Search

nedeľa 27. mája 2012

Alexxine putovné topánky

Ahoj čitatelia!

Po týždňovej pauze som opäť aktívna. Ako som na začiatku mesiaca spomínala, bola som v Paríži a len dnes som sa vrátila domov. Podelila by som sa o nejaké zážitky, ale je ich jednoducho priveľa. Hoci som v jednej z najkrajších európskych metropol strávila len niekoľko dní, moje zážitky by možno zaplnili aj celú knihu.

Vidieť Paríž by som odporúčala každému. Nezáleží na tom, či máte radi módu, zábavu, históriu alebo len radi cestujete. Perla Francúzska na Seine dokáže osloviť kohokoľvek. Hovorí sa, že je to mesto divadiel, mesto svetiel, alebo mesto, ktoré nikdy nespí. Naozaj nejde len o klebetu.


Osobne som navštívila najslávnejšie pamiatky a keďže mojím koníčkom a snáď raz aj profesiou je história, cítila som sa ako ryba vo vode :D V Paríži sa s historickými pamiatkami, múzeami, sochami a mnohými inými artefaktami potýkate na každom kroku. Len samotný Louvre je taký veľký, že ak by ste pred každým exponátom mali stráviť 30 sekúnd, museli by ste tam byť nonstop polroka.

Na fotke je len malá časť samotnej galérie fotená z Toulierských záhrad

Ďalšou mojou srdcovou záležitosťou bol kráľovský zámok Versailes - sídlo dynastie Bourbonovcov od čias Ľudovíta XIV. Priznám sa, že som očakávala niečo trochu väčšie, ale rozhodne som nebola sklamaná. Samotné sídlo je dokonalým skvostom nielen v barokovej ale aj celkovej architektúre. Prezentuje bohatstvo, štýl i vyberavý vkus svojich majiteľov, ale zároveň aj márnotratnosť a ohromnú ukážku moci francúzskych kráľov. Je ikonou a stelesnením základných vlastností svojho zakladateľa Ľudovíta XIV. - bohatstvo, moc, pýcha a hlavne túžba po výslní a obdive.



Skladám z hlavy pomyselný klobúk a hlboko sa skláňam najmä pred obdivuhodným talentom versailských záhradníkov z minulosti aj súčasnosti, ktorí dali rozľahlým záhradám ich tvár a dodnes ich udržujú a starajú sa o ne. Sú príkladom dokonalej záhradnej architektúry a zároveň pastvou pre oči každého návštevníka. Lebo hoci každý z nás hovorí iným jazykom a pochádza z inej kultúry, výraz údivu, nadšenia a ohromenia na našich tvárach je rovnaký.
To isté platí aj o freskách, plafónoch a nástenných maľbách v interiéri paláca.






Samozrejme Paríž ponúka nespočetne násobne viac, ale ako vravím zapĺňa to celé knihy takže je zbytočné sa viac rozpisovať. Aspoň takto krátko som vám chcela priblížiť jedni z najkrajších dní v mojom živote. Lebo Paríž ma naučil jednu podstatnú vec. Nestačí svoje sny snívať - treba ich najmä prežívať a užiť si ich naplno do poslednej minúty.

Vaša Alexx

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára