Search

streda 26. februára 2014

Ukryté za menom

Čo sa ukrýva za tvojím menom?

Sama som sa o významy mien vždy zaujímala, hoci skôr z čírej zvedavosti, než aby ma to ťahalo za nejakým výskumným poznaním. Význam svojho mena poznám a občas zo zvedavosti zablúdim aj ku rôznym iným menám alebo kultúram. 
Keďže som dnes znudená do morku kostí - to je tak keď mi odpadne prednáška a celý deň sa mi nič nechce. Nákupy do toho nerátam lebo som kvôli pár drobnostiam niekoľko krát obehla veľké nákupné centrum. Ale to je vedľajšie :)

Ďalším dôvodom, prečo občas pátram po význame mien je moja pisateľská vášeň. Mám rada symboliku a kde ju lepšie vystihnúť než v mene? Keď potom aj sama niečo čítam alebo pozerám často si dokážem spojiť súvislosti práve vďaka tomu, že poznám význam mena. Zvyčajne je to u literárnych a niekedy filmových postáv tak, že celkový ich charakter je ladený práve podľa významu resp. pôvodu ich mena. 

A dnes večer som rozklikla práve welšské mená a niektoré sú naozaj pekné. Pozerala som prevažne na ženské, ale ani mužské nezaostávajú. 

2 komentáre:

  1. tiež sa mi páči, keď sa charakter postavy nejako zrkadlí v jej mene...a vďaka tvojmu odkazu na stránku som zistila, že v Španielsku je moje meno 4. najčastejšie a mužská verzia dokonca najčastejšie meno ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vauky :) rada som otvorila novú cestu za poznaním :D a fajn vedieť, že ak niekedy pôjdem do Španielska nemám tvoje meno veľmi vykrikovať ak nechcem aby sa otočila polovica ulice :DD

      Odstrániť