Search

pondelok 11. februára 2013

TVD 4x13 - Into the Wild

Ak budú Denníky pokračovať tak ako momentálne pokračujú tak po štvrtej sérii seknem s recenziami :/ Síce sa ešte vynára otázka čo so spinn-offom The Originals, ale keď usúdim, čo som si už o ňom prečítala veľmi to nevidím. To je však v tejto chvíli vzdialená budúcnosť. Sme na trinástej časti a tu je aktuálna recenzia.

Zažila som pekný šok, to vám teda poviem. Keď pustili prvý záber a ukázali partiu z Mystic Falls vystupovať z nejakého provizórneho člnku niekde na bohom zabudnutom pustom ostrove normálne som chvíľu len tak čumela na obrazovku. Potom mi napadla otázka ako ďaleko sa museli plaviť, aby došli na ten ostrovček?? Ako obyčajne logika Julie Plec ide pomimo mňa. S tým som sa už zmierila.

Musím však uznať, že si vybrali pomerne nebezpečnú kombináciu "ľudí" (nedalo mi, musela som tam hodiť tie úvodzovky :D, lebo ľudia už skoro vymreli). Veď uvážme. Je tam Stefan, Elenin bývalý, ktorý to teraz tiahne s Rebekah. Je tam Damon, Elenin súčasný, ktorý to kedysi tiahol s Rebekah. Máme tiež čarodejnicu s takmer neobmedzenými smrtiacimi schopnosťmai, ktoré nedokáže zvládnuť, jedného lovca upírov - podotýkam, že v skupine plnej upírov, čo sa mi nevidí veľmi múdre, na ich mieste by som sa bála zaspať. Nesmieme zabúdať ani na Eleninu a Rebekinu vzájomnú nevraživosť a ich vzťah nevzťah k bratom Salvatorovcom.

Oh, a samozrejme creepy profesor Shane, ktorý mal byť dávno niekde v kazajke v malej bielej miestnosti s malým okienkom. Nikto ma nepresvedčí, že nie je psychopat. Nechal zmasakrovať radu zakladateľov s tvrdením, že ich vrahovi len pomáhal k dosiahnutiu nejakého duševného pokoja alebo čoho. A to máme ešte jednu nedoriešenú bloody party pred sebou. Kto to bude tentoraz?

Putovanie po ostrove plnom protiupírskych pastičiek s neznámym človekom a/alebo ďalším lovcom zameraným proti upírom, to nie je výlet za liekom, to je samovražedná misia. A ktože ich viedol? 4lovek, ktorý sa ani nepodelil o základné informácie. Vynáralo by sa toľko čo a prečo, že sa nedajú spočítať. V prvom rade, prečo mu vlastne veria? V konečnom dôsledku chce liek iba Rebekah a Stefan a keďže ona je Pôvodná upírka určite by sa k nemu dopracovala. Nerada to podotýkam, lebo v seriály sa nad tým nikto nepozastavil, ale Bonnie predsa nie je jediný potomok Bennettovských čarodejníc. Čo jej sesternica Lucy, kedysi dávno z druhej série? Sú rodina, takže ak by niekto zabil Bonnie, čo by možno všetkým len prospelo, keďže je časovaná bomba, k lieku by im mohla pomôcť aj iná čarodejnica.

Páčilo sa mi Rebekino zhrnutie užitočnosti. Len nechápem o čo sa to Elena pokúšala s tým dreveným kolíkom. To jej dodáva nejaký pocit sily keď ho vláči sebou? Akoby ho mohla použiť!?

Poznámka o marshmallows bola tiež dobrá, spomenula som si pri tom na vlastné posedenia pri ohníku. Ja som si ich doniesla :D

Zdá sa mi neuveriteľné, že Elena ukecávala Damona, aby si s ňou vzal liek. Čaro jeho osobnosti spočíva, respektíve spočívalo kým ju nestretol, práve v nesmrteľnosti. Vyjadril sa dobre keď povedal, že si už nedokáže predstvaiť svoj život ako človek. Veď by to bolo smiešne. Damon je v tomto ohľade niečo ako Klaus. Nikdy by sa nevzdal moci, ktorú má a ani Elena to nemôže zmeniť. Skôr by som to mohla pripísať na jej dlhý zoznam sebeckých skutkov. V skutočnosti sama nechce byť človekom, aj keď sa stále snaží každého presvedčiť o opaku. Prečo preboha by sa mala chcieť vrátiť k smrteľnosti a byť opäť Klausovým slabým zraniteľným krvným vakom, keď takto má pred sebou večnosť?

Aby však presvedčila Damona o pravosti svojej nehynúcej lásky vkladá mu tieto kraviny. Jednoducho sa sebecky nechce vzdať toho čo s ním má, lebo on je presvedčený, že je to len pripútanie vzniknuté z ich spoločnej krvi.

Oceňujem Damonovu iniciatívu. Zdá sa, že ako jedinému mu došlo, že to nemôže byť také ľahké a vzal si Shana na výsluch španielskej inkvizície. Pripútanie k stoličke, zviazanie, mučenie (ak sa to tak dá nazvať, bolo už aj horšie). Samozrejme Elena do toho musela opäť zasiahnuť v tej najnevhodnejšej chvíli. Keby sa držala ďalej mohlo byť po problémoch. Čo už.

Jej putovanie po lese a hľadanie Jeremyho však bolo zábavné :D Ako si myslela, že je niečo viac než Rebekah, priam jej to kričalo z tváre a potom jej Bekah zachránila život. Nie je pekné podrývať do niekoho, kto by z nej mohol v stotine sekundy spraviť kašu.

Aspoň že v súčasnosti je ten kolík v relatívnom bezpečí rodiny Mikaelsonovcov, ktorá sa osekala na dvoch prítomných členov. Keďže Klausa nemôže zabiť bez toho, aby seriál okamžite neskončil, kvôli nedostatku postáv, môže si ho Rebekah vystaviť doma do vitrínky :)

Keďže Damon na konci epizódy skončil pomerne indisponovaný, som zvedavá na ďalší vývoj a profesorov diabolský plán. Má lovca, čarodejnicu, náhrobný kameň a nejakého domorodca bližšie neurčeného pôvodu a účelu :DD Hor sa k Silasovi!

Klausa som si schválne nechala nakoniec, lebo mám k nemu plusy aj mínúsy. Ešte by som mohla poznamenať niečo k Tylerovi. Bolo to od neho vrcholne škodoradostné, že ho prišiel trápiť a posmievať sa mu nad mŕtvolou jehou brata, ale áno zabil jeho matku takže si to zaslúžil. Načo tam však prišla Caroline, to mi trochu uniká. Dostať sa medzi nich dvoch môže skončiť len jej zranením, čo sme mali možnosť názorne vidieť.

Spomínalo sa síce, že Caroline sa bude snažiť vyriešiť Klausove a Tylerove vzájomné problémy a tým sa postaví doslova do krížovej paľby, ale nečakala som, že ju zraní práve Klaus. Na to, že ju miluje, čo mu tak pekne pripomenula, jej ubližuje asi rovnako často ako ju zachraňuje.
Ďalšia podlosť od Tylera bolo priniesť mu ju zomrieť pod nos, hoci z jeho uhla pohľadu to bol jediný spôsob ako ju zachrániť. Myslím však, že Klausovi to nebolo dva razy príjemné, nedokázal sa na ňu ani pozrieť.

Viac ako ich rozhovor by ma zaujímalo prečo Caroline nikdy nemá halucinácie. Toto je už druhý raz, čo ju uhryzol vlkolak. U Rose aj Damona sa to prejavovalo očividnejšie. Caroline len prepudrovali, aby bola bledá. Žiadne kropaje potu na tvári, žiadne halucinácie, žiadna triaška. Ešte pár krát a to dievča získa imunitu.

Aká bude ďalšia Klausova reakcia? Ona mu povedala, že vie, že je do nej zamilovaný a tým, že ju v hodien dvanástej zachránil jej to len potvrdil, takže čo on na to? A pravdaže je tu ešte Tylerov sľub veľného otroctva ak Caroline zachráni. Nebolo by zlé keby wolf boy musel pod nátlakom opäť vypadnúť z mesta. Ja by som sa teda nesťažovala.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára