Search

sobota 12. mája 2012

TVD - The Departed

Máme tu koniec tretej série, ktorá by rozhodne stála za zhodnotenie, ale to si nechám asi na inokedy. Včera som si pozrela poslednú epizódu 3x22 a ešte stále som trochu rozpoltená v názore. Som rada, ako to dopadlo? Som sklamaná? Očakávala som viac, či menej?
Úprimne povedané asi zo všetkého trochu tak hurá na recenziu :))

Tentoraz začnem s Elenou, lebo rozhodne bola najdominantnejšou postavou epizódy. Samozrejme, že ten jej rozosmiaty face na úvod ma poriadne zaskočil a chvíľu mi trvalo než som pochopila, že je to flashback, ale nevadí.

Musím povedať, že prekvapivo som tento krát videla Elenu v nemocnici kvôli skutočnému zraneniu a nie na nedobrovoľnom darovaní krvi. Keďže ju ošetrovala Meredith, z ktorej sa medzičasom zrejme stal rodinný priatel - na jej mieste si dávam pozor, rod. priatelia Gilbertovcov zvyknú často umierať - je jasné, že v tom bolo niečo viac, ako bežné ošetrenie. Avšak od začiatku série to smerovalo k tomuto momentu. Premena je neoddeliteľnou súčasťou spolužitia s upírmi viď. Twilight :))

Každopádne som radšej za vampirizáciu akoby som sa mala dívať na ďalší oživovací pokus v podaní Bennetovej juniorky. Už to začínalo byť otrepané, ako si tam každý mohol zomrieť a vzápätí bez ujmy ožiť, akoby sa nechumelilo. Na druhej strane nás však teraz čaká nekonečné blúdenie v milostnom trojuholníku.

Alebo možno aj nie. Keďže je teraz z Eleny upírka, podobne aku u Caroline z nej opadne všetok nátlak z minulosti a ona si spomenie. Konkrétne na úplne prvé stratnutie s Damonom rovnako ako aj na jeho vyznanie lásky, ktoré jej takisto úspešne vymazal zo spomienok. On je niekedy tak nesebecky až to bolí. Na to, že tam začínal ako veľký zloduch a hlavný bad guy prešiel rapídnou 360 stupňovou zmenou. Som zvedavá, ako spomínané zistenia ovplyvnia Eleninou rozhodovanie podobne ako fakt, že teraz majú všetci traja pred sebou celú večnosť.

Lebo nech si hovorí kto chce čo chce Elena patrí k Damonovi. Stačí, keď som videla ten bozk medzi ňou a Stefanom. Aj bozky v animovaných rozprávkach o Barbie sú intenzívnejšie. To vážne chcú, aby som po tomto uverila vo večnú a nehynúcu lásku?? No okej, láska tam možno je, ale vášeň sa z ich vzťahu rozhodne vytratila, teda ak tam vôbec niekedy bola.

Ešte by som spomenula tie Elenine spomienky do minulosti. Síce bolo milé opäť asppoň zahliadnuť Jennu, ale vzhľadom k tomu koľko sa o tom hovorilo som čakala viac. Nejaký kľúčový moment, niečo podsatné. Tiež je zaujímavý fakt, že tri série Elene rodičia akosi nechýbali a spomenula si na nich až teraz. Vidno, že ich mala fakt rada.

Z Alaricka sa stal plnohodnotný záporák bez akejkoľvek iskričky svedomia. Ale páčilo sa mi, ako sa prišiel rozlúčiť s Jeremym. Bol to taký malý záblesk jeho starého ľudského ja, ktoré som mala rada a možno mi bude aj chýbať. Myslím, že kým nezačal mať výkyvy s prsteňom a nesmrteľnosťou bol vynikajúcou postavou, ktorá skutočne zapadla do seriálu a oživila ho.
Tak či onak ako nesmrteľný stihol aj za svojho krátkeho pôsobenia napáchať škody viac než dosť. Totálne podril starostku aj šerifku a zrejme aj natrvalo rozvrátil mestskú radu zakladateľov. Keď to tak vezmeme tak celú slávnu radu zakladateľov by mali tvoriť zakladatelia a ich potomkovia. To znamená starostka, šerifka, Stefan a Damon Salvatorovci, Elena a Jeremy Gilbertovci, Tyler, Caroline a Meredith Fellová. Pri takom počte upírov vrátane jedného hybrida by už nikdy nemuseli voliť novú :D:D

Tým sa vlastne dostávam aj ku Klausovi pri ktorom ma vývoj situácie pomerne slušne dostal. Normálne som nadskočila na stoličke keď zrazu otvoril oči a ešte sa aj začal usmievať, akoby nebol napoly mŕtvy a spútaný železnými reťazami. V každom prípade sa po smrti dostal vďaka Bonnie do raja. Ja viem, mať Tylerovu podobu síce po estetickej stránke nie je žiadna výhra ale predstavte si tie možnosti. Dostane sa do party, bude o všetkom vedieť a nik ho nebude podozrievať. Plus hlavná výhra v podobe Caroline. Až na tú podobu, šťastný to muž :))

Jediné, čo ľutujem je, že Bonnie sa nesklátila po nejakom kúzle. Ak by som ju v seriály dlhšie nevidela, nechýbala by mi. Tak ona urobí všetko, aby pomohla svojim priateľom, ale to, že jedného z nich využije ako úložný priestor pre Pôvodného hybrida jej vôbec nevadí. Trochupokrytecké. Rovnako ako jej vyhlásenie, že duchovia jej už viac nebudú prikazovať čo má robiť. Ako keby ich niekedy predtým poslúchla. Nech ju akokoľvek varovali, vždy si to spravila po svojom.

Elenino topenie bolo pomerne odfláknuté a absolútne proti zdravej logike. Tak ona je pod vodou zamknutá v aute z ktorého sa zúfalo snaží dostať ale bezpečnostný pás si neodopne? A Stefanovi zrejme nedostatok krvi vážne poškodzuje zdravý úsudok. Dievča, ktoré miluje sa topí, ale on napriek tomu poslúchne jej totálne blbú radu a zachráni jej kamaráta. Ja viem, že má silne proľudské cítenie, ale je predsa upír. Schmatnem oboch a padám odtiaľ upírskou rýchlosťou, nie?
Proste kapitola samá pre seba.

Čo ma trochu sklamalo bolo, že napriek tomu, že sa Elijah v tejto epizóde objavil, nijako nezahviezdil. Snáď mu dajú viac priestoru vo štvrtej sérii. Len nie v Eleninom milostnom trojuholníku :)) Ten je už aj tak preplnený :D

Keďže The vampire diaries skončili, končia aj moje recenzie. Niektorí si možno s úľavou vydýchnu a  tí ktorí ste ich čítali radi sa so mnou stretnete opäť v septembri pri ďalšej sérii.

Od TVD recenzií sa s vami lúči

                                                                   Alexx

5 komentárov:

  1. Prečítala som si to s úsmevom a súhlasila som s tebou vo všetkom...
    Teším sa na ďalšiu sezónu, no úprimne iba kvôli Klausovi&Caroline, pôvodným a Damonovi, ktorý vždy zo všetkého vyjde ako chúďatko, ktoré aj tak nikto nemá rád, už by sa to mohlo zmeniť!
    P.S. sľúbila si poviedky, dúfam, že sľub dodržíš :-P

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj,
      som rada, že mala recenzia u teba taký dobrý ohlas a čo sa poviedok týka, rozhodne na nich pracujem :) Popravde mam v počitači viac rozpísaných nápadov, ale ešte ich treba vylepšiť :P

      Odstrániť
  2. Ešte som tú časť ani nevidela a už musím súhlasiť.... Elenku by trebalo prefackať, strčiť jej hlavu do vody, a celé to s fackaním a namáčaním opakovať asi 50krát. No čo už....

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tento komentár bol odstránený autorom.

      Odstrániť
    2. čo taka sadistka :DDD
      ale vlastne s tebou celkom suhlasim :)

      Odstrániť