Search

sobota 16. marca 2013

TVD 4x16 - Bring it On


Tento krát sa nemôžem s nejakým názorom vyjadriť hneď v úvode, lebo si nie som celkom istá, či by  mi potom niekto nevynadal za vyjadrovanie :D
Keď som začala pozerať epizódu včera večer moje pocity boli zmiešané a čím ďalej tým viac gradovali. Ruka ma priam svrbela ako by som niekomu tresla ak by som mohla, lebo pár ľuďom sa to naozaj žiadalo. Ako vždy sú pozitíva aj negatíva, hoci tie negatív budú asi prevažovať.
Pokiaľ som vás už v úvode neodradila svojim skepticizmom a pesimizmom tak voilá recenzia...

Teraz si budem hneď na začiatku protirečiť s púredchádzajúcim tvrdením v poslednej recenzii. Keď Damon vypol Elenine pocity/emócie v prvom momente mi to prišlo ako výborný nápad. Jej otravné, ufňukané ja bude konečne preč, hovorila som si. Mala som síce pravdu, ale čakala som niečo iné, nie to, čo nám po troch týždňoch naservírovali. Akoby čím dlhšia je prestávka, tým väčšia katastrofa je nová epizóda. Ešteže sa míľovými krokmi blížia ku koncu.
 
Zmenou k lepšiemu je Elenin šatník. Tmavé farby jej pristanú viac, ako tie jednofarebné nudné tričká, čo nosila predtým. Je to taký upírskejší look. Keď je už o tom reč, jej relax na mestských komunikáciach bola Damonova okpírovaná scéna. S tým rozdielom, že uňho to bola forma lovu - niečo čo je preňho typické, rafinované a premyslené, zatiaľčo u Eleny to vyzeralo ako vrcholná ukážka flegmatizmu. Proste prišla, ľahla si a život gombička. Spočiatku vyzerala akoby nielen vypla emócie, ale zároveň sa dostala aj do hlabokej depresie.
 
Damon stráca svoj dobrý imidž, tak dúfam, že s tým do budúcne niečo spravia. Otcovské puto sa tiež javilo ako vau, vedľajší efekt, ale keď ju komandoval, aby išla do školy, bola dobrá a na nikom sa nekrmila mala som pocit, že som na predstavení bábkového divadla. Elena bola bábka a za povrázky ťahal Damon. Potom nám poskytli zmenu uhla pohľadu.
 
Rada som sa opäť po dlhej dobe pozrela na pôdu Mystic Falls High School. Pripomenulo mi to pekné začiatky spred niekoľkých rokov, keď to vyzeralo na super seriál, kým to celé nepokašľali s obrovským množstvom nadprirodzena, ktoré celkom zničilo zdanie normálnosti malého mestečka.
Ešte som zabudla spomenúť scénu po sprche. Prítomnosť Caroline, ktorá sa prišla osprchovať do jediného domu bez železníka vo vode, bola určitým spôsobom zábavná, najmä vzhľadom na uvedený dôvod a fakt, že dom vlastnia dvaja muži, z ktorých jeden je jej najlepší kamarát a druhý psychotický, vraždiaci (ach to boli časy :D) ex.
Na druhej strane Elenino rozhodnutie promenádovať sa pred svojim bývalým aj súčasným milencom nahá som vnímala skôr ako ukážku čírej úbohosti. To už ani nebol flegmatizmus, na ktorý som tak rada poukazovala pred chvíľou. Akékoľvek zbytky jej morálky sa po tejto epizóde dostali do štádia totálneho zničenia. Teraz zase dúfam, že jej tie emócie vrátia a ona bude vo veľko cítiť výčitky a rozpaky za všetko čo urobila. Hmm... tá moja škodoradosť, ktorú pri Elene nikdy nedokážem potlačiť.
 
Caroline podľa mňa spravila mimoriadne zlé rozhodnutie, keď Elene dovolila pridať sa do tímu, čo sme pravdaže mali možnosť vidieť o pár minút neskôr. Kŕmila sa na protihráčke, nehovoriac o úmyselnej sabotáži vlastnej kapitánky a kamarátky. Musím podotknúť, že opäť sa ako obeť všetkého zlého prejavila Caroline, hoci ju nikto fyzicky nemučil. Lenže také správanie aké predviedla Elena bolo skôr ukážkou psychického ublíženia kamarátke.
Aj keby som obišla celú scénu na párty myslím, že Elenu veľmi, veľmi žiarli na Caroline. Oproti minulosti sa totuž roly podstatne zmenili. Myslím, že Caroline má v živote omnoho viac než Elena kedy bude mať a ona si to uvedomuje. Kedysi zlatá slečna Gilbertová je dnes na chvoste spoločnosti aj obľúbenosti.
 
Caroline je silná žena, ktorou sa po premene stala zatiaľ čo Elenina premena nevypálial bohvie ako dobre, že? Prišla o celú rodinu, kým Caroline má stáe mamu, ktorá sa napokon zmierila so všetkým čo sa stalo. Aj keď sa rozišla s Tylerom (btw, ani nedokážem povedať, aká som šťastná, že ho už asi viac v TVD neuvidím) bol to predsa len lepší vzťah než aký má Elena a Salvatre company. Navyše keď je teraz Elena s Damonom musí to byť blbé vedieť, že Caroline ho mala skôr, aj keď neboli nejako citovo založení :D
Navyše v momente svojej premeny stratila Stefana, lebo on ju ako upírku nikdy milovať nebude, to je prostý fakt. Ale Stefan tu vždy bol, je aj bude pre Caroline. To je dobré na priateľstve. Zvyčajne je trvanlivejšie ako romantický vzťah. To, čo spolu majú je niečo čo Elena nikdy mať nebude, lebo to nie je o sexe alebo fyzickej príťažlivosti. Je to skutočne hodnotné, trváce priateľstvo. Nezaložené na podobnosti s dávnou láskou, neochraňuje ju preto, že je kľúčom pre zlomenie nejakého prekliatia, ale jednoducho preto, že je skvelý človek. To je na tom pekné.
 
Páčila sa mi scéna medzi Stefanom a Caroline na párty. Bolo to také normálne a zábavné. Krátky moment, kedy obaja hodili starosti za hlavu a na niekoľko chvíľ boli len obyčajní tínedžeri.
 
Pokiaľ ide o Matta, tak Tyler urobil aspoň raz správne rozhodnutie. Matt si zaslúžil dostať jeho dom. Bolo to gesto myslené ako ochrana pre Caroline, ale keď uvážime, čím všetkým si Matt prešiel tak to bol fakt dobrý ťah.
 
Ehm, áno ja viem, že na to pravdepodobne čakáte už od začiatku recenzie takže máte to mať. Klaus.
Original hybrid to posral na celej čiare. Hayley? Vážne??!
Akýkoľvek zlý ťah by bol pravdepodobne lepší než tento. V prvom rade nechápem prečo ju tam vlastne napchali. Odišla. Mala pekne ostať kdekoľvek bola, nechýbala mi. Lenže to, že sa spolu vyspia bolo bolestne jasné už v prvých momentoch spoločných scén. Ten jej nechutný pohľad ponad pohár s whisky. Mimochodom ak by som si tak spočítala koľko toho vypila plus jej postavu tak by som povedala, že v čase kedy do toho praštili musela byť ona totálne pod parou. Bohužiaľ v seriály to tak zrejme nebolo.
Dúfam, že v ďalšej epizóde im hodia najakú Klaus - Caroline scénu, aby mohli začať pracovať výčitky. Ja mu ich prajem, lebo osobne fandím Klaroline a to čo Klaus urobil bolo jasným dôkazom toho, že muži v krízových situáciach nemyslia hlavou.
 
Celá tá scéna však mala aj jedno pozitívum a to, že sme mali možnosť zahliadnuť Klausovu mužnú hruď :D :D
Nikdy by som netipovala, že má tetovanie. No, možno áno, ale určite nie také, aké som videla. A ehm, skonštatovala som, že Damon vyterá bez košele lepšie. Alebo to možno bolo v tom, že mi dobrý dojem kazila Hayleyna prítomnosť. Ťažko povedať.
 
Ak chcú týmto smerom pokračovať aj v The Originals, presedlám z týmu Klaus späť k týmu Elijah. Lebo to vyzerá, že teraz sa z Klausa stal ľudomil, ktorý bude riešiť rodinné záhady jedného little wolf. Bŕŕŕ..
 
Damonova spolupráca s Rebekah nebola nič moc a v ďalšej časti sa môžme tešiť na flashbacky do jeho minulosti v New Yorku. Podľa fotiek, ktoré som videla to môže byť sranda (vyzeralo to, že Damon bol bezdomovec, teda aspoň na tej fotke spal pod dekou an anfukovačke na ulici :D).
Plus dúfam v to, že uvidím Eleninu zmenu účesu. Ten čo mala doteraz je katastrofa. Snáď to bude lepšie.
 
Ešte sa mi vynára taká otázočka ohľadne Carolininej mamy? Čo sa s ňou stalo?
Akosi sa k tomu už nevrátili po veľkej dievčenskej bitke. Tam im neschvaľujem to, že Caroline postavili do pozície slabšej. Je staršia ako Elena, tak mala byť silnejšia a kašľať na tie drísty, že je Rick neučil. Toto nebolo spravodlivé.
Ale už som sa mala naučiť neočakávať spravodlivosť od tvorcov The vampire diaries.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára