Search

pondelok 26. mája 2014

Hannibal Finále

A už je to tu. Druhá séria úspešného a obľúbeného seriálu je za mnou.
Cez víkend som si pozrela poslednú časť a bolo mi až ľúto ako to skončilo, lebo vývoj udalostí akoby naznačoval, že tretia séria ani nebude, aj keď som už videla nejaké správy, že by byť mala. 
Ale pekne od začiatku.

Prekvapila ma už samotná ochota Hannibala "priznať sa" Jackovi, ale na druhej strane, zrejme potrebovali nejaký zvrat, aby nezačali veľmi stagnovať. Len mi to prišlo ako kompletné jatky všetkých postáv. To je dôvod, prečo sa obávam o pokračovanie. Hlavný hrdinovia tam už akosi neostali. Respektíve Hannibal ostal sám s vernou spoločníčkou a priateľkou doktorkou Du Maurier. Dúfam, že ak s ním chce ostať má silnejšiu osobnosť, než sa na prvý pohľad zdá.

Objavenie Abigail bolo šokom, myslím že asi pre každého. Pre mňa teda určite. Len sa mi nepodarilo všimnúť si, či mala len jedno ucho, aj keď je to trochu morbídna myšlienka. Už samotná predstava, že si ju Hannibal nechal prakticky ako domáce zvieratko je desivá a myslím, že celkovo jeho charakter ako masového vraha sa najviac prejavil v poslednej epizóde. Bolo to až trochu drastické, lebo vlastne počas celého seriálu sa nijak konkrétne nezdôrazňovali jeho vraždy, vždy len ich výsledok alebo kuchynské epizódy. Bolo to celé také sebaodhaľujúce. 

Tiež mám pocit, že som prvý raz videla niekoho, kto je v FBI nadriadený Jackovi. Dúfam, že si je pani vedúca vedomá, že si nechala vyvraždiť polovicu týmu, hoci na jej mieste by som asi tiež neschválila akciu proti mužovi, ktorého nie je ako usvedčiť a ktorého sa naozaj neoplatí mať za nepriateľa. 

Emocionálna chvíľka s Willom by ma dojala, keby som už predtým nepociťovala voči Willovi silné nesympatie. Nejako mi ako postava nesadol a jeho hra na dve strany, to bola tiež bolesť pri pozeraní.
Alana je kapitola, ktorú nepochopím. Teda, jasné, som fanúšik a fandila som jej s Hannibalom, ale predsa len, utekať pred kanibalistickým vrahom a snažiťsa schovať v jeho vlastnom dome? Osobne by som bežala ku vchodovým dverám a potom po ulici kričiac z plného hrdla, ale tak to je reálny život. Oni to museli zamotať. Ešte stále je však pravdepodobnosť, že po prevoze do nemocnice (možno) prežije?

Kto to určite neprežije je Jack, bola by som veľmi prekvapená ak by tomu tak nebolo. S Willom je to asi podobné, keďže Hannibal bol chirurg a zrejme presne vedel kam reže.

Ak toto bola posledná časť a ani ďalšia séra nebude, myslím, že to ukončili aj tak dosť dobre. 
Prezentovali inteligentného psychopata, kanibala, ktorý vedel čo robí a ako to robiť, aby nebol odhalený. Bola to silná hra psychológie a neuiveriteľnej manipulácie, lebo hoc by aj celé FBI vedelo kto alebo čo je Hannibal Lecter zač, nikdy by to nedokázali potvrdiť. Neexistovali dôkazy a práve v tom spočívalo jeho majstrovstvo.

Zároveň v tom bola aj istá neuveriteľná drzosť zo strany Hannibala, v spôsobe, akým prakticky infiltroval FBI a podieľal sa na vyšetrovaní vlastných zločinov. 
Vzťah s Willom bol ukážkou spomínanej manipulácie a psychologického vplyvu na myseľ človeka. Nie som psychológ ani to neštudujem, ale zaujímalo by ma, či je naozaj reálne dosiahnuť to, čo dosiahol on?
Vzťah s Alanou bol zrejme výstrelom do temnoty, ktorý oživil dej a zároveň ublížil Willovi, ale myslím, že to bol dobrý ťah, lebo napätie medzi nimi existovalo od začiatku seriálu a žiadalo si to niekde vypustiť paru :D Bol to z Hannibalovej strany aj prejav určitej ľudskosti, na záver jej takisto dal možnosť úniku, ale hrdosť porazila zdravý rozum, čo už.

Pokiaľ ide o osobný vplyv, ktorý na mňa Hannibal urobil tak by som seriál hodnotila na stupnici od jedna do desať asi na 8. Oh a dostal ma k vegetariánstvu tak mu ďakujem za navedenie na cestu zdravého životného štýlu :)
I create my own design in kitchen, lol (:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára