Search

nedeľa 17. novembra 2013

Nová kniha od Jany Pronskej - Kliatba

Na internete som si všimla, že vyšla nová kniha od mojej obľúbenej slovenskej spisovateľky Jany Pronskej. Volá sa Kliatba a tentokrát je viac fantasy než som u nej zvyknutá, čo však nemusí byť nevyhnutne zlé :)


Podľa toho, čo som si sama pozrela a čítala (v ukážke publikovanej asi pred rokom alebo dvomi) som nakoniec usúdila, že sa nijako nebudem hrnúť do kúpy. Jasné, že s knihou počítam v mojej malej súkromnej knižnici, ale už to nie je rovnaké nadšenie na aké som bola zvyknutá predchádzajúce roky. Vtedy som netrpezlivo čakala kedy vyjde nový príbeh a teraz už len jednoducho registrujem novinky na webových kníhkupectvách.

Janu Pronskú považujem stále za vynikajúcu spisovateľku. Jej štýl písania sa mi páči a vždy ma zaujme, ale posledné dve knihy zrejme neboli moja šálka kávy, dalo by sa povedať.
Už som jej tvorbu hodnotila v jednom článku, ale nedá mi nespomenúť to opäť. 
Zradená ľúbosť a Prekliata láska boli príbehy, kde mi chýbala tá dávka dobrodružstva, na ktorú som bola zvyknutá u prvých titulov. Pronská, rovnako ako mnoho iných spisovateliek, ktoré píšu romantické príbehy, do popredia ako hlavnú hrdinku vždy stavia silnú emancipovanú mladú ženu, ktorá sa vymyká pravidlám svojej doby. V posledných dvoch knihách bola hrdinka síce mladá žena, ale mne skôr pripomínala blondínu, ktorá potrebuje neustále zachraňovať. Navyše som sa asi prejedla ich neustálej tvrdohlavosti, ktorá už začínala strácať pointu a bola skôr bezvýznamná a zaťažujúca a únavná. Len som čakala kedy sa dostanem k zaujímavejšej pasáži.

Dúfam, že najnovší prírastok budem môcť opäť ohodnotiť kladnejšie a menej kritický ako predchádzajúce. Teším sa, až si ho budem môcť prečítať, ale vzhľadom na situáciu to rozhodne nebude darček pod vianočný stromček. Asi si počkám na knižné zľavy a kúpim si ju cez letné prázdniny :)

Teraz sa asi budem znovu opakovať, ale sľubujem skvelé knižné novinky z mojej knižnice, ktorá sa po Vianociach pekne rozrastie. Ustálila som počet na päť titulov, z ktorých každý je jedinečný a môjmu srdiečku blízky. Poslednú topku si idem kúpiť zajtra a už teraz sa vidím, ako v nej budem večer listovať :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára