Search

utorok 11. decembra 2012

TVD 4x08 - We´ll always have a Bourbon Street


No, stužková bola fantastická - jedna z najlepších nocí v živote zatiaľ. Trochu ma to však položilo (nielen mňa :D) takže sedím pri počítačí vedľa seba mám krígeľ čaju a hor sa na recenziu. Už som to aj tak odkladala lebo v posledných dňoch bojujem s vlastnou lenivosťou. Som rada, keď mám čas trochu prebehnúť novinky na nete a nie ešte robiť niečo navyše, ale tak trebalo by ;)
Ja som vedela, že drahej Julie to nedá a prídu s nejakým trápnym riešením "odpútania sa", ale o tom potom. Úvod nesklamal, klaiska: začiatok epizódy = začiatok dňa. Výnimočna to však bol Damon, ktorý sa zobúdzal a nie Elena. Musím však dodať, že to začína vyzerať, že nie ja, ale celkovo seriál je zaujatý voči Elene. Jeden jediný moment počas ktorého je ona ťastná sa musí obrátiť na niečo zlé. A prečo?
Pre Stefanovu hlúpu žiarlivosť na dievča s ktorým sa rozišiel, lebo nemôže milovať to, čo sa z nej stalo. Podľa mňa dosť povrchné. Fanúšikovia Deleny (ku ktorým som kedysi patrila aj ja, ale v súčasnosti už nevýskam nadšením keď príde na nejakú ich chvíľku) sa možno tieto dva týždne tešia a ja im osobne želám, aby im to vydržalo a takisto aj Damonovi s Elenou. Zaslúžili by si to.

Nedá mi však nepodotknúť pomerne zlý výber pesničky k ich rannej posteľovej scéne. Nie som si tým na 100% istá, ale tak sa mi zdá, že rovnaký song bol použitý v Twilighte a celá tá filmová séria priam preteká sentimentom. Mohli zvoliť niečo trochu živšie, ale to už nezmením, takže iba konštatovanie. Scéna samotná bola OK, len mi vadili tie neustále kecy, ktoré do toho púšťala Caroline. Bolo to rovnako nepríjemné ako v predchádzajúcej časti. Neskutočne mi kazia moju obľúbenú postavu a to im teda neodpustím. Týmto empom sa čo nevidieť pustia do Klausa. Je síce pravda, že seriál je vždy o vývoji a nie o stagnácii, ale ten vývoj by mohol smerovať k niečomu lepšiemu. Niekomu proste nevysvetlíte ://
 
Ako to tak vyzerá so Stefanom tak ten sa rozhodol kempovať u Caroline na gauči. Dúfam, že pri tom gauči aj ostane. Dávam mu bod za to, že jej zabránil Elene telefonovať, ale ten jeho prehovor k Damonovi si mohol odpustiť. Zrejme sa vážne nedokáže preniesť cez fakt, že by jeho brat mohol byť šťastný z jeho ex-priateľkou, takže áno súhlasím s Damonovým negatívnym postojom voči nemu.
 
Je tu však aj pozitívna stránka celej veci a to, že Elena už teraz môže piť krv z vrecka, lebo ak by znova niekoho zabila tie jej nekonečné výlevy by som už asi nezvládla.
Flashbacky opäť nijako veľmi neohúrili, hoci bolo pekné znovu zahliadnuť Lexi. V konečnom dôsledku však pohľad do minulosti opäť len vykreslil všetky Stefanove negatíva a Damonove klady. Nepochopím, prečo sa v 21. storočí Stefan neustále hraje na urazeného a nadradeného, povyšuje sa nad Damona a všetko čo jeho brat urobí kritizuje ako zlé, keď on sám je vlastne len rozmaznané ufňukané decko so sklonmi k schizofrénii a nebyť Lexi tak sa dodnes utápa v potokoch krvi svojich nevinných obetí (poetické :DD)
 
Aj keď tak Damon dnes nevyzerá, vďaka flashbackom môžme často vidieť, že Stefanovo dobro kládol nad svoje a snažil sa mu pomáhať, nesebecky a čo za to dostal? Výsledok vidíme. Ďalšou záhadou je tá povýšenosť, ktorú ukázala Lexi. Ako postava bola fajn, ale mala jeden nedostatok. Stále sa snažila zachraňovať niekoho, kto sa zachrániť nedal. Stefan bol ako Dr. Jekyll a Pán Hyde. Dve osobnosti v jednom tele, ktoré sa nedali zvládnuť. A je to tak aj teraz. Keby si to priznal a začal fungovať ako normálny upír a nie jeho chabá napodobenina život všetkých navôkol by sa značne zlepšil. Čo na ňom kedy Klaus/Elena/Rebekah...videli??
 
Ďalšia šaškáreň bolo to, čo predvádzal Tyler s Hayley. Dobre, ak by som veľmi veľmi veľmi chcela tak môžem pochopiť Tylera, ale Hayley? Ani náhodou. Nejaká cudzia holka sa nanominuje do mesta a pchá sa tam kde ju nikto nechce tváriac sa akoby jej patrilo všetko naokolo.
A slávny Tyler jej na všetko kývne a pritom vytýka Caroline jej interakcie s Klausom. Takisto pomerne sebecké, ale samozrejme si to nebudeme priznávať, veď načo praktikovať uprímnosť, no nie?
 
Moja profesorka raz použila na hodine také spojenie, že bohyňa pomsty. Práve som si na to spomenula v súvoslosti s Hayley keď stála nad chudákom Adrianom a dívala sa naňho veľmi zvrchu (doslova aj metaforicky) kým on si lámal všetky kosti v tele. V tomto bode súhlasím s Kim. Zbavenie sa puta neznamená okamžite sa pripútať k niekomu inému (viď Tyler). Znamená to slobodnú voľu v rozhodovaní aj v skutkoch.
 
To, že Hayley zatlačila ešte viac na Tylerovo už aj tak nafúknuté ego a nakopla ho, aby sa stal vodcom svorky nebol bohvieako premyslený ťah. Keď raz pričuchol k moci už sa jej nebude chcieť vzdať. Pripusťme si to. On nechce slobodnú vôľu pre svojich "hybridných priateľov" o ktorých si myslí, že sú jeho spriaznené duše. Len chce to isté čo Klaus, aby sa pripútali k nemu z vďačnosti za zbavenie puta voči Klausovi. Je to ako prejsť z dažďa pod odkvap. Voda na vás bude padať stále. Jediný rozdiel je v tom, že Klasu svoj zámer aspoň otvorene vyjadril a neskrýval sa za pekné rečičky. Spomínate ako som pred chvíľou písala tie riadky o úprimnosti??

Ešte spomeniem veľký únos Caroline nad ktorým som už tentokrát znechutene pretočila oči. People, vážne?! Ja byť na jej mieste tak sa už ohradím. Jasné, niekto sa musí hrať na obeť, ale prečo by to raz nemohla byť Bonnie aebo Stefan alebo Matt? Vždy je to Caroline. To si nikto neuvedomuje, že tým tak povediac tlačia na hranu istú "najmocnejšiu osobu na tomto svete", ak yb som mala citovať? Až raz Klausovi rupnú nervy budú lietať hlavy a možno prvá pôjde Tylerova. No nebolo by to pekné? :))
 
Doteraz mi však nie je kasné, o čo presne sa to pokúšala Bonnie keď k Salvatorovcom vtrhla Kim a ďalšími hybridmi? To ich malo odstrašiť to malé iskrenie, ktoré vypustila. Začínam mať pocit, že Shane sa snaží skôr jej moc zablokovať než obnoviť. Alebo si to len šetrí na neskôr, keď sa to jemu bude hodiť. Teraz je už jasné načo potrebuje Benettovu čarodejnicu a 12 hybridov. Schyľuje sa nám k ďalšiemu veľkému rituálu, ale napreiek tomu mám pocit, že Hayley svojich rodičov aj tak späť nedostane. Jedinou istotou, ak sa to tak dá nazvať, ako žiť aj po smrti je stať sa upírom. No a potom sa vyhýbať Jeremymu Gilbertovi :DD
 
Dievčenská noc u Salvatorovcov bola krátkou idylkou tínedžerského života kým Caroline nezačala chrliť obvinenia na adresu Damona. Tri série sa vždy ponad neho preniesla a teraz to všetko vyťahuje. Áno môžeme prižmúriť oko a povedať, že jej kedysi dosť nepekne ublížil a môže byť voči nemu zaujatá, ale všetkým je nám jasné, že vôbec nejde o toto. To, čo nám ukazujú je nechutné nadržiavanie "správnej" strane, ktorú prezentuje Stefan. Fuj!!
 
Napriek všetkej kritike však musím Stefanovi pochváliť jednu jeho hlášku z Ńew Orleansu.
"Idem sa pozrieť ako veľmi doslovné to pripútanie je."
Zároveň ma potešilo, že sa nedá zrušiť. Neznamená to však potom, že ani hybridy sa nemôžu celkom zabiť puta voči Klausovi? Neviem, keď chcete môžte mi to hodiť do komentu a trochu objasniť.
Asi toľko k dnešnej recenzii a vidíme sa o týždeň :)
 
Vaša
Alexx

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára