Search

sobota 23. februára 2013

TVD 4x15 - Stand by me

Denníčky si dávajú trojtýždňovú pauzu čo znamená, že na ďlašiu epizódu si počkáme až do 14. 3. 2013. Síce by som si mohla dať s recenziou načas, ale nerobím to, lebo táto epizóda sa mi naozaj páčila. Ja viem, je to šok, čo? Pravda, nebolo to dokonalé, ale oproti bežnej rutine do akej seriál všeobecne vzaté vkĺzol toto bolo really creepe. Moja predstava napätia je iná, a dej sa pri pozeraní dal predvídať, ale napriek tomu všetkému like. Epizóda sa vydarila.
Hor sa na moju kritiku nekritiku ;D
Jeremy, Jeremy... Tomu sa hovorí dobrá práca. Poležal si v posteli štyridsať päť minút a dostal za to zaplatené. Hoci keďže už posmrti tak fungoval skôr ako krovie pre Elenine tragické výlevy. Bol to dobrý herec, u ktorého sme mali možnosť vidieť skutočný vývoj počas všetkých štyroch epizód. Vzhľadom na jeho smrť je tu malárekapitulácia.
 
Prvýkrát sa s ním stretávame rovnako ako s Elenou v prvej epizóde prvej série. Má pätnásť a so smrťou rodičov sa vyrovnáva svojou vlastnou cestou. Drogy, alkohol, emo obdobie a kamaráti, ktorých by som ja nechcela. Netreba zabudnúť na jeho úlet s Vicky Donovannovou, hádky s Tylerom, rozbroje so sestrou, ktorú podvedome z tragédie obviňoval. Jenna ako autorita sa u neho nijako výrazne nepresadila a prvý, kto sa naozaj pokúsil vidieť do jeho vnútra a usmerniť jeho život lepším smerom bol Alarick. Poskytol mu čistý školský štít, ktorý sa stal odrazovým mostíkom. Jeremy sa postupne začal meniť, vrátil sa k starým zaľúbam. Zlom nastal po Vickinej premene na upíra. Stále som za to Damonovi vďačná, rovnako ako Stefanovi, ktorý ju následne zabil. To dievča bola troska, navhodná pre seriál. Umrieť bolo to najlepšie čo sa jej postave mohlo stať.
 
Páčil sa mi Jeremyho vzťah s Annou. Vyzeralo to nádejne, keby ešte stále nemyslel na Vicky a nechcel Annu využiť, aby sa s ňou stretol nevediec že je mŕtva mŕtva. Obdobie, kedy spolu "randili" ak sa to tak dá nazvať bolo takou typickou ukážkou normálneho (tak trochu) tínedžerskeho vzťahu. Obaja chceli vlastne to isté. Normálny život. Žiaľ im to nevyšlo a Anna mi chýbala po jej smrti.
 
Ďalšie obdobie Jeremyho života bola jeho etapa s Bonnie, čo mi veľmi nesedelo vzhľadom k tomu, že ona nie je moja obľúbená postava. Navyše keďže je Elenina najlepšia kamarátka bolo to proste divné. Nesedeli mi spolu, nebol to rovnocenný vzťah a mala som pocit, akoby Jer vždy ťahal za kratší koniec.
 
Dá sa povedať, že keď sa stal lovcom, bola to predzvesť blížiaceho sa konca. Zároveň mi bolo ľúto stratiť ďalšieho človeka v Mystic Falls. Takto ostal chudák Matt sám. Ako z človeka sa z neho stal skoro ohrozený druh. Jeremyho využili ako posledného mužského člena rodiny Gilbertovcov na zabíjanie upírov, čo bolo vlastne pôvodným cieľom jeho rodiny. Jeho smrťou teda Gilbertovci úplne vymreli. Nerada to teraz podotýkam, ale podobne je to aj s ostatnými zakladateľskými rodinami ako Forbesovci, Lockwoodovci či Salvatorovci, myslím, že môžme zaradiť aj Fellovcov.
Už som to raz spomínala, ale ak by sa vytvorila rada takladateľov teraz tak sa už nezmení.
 
Toľko k Jeremymu, ktorý skončil ako ďalšia obeť svojej sestry ://
 
Elena sa v tejto epizóde predviedla ako naozajstná hysterka. Jej neochvejná viera, že Jer prežije začínala v polovici už unavovať. Bolo to typické iracionálne správanie v krízovej situácii, ibaže u nej sa to všetko prejavuje x1000. Áno zrejme teraz preskočím polovicu seriálu, ale myslím si, že Damonovo rozhodnutie bolo správne. Vypnúť jej emócie je jediný spôsob, ako s ňou vydržať. Veď priznajme si to, to dievča je nestála kopa nervov.
 
Jej správanie bolo abnormálne. Napadnutie Meredith, či neochvejná túžba podpáliť vlastný dom aj s telom svojho brata. Na to, ako všemožne odmietala priajť realitu o jeho smrti mi to prišlo necitlivé jenoducho ho spáliť. O dvadsať rokov bude chcieť položiť kvety na jeho hrob, ale uvedomí si, že nijaký neexistuje. Môže to byť hocijako bolestivé, ale vymazať všetky spomienky, ktoré mala v dome kde vyrástla mi pripadá ako extrémne riešenie.
 
Som však rada, že Stefan a Damon svoje spory vyriešili a opäť raz ukázali silu skutočného bratského puta. V momente keď Elena rodinu stráca, oni dvaja posilňujú tú svoju. Je to kontrast, ktorý sa mi páčil. Dôkaz toho, že napriek nezhodám a nenávisti, vždy tu budú jeden pre druhého a nezáleží na tom, či to bude trvať dva dni či dve storočia, ale nakoniec sa opäť udobria.
 
Keď potom spolu vychádzali z domu vyzerali ako zohratá trojica mafiánov. Traja upíri opúšťajúci horiaci dom s kamenným výrazom v tvári.
 
Bonnie .... nebude to radikálne, keď poviem že ju NENÁVIDÍM, že??? Nechala si totálne vypláchnuť mozog a teraz ide nahovárať kamarátov, že zabiť ďlaších dvanásť ľudí je super nápad. Pardon, ale na to sa už nedalo pozerať. Keď však sedeli pri stole, znova sa ukázalo ich podceňovanie charakteru, lebo Caroline, ktorú mám taký pocit, že tam nikto neberie vážne sa proti nej veľmi ostro postavila, kým Elena bola duchom neprítomná a zdalo sa, že jej je to jedno.
 
Neustále vyvolávanie Tylerovi však mohli obmedziť. Pôsobilo to neuveriteľne zúfalo a pritom tá lepšia možnosť s jamkami v lícach a sexy prízvukom (ako to spomínali na videu s rekapituláciou) je len o pár domov ďalej :))
 
Páčili sa mi tiež strihané scény medzi Bonniinou vášnivou obhajobou a rozhovorom medzi Stefanom a Damonom. Damon opäť raz použil svoju schopnosť neustálej podozrievavosti a uvedomil si, čo by Bonniin plán znamenal - apokalypsu. A tomu je potrebné zabrániť. Ja len dúfam, že sa pri tom veľmi nezrania.
 
K Silasovi. Teraz môžem konečne povedať, ja som to vedela. Vedela som, že Shane nemôže byť normálny. Aj keď si odmyslíme tú jeho chorú posadnutosť a creepe meno. Už pri rozhovore Rebekah s Gallenom to bolo bolestne jasné, a potom, čo mala Bonnie tú víziu s Jeremym na ostrove to muselo docvaknúť každému. Silas sa jej dostal do hlavy tak ako v jaskyni, len už tu Jer nebol aby jej pomohol. Navyše keď sa počas poslednej epizódy s Bonnie rozprával vedel podozrivo veľa vecí, ktoré by nemal vedeiť.
 
Spolupráca Damona a Rebekah je vždy fajn podívaná, najmä ich reči o mučeí a trhaní :D
Zároveň sme mohli vidieť veľmi jasné smerovanie na spin-off The Originals, ktorý nás čaká v blízkej budúcnosti. New Orleans, Katherine, Hayley...
Udieralo to do očí. Len jedna otázka na záver. To Rebekah ostala sama na pustom ostrove??

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára