy, na ktoré som si už doma vyčlenila miesto v poličkách. Prebehla malá reorganizácia, aby som sa tým nemusela zdržiavať potom. 

Keďže to bude moje vôbec prvé skúškové obdobie na vysokej škole rada sa podelím o zážitky počas neho a pokúsim sa sem hodiť nejaký update :) Budem dúfať, že tým neodstraším potenciálnych budúcich vysokoškolákov, lebo hoci ja som to nerobila, viem, že niektorí maturanti si radi hľadajú podobné informácie o vysokých školách z prvej ruky a snažia sa utvoriť si obraz toho čo ich čaká na základe informácii od svojich možno budúcich spolužiakov.
Mojim plánom je učiť sa každý deň niečo a systematicky všetky predmety, z ktorých budem mať skúšku.
Vzhľadom na to, že počas vianočných prázdnin mám brigádu a svoj časový harmonogram už poznám z minulého roku, môžem povedať, že to budú veľmi hektické dva týždne. Ale dám o sebe vedieť, aby ste sa mohli zasmiať aj vy ;)

Na záver decembra je tu pravdaže Silvester a podľa mojich služieb uvidím kedy pribudne želanie veselých osláv. Najskôr asi hneď ráno na posledný deň v roku. Mojou ambíciou je nedostať smenu na bare tak ako minulý rok. Niežeby to nebolo zaujímavé, ale ak budem s deckami budem sa môcť trochu učiť a navyše odísť trochu skôr ako o jedenástej (minulý rok). 

Ešte mi napadlo. 
Poviedky. Sins of the siblings stále pokračuje a ešte dnes pridám novú kapitolu. Hneď ako to tu dopíšem. Do januára sa chcem prepracovať ku koncu, ale potom už nemám nič v zálohe, okrem vianočného darčeka na 24. decembra. Prezradím iba tému - Hannibal, a je to trochu odklon od môjho bežného štýlu. 
Z mojej tvorby je to všetko, ale už som dlho nič nenapísala a rada by som sa k tomu vrátila, ale najskôr začnem až v letnom semestri, tak ak bude niečo hodné publikovania dám update :)

Krásny - snáď aj zasnežený - december a skvelú predvianočnú náladu vám praje

Alexx



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára