Search

pondelok 23. septembra 2013

Close to the stars...to you

Spomienka na Doctora číslo 10 :)
Smutné, ale nie všetko je vždy len o happyendoch aj keď ich mám rada. Ako som čítala, happyendy neexistujú, lebo koniec je vždy najsmutnejšia časť každého príbehu, preto je nutný šťastný stred a najmä veľmi šťastný začiatok. Keď som sa potom tak zamyslela, presne to mali Doctor a Rose :)
Svieža, mäkká tráva v záhrade bola vlhká. Kvapky nočnej rosy chladili na chodidlách. Všade bolo ticho, svetlá v dome už nesvietili. Tak je to dobré. Nechcela som, aby ma niekto videl. Robili by si starosti a ja by som musela klamať. Po hmate som našla drevenú hojdačku v kúte záhrady a usadila sa tam zababušená do chlpatej, kockovanej deky.

Určite by sa mu nepáčila, pomyslela som si smutne a trochu sa usmiala.
Tá deka bola príliš domácka, príliš obyčajná a príliš ľudská.

Oprela som sa a zdvihla hlavu k oblohe. Nado mnou sa v atramentovej temnote nekonečného neba trblietali milióny a milióny hviezd. Tisícky ďalších svetov čakajúcich na objavenie. Kým ich človek neuvidí na vlastné oči, nikdy si neuvedomí svoju malosť a zanedbateľnosť v porovnaní s vesmírom. Jedna z hviezd na krátko zablikala a to mi na tvári vyčarilo úsmev. Možno tam práve je. Práve v tejto chvíli, netušiac, že niekde zdola sa dívam ja. Stále na cestách, stále sám. Posledný zo svojho ľudu na nekonečnej ceste vesmírom. Doktor v TARDIS.

Z vnútra je väčšia.

Pôsobí tak na každého. Boli to aj moje slová, keď som prvý raz vstúpila do modrej policajnej búdky, ktorú akoby vystrihli z päťdesiatych rokov minulého storočia. Neboli to len steny, strop a podlaha. Hoci len nakrátko TARDIS bola môj domov. Náš domov. Miesto, kde som bola šťastná. Bol to jeho svet, o ktorý sa so mnou podelil. Ukázal mi veci, ktoré ľudia vídajú len vo fantazijných filmoch. Spolu sme videli najúžasnejšie civilizácie, najprevratnejšie momenty dejín, dávno stratené poklady histórie aj veci, ktoré sa ešte nestali, ale ktoré sa stanú.  Minulosť a budúcnosť, priestor i čas ako na dlani.

To všetko som mala, ale vymenila by som to za jediný okamih s ním. Ešte aspoň raz vidieť jeho tvár. Chlapčenský úškrn a žiaru mliečnej dráhy v jeho očiach, keď objavil riešenie k nejakej hádanke.

Môcť mu povedať to, na čo som nikdy nenašla odvahu. Všetko mohlo byť inak.

"Ty si iná. Nikdy ťa neopustím. Ty so mnou môžeš stráviť zvyšok svojho života."

Moje vlastné navždy.

"Ako dlho so mnou ostaneš?"

"Navždy."

Pamätala som si ten okamih, keď prešiel dverami maminho bytu vtedy na Vianoce. Práve sme porazili Sykoraksov. Bol to moment, ktorý sa mi vryl do pamäti. Môj muž v pásikavom obleku. Uvoľnená kravata, hranaté okuliare, dlhý kabát a strapaté vlasy odmietajúce zásah hrebeňa. Môj Pán času s mozgom génia a dušou dieťaťa. Nadšenie, ktoré ho zachvátilo pri každej novej ceste bolo nákazlivé a nedalo sa mu odolávať.

Často som ho pozorovala, sediac v jeho kresle v radiacej miestnosti. Niekedy som sa čudovala, či vôbec má v TARDIS svoju izbu. V riadiacej miestnosti prakticky žil. Vtedy pred rokmi som sa všetkého vzdala pre možnosť cestovať s ním priestorom a časom.

Dnes by som sa vzdala priestoru aj času pre neho.

Kráčali sme spolu po ulici s prepletenými rukami. Okolo nás ľudia oslavovali začiatok olympijských hier 2013. Mali sme za sebou ďalšie dobrodružstvo. Náhle sme zastavili a obaja sa pozreli hore na nebo.

"Niečo sa blíži. Niečo zlé."

"Nás nič nerozdelí," ubezpečovala som seba aj jeho a cítila som, ako mi pevnejšie stisol ruku.

"Nikdy nehovor nikdy."

A potom prišiel Torchwood a vojna a ja som stratila všetko, čo som milovala. Hrôza v jeho očiach, keď som prepadla cez portál bola neopísateľná. Oficiálny záznam hovorí, že Rose Tylerová v ten deň zomrela. Lenže skutočnosť je oveľa horšia. Hoci žijem, som na mieste odkiaľ niet úniku. Na mieste, kam on nemôže prísť a odkiaľ ja nemôžem odísť. Mám tu mamu, Peta aj Mickeyho, ale nie jeho. Zachránili sme spolu vesmír, ale za akú cenu?

Pozrela som znovu k oblohe. Zazrela som padajúcu hviezdu a vyslala k nej myšlienku na muža, ktorého som milovala.

"Môj Doktor."

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára