Search

sobota 22. decembra 2012

TVD 4x09 - O Come, All Ye Faithful

Odhodlala som sa k recenzii aj keď sa mi vyslovene nechcelo a stále sa mi nechce. Upadajúce kvalita jednotlivých častí sa odráža aj na mojej nálade pri písani recenzií. Ja viem, mala by som byť aspoň čiastočne objektívna, ale keď ono je to týždeň, čo týždeň horšie. Začínam byť mimoriadne pesimistická. Vyzerá to tak, že v konečnom dôsledku, mi ani nie je ľúto, že je teraz tá mesačná prestávka. Budem iba dúfať, že potom sa seriál zlepší, lebo to vážne ide z kopca.

Samozrejme netreba prerušiť zaužívanú tradíciu kedy na prvej snímke dominuje Elena v posteli. Kiežby som ja po ránu vyzerala rovnako ako ona. Damonovi naozaj chválim jeho džentlmenskú stránku, ktorá zapracovala kým Elena sa ako obyčajne prejavila sebeckejšie. Tak ona nie je pripravená vzdať sa toho, čo cíti a do poslednej sekundy bude Damona presviedčať, že je to naozaj skutočné. Akoby si ani neuvedomovala význam slová pripútaná. Keby jej Damon povedal, že je dobrý nápad prehnať si srdcom drevený kolík, ani by jej nenapadlo mu odporovať, tak by pre jeden krát mohla o svojich názoroch na to, čo je a nie je správne pomlčať.
A netreba zabúdať na presné načasovanie telefónov. Je to až neskutočné klišé, ale nikdy sa to nezmení.
 
Stefanova spolupráca s Klausom vždy nakoniec skončí ukážkou Stefanovj neschopnosti, všimol si to niekto? Vždy keď sa v niečom spoja, to čo má obstarať alebo zistiť Stefan sa nejako pokašle. Tento krát to bolo zabezpečenie lovca, aj keď priznávam, že hlavnú úlohu v tom zohrali Damon s Elenou, ale popravde, ak by Stefan nerobil tajnosti a pekne im vyklopil prvadu o tom čo a prečo hľadá tejto drobnej nepríjemnosti sa dala ľahko predísť. Avšak zakaždým keď mladý Salvatore zlyhá je až zarážajúce ako dokáže všetko obrátiť tak, nech to vyzerá ako vina iných ale nie jeho samého. Je to podobné ako u študentov. Nech sa stane čokoľvek, ja za to nemôžem.
 
Klausovi však dávam like za jeho postmodernú snehovú vločku, ktorá sa mi naozaj páčila. Vedela by som si ju napasovať do izby :) A Stefan okrem utápania v sebadepresii nerobí nič zaujímavé, dokonca už ani nepíše svoj slávny denník, tak by nemal kritizovať záľuby iných ľudí.
 
Je fajn, že Bonnie vzala Jeremyho na odľahlé miesto, kde môže kontrolovať svoje vražedné sklony, ale nikdy nepochopím, prečo je potrebný aj profesor Zlo, ako ho trefne nazval Damon. To si skutočne mysleli, že obyčajná hypnóza postačí na zmenu, ktoú v prvom rade zapríčinila nejaká genetická predispozícia spojená s mágiou? To nie je obyčajná nádcha, aby sa dala tak jednoducho vyriešiť. Damonove geniálne nápady však napokon predsa len zafungovali a máme ďalší happyend. Hoci si stále nemyslím, že spolupráca so Shanom je dobrý nápad a určite sa to potvrdí v ďalších dieloch. Bonnie je jednoducho príliš zaslepená, aby videla to, čo je napr. Damonovi jasné. Človek, ktorý sa znenazdania zjaví v Mystic Falls a vie kopu vecí o nadprirodzených veciach nie je nikdy v poriadku a treba byť obozretní. Ale oni nie, kľudne si ho pozvú na chatu a pri tejpríležitosti prečo mu nepovedať všetko čo vieme aj nevieme o každom ťažko vypátranom tajomstve.
 
Keď je už reč o tej chate, kedy Jeremy nabral toľko svalovej hmoty?? Normálne som neverila, keď som ho videla. Vidno, že chlapec na sebe zamakal. Len je to možno trochu rýchla zmena. Aspoň sa vo voľnom čase nenudil :DD
 
Tyler sa chce hrať na mučeníka, ale je to v takom rozpore s jeho nadradenou povrchnou povahou, že bolo od začiatku jasné, že tento plán nikdy nebude uskutočnený. A demonštrácia jeho sily voči vyše 150 ročnému upírovi bola naozaj obdivuhodná, keď mal za chrbtom dvanásť ďalších hybridov.
Je to však len ďalšia ukážka jeho hlúposti a zaslepenosti, keď si neuvedomil, že je len pešiakom v hre, ktorú rozhorala Hayley. Ona nikdy nepotrebovala jeho, iba týh hybridov, ktorých jej Tyler tak veľkodušne obstaral. Za odmenu ho vyškrtla z rovnice, ktorá by končila jeho smrťou, čo je mne osobne veľmi ľúto.
 
A pán profesor, legendy o Silasovi? Naozaj? Keby sa všetky tie legendy, ktoré tam počas troch sérii zazneli spísali zrejme by vznikol celkom objemný román. Nikdy nikto neprizná, že zabiť Klausa nie je možné. Nie, to radšej budeme vymýšľať legendy a príbehy, ktoré sa nakoniec určite uskutočnia a vzíde z nich zlo omnoho horšie než je Klaus. A ku komu sa potom všetci obrátia o pomoc? No predsa ku Klausovi, ktorý im zrazu bude všetkým dobrý. Krútim hlavou, ale veď uvidíme. Potom sa môžem zasmiať na niečij účet.
 
April, naša malá nevinná April. To pre ňu musel byť poriadny šok, najmä keď jej chlapci tak prezieravo darovali náramok so železníkom. Mám taký pocit, že ešte pekne zamieša karty. Ale nebolo by celkom od veci, keby vrámci partie povedali o takých podstatných veciach, ako že už nie je možné niekoho ovplyvniť, lebo si práve narobili kopu zbytočných starostí prameniacich z ich vlastnej hlúposti. Ako obvykle. Na druhej strane som však rada, že sa Rebekah napokon vráti a zrejme s pomocou April. Mať takú kamošku ako Rebekah nemusí byť zlé, zvlášť v Mystic Falls.
 
K Damonovi a Elene nemám na záver veľmi čo povedať, len to, ža napriek tomu, že ju on poslal pekne krásne domov, Elena ešte nájde spôsob ako sa k nemu vrátiť. Pre jeden raz budú jej city skutočné, lebo by to nebolo ono, keby Damonovi nemohla odporovať. To je zatiaľ len môj názor, a nechám sa - no, nie celkom prekvapiť - ale uvidíme čo a ako v ďalšej epizóde.
 
Tyler bol ako v tom filme - utíkej Foreste, utíkej. Síce som ho nikdy nevidela, ale tá hláška je dosť známa :D
 
Hoci mi nie je jasné, ako Klaus zapadá do celej dohody a prečo vlastne vyvraždil všetkých svojich hybridov? Nejako s tým musí súvisieť celé to prekliatie lovcov, hľadanie lieku a tak ďalej ale nejde mi to do hlavy ani po druhom pozretí epizódy. Kto by mi to chcel vysvetliť? Pomohlo by mi to, lebo mám momentálne chaos.
 
Je však dobré vidieť, že napriek tomu, že sa Klaus takpovediac udomácnil je stále schopný rovnakého zla ako predtým. To je to, čo na jeho postave obdivujem. Dokáže dokonale zlúčiť svoju dobrú aj zlú stránku a nemá z toho žiadne šialené stavy ako Stefan.
Vidieť, že aj napriek jeho citom ku Caroline - ktoré by už mohli byť aspoň trochu opätované z jej strany, skôr než sa aj toto zunuje - sa stále dokáže tvrdo vysporiadať s ľuďmi ktorí ho zradia. Úplný potlesk odo mňa však dostane až keď sa vyrovná aj s Tylerom, ktorý jemu/mne/ možno aj vám už poriadne pije krv (metaforicky :D)
 
Veľké veľké plus však dávam za záver. Nevnímajte ma ako sadistku, alebo že sa morbídne teším zo smrti, aj keď v tomto prípade tak tomu je. Bola to dokonalá pomsta pre Tylera, ale zabiť starostku bolo v konečnom dôsledku aj celkom užitočné po praktickej stránke. Ako postava už bola pre seriál dávno zbytočná a po dlhom čase vidieť jednu smrť ktorá nenasledovala ako dôsledok prebodnutia alebo vytrhnutia srdca, či zlomenia väzov bola tak trochu osviežujúca.
 
Aspoň sa uvoľnilo miesto pre novú postavu na poste starostu a pre tých, čo to ešte nevedia prezradím, že to bude otec Bonnie, ktorý si ako hlavnú prioritu určí ochranu svojej dcéry, čo sa nikomu a zvlášť jej samotnej nebude vôbec páčiť.


1 komentár:

  1. Hmmm toľko rôznych názorov na jednu epizódu... (porovnávam diskusie ktoré som čítala a tvoju recenziu...)

    No pokiaľ ide vyvraždenie hybridov, sama si si na to odpovedala. Zradili ho, oslobodili sa a pokúšali sa ho zabiť, podľa mňa to je dosť dobrý dôvod zbaviť sa niekoho, kto ťa chce mŕtveho a ešte niekoho, kto ti môže v druhu konkurovať ;)A rozhodne je to v Nickovej povahe... Rešpektuješ ma, stojíš pri mne, fajn sme priatelia, zradíš ma; si mŕtvy. a bodka, aj keď ho jeho filozofia bude ešte dlho bolieť...
    Snehová vločka sa aj mne páčila, a zdá sa, že Caroline má umelecké cítenie, alebo len dobre chápe svojho originálneho hybridného nápadníka. Pokiaľ ide o neopätovanie citov, Jullie sama povedala, že Caroline k nemu niečo cíti(je ním priťahovaná), ale neznáša sa za to. Chápem to, skočiť do náruče niekomu, kto chcel zavraždiť tvojich priateľov a tvoju naj kamošku,(i keď neviem, či sa to zdá len mne ale to priateľstvo nie je bohvieaké...) priateľa, polku mesta atď... (a to všetko v ceste za seba objavením -vypustením vĺčika :-P a hm a neskôr sebazáchovou.)? Pokiaľ ide o už zmieňovanú záverečnú bitku..wrrr asi som psychopat ako to o mne tvrdia, ale pri tej scéne ma napadá iba jdno slovo: Elegantné. Náš pôvodný je proste veľmi dobrý bojovník a s mečom mu to sekne...

    K Shanovi sa nevyjadrujem, lezie mi na nervy od prvého momentu.

    OdpovedaťOdstrániť