Search

utorok 19. februára 2013

TVD 4x14 - Down the rabbit hole

Jejky názov ako z Alenky v ríši divov. Až na to, že ta studňa bola teda poriadne veľká králičia nora :) Ďalšia epizóda ktorá ma vývojom šokovala a znova sa našlo niekoľko vecí, ktoré mi fakt nepasovali, ale to zrejme musí byť. Už som si tak vravela, že by som to mohla napísať. Chcela som večer, ale jaksi keď som prišla domov, každý už spal a nechcela som svietiť (to je tak, keď človek príde pred dvanástou v noci :D)
Ale dnes som tu a so mnou aj tá hrôza, ktorej niekedy hovorím recenzia. So.. R&R
Čo tu máme na začiatok? Kemping :D Pustý ostrov, nikde nikto len malý ohník na ktorom sa opeká zajačik, jeden bláznivý lovec s ohavným prízvukom (aj menom keď om už pri tom) a jeden spútaný upír pretekajúci sarkazmom. Taká pohodová idylka, nie?

Aj keď Galen (inak známy ako Demetri z Twilight ságy) nie je meno, ktoré by som dala svojmu prvorodenému, musím povedať, že sa tak zdá, akoby on jediný išiel za liekom s normálnym dôvodom. Chcel ho použiť na Silasa, aby ho potom mohol zabiť. Škoda, že je Kol mŕtvy. S týmto lovcom by si padol do nôty. On je tuším jediný človek, ktorý ten liek nechce zneužiť na nejaké sebecké účely, tak ako zbytok našej "slávnej päťky".

Je pekné vedieť, že napriek tomu, že si presne vyjasnili, kto liek chce a kto nie, naďalej sa za ním pachtia všetci. Logika veci? Nevidím ju. Oni zo spoločnej výpravy spravili zabijacke preteky. Kto prv príde ten prv melie a jasné, že pôjdeme aj cez mŕtvoly. Respektíve v tomto prípade skôr cez zlámané väzy. No ako myslia, výsledok sme videli.

Áno Katherine ma šokovala, ona bola totiž tá, ktorú by som ani vo sne nečakala. Hocijaký iný vývoj situácie áno, ale ju nie. Aj keď sa mi zdá, že je to len ďalšia komplikácia, oceňujem scenáristov za to, že ma prekvapili. Vzniká však otázka, na čo chce Kate ten liek použiť. Pochybujem, že by ho chcela pre seba. Už 500 rokov je z nej Klausov chodiaci terč, nevystavila by samu seba riziku, že by ju mohol tak jednoducho zabiť. Navyše si myslím, že za toho pol tisícročia si spravila dosť nepriateľov na to, aby ju ľudskosť veľmi nepokúšala.

Takže na čo ho chce? Možno niečo bolo v spoileroch, nwm nečítam ich, ale dúfam, že ho neplánuje použiť na Klausa. Ako ju tak poznáme, skôr by som vsadila, na to, že ho použije ako vhodnú páku v prípade potreby. S takou vecičkou v súkromnom vlastníctve by mohla vydierať kopec ľudí. A všeobecne vieme, že je to manipulátorská suka, takže vývoj bude really interesting.

Profesor "Creepy" Shane konečne vyšiel s farbou von, ale ako sa to hovorí? Kto druhému jamu kope sám do nej spadne? Tento krát to bolo celkom doslovné.
Neľutujem ho ani trochu, dúfam, že na tie zranenie zomrie, lebo škody už narobil akurát dosť. Súhlasím soStefanom, ktorý mu tak pekne pripomenul, aké to je mať nádej a potom ju odrazu celkom stratiť. Veľmi nepríjemný pocit. Ale aj keby zomrel, stále to bude smrť s poriadnou dávkou satisfakcie, pretože jeho cieľ - oživiť Silasa - sa nakoniec podaril, hoci on si za to slávu pripisovať nemôže.

Musím podotknúť pár detailov o Bonnie, ktoré boli vyslovene odfláknuté. V prvom rade, ide o jej super pád z tak, ah veľmi veľkej výšky. Preboha, tá bab visela pol metra nad zemou, keĎ to s ňou šľahlo. Malé deti skáču z múrikov, ktoré sú vyššie. Za ďalšie - jej zranenie. Krvácala, akoby si minimálne prebodla ruku nožom. To by v nej musela mať centimetrovú dieru v priemere, aby krvácala tak veľmi ako to ukázali. Pritom išlo len o škrabnutie. A keď jej na to potom Jeremy priložil vreckovku ono to zázračne krvácať prestalo? Páni, také obväzy by sa zišli v nemocniciach. Pôsobenie zrážanlivosti krvi im asi veľa nehovorí, čo? Na to, že tá scéna trvala pol minúty bola spackaná a falošná do posledného detailu.

Menší skok späť do Mystic Falls. Je to až priveľké klišé, ako vždy musia žiadať Klausa o pomoc. Ono by sa to nezaobišlo bez toho, aby čas od času neukázali, ako veľmi je potrebný, hoci tie jeho znalosti aramejčiny mi nijako raz nesedeli. Za života bol nejaký vikingský roľník a to bolo v roku 1000. Aramejčina už vtedy musela byť mŕtvym jazykom aspoň jedno tisícročie. Keby to bolo latinsky tak to v pohode pochopím, tou sa hovorila ďalších 500 rokov, ale aramejčina? Vážne?
Že hlupák Tyler nespoznal kryptex bol tiež gól, ale jeho malý mozoček to asi nemôže absorbovať. A filmy ako Davinciho kód sú zrejme tiež mimo jeho ligu.

Že lieku je len jedna dávka nebolo až také šokujúce, skôr by ma prekvapilo keby ho niekto pripravil plný kotol. Je to unikát a nie coca cola, tak je jasné, že ho zrejme nespravili pol litra. Chudák Stefan, táto informácia ho stála zlomený krk. Ale vidno, že Rebekah má v živote priority, ktorých sa drží.

Že museli Silasa oživiť, aby liek získali, je tiež zaujímavé, ale asi by bolo aivné, ak by som čakala, že liek bude niekde len tak položený.

Takže suma sumárum máme jedného upíra mučeného lovcom, zmlátenú Elenu, Stefan mal zlomený krk, Rebeku prešpikovalý drevenými kolíkmi, Bonnie prebodli, Jeremyho zabili a Shane má minimálne zlomenú nohu a otras mozgu. A kto dostal liek???

Ehm, áno zasmejem sa  :DDDDDDDDDDDDD

Mohla by som spomenuť niečo k Jeremymu, ale mám pocit, že ho už neuvidíme. Tento krát už bude mŕtvy nastálo. Bol lovec, takže prsteň ho ako niekoho nadprirodzeného nechránil a zlomený krk je zlomený krk. No, umrel s pohľadom na Bonnie, ktorú to bude rovnako ako Elenu prenasledovať až do konca série. To bude veľmi veselé.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára