Search

utorok 11. júna 2013

Rebarborový koláč

Rebarborový koláč:
 
 
Pred pár dňami sme s mamkou piekli tento koláč - hoci, aby som pravdu povedala, piekla ona a ja som sa venovala skôr ochutnávaniu výsledného produktu :D, ale koláč bol taký dobrý, že som sa rozhodla pridať si sem recept. Nie som si celkom istá, či je reberbra ovocie alebo zelenina, ale asi skôr to druhé. Zaradaila sa však medzi moje obľúbené suroviny :)
♦ Suroviny
200 g práškový cukor
200 g hladká múka
250 g polohrubá múka
4 ks žĺtky
1 palmarín
1 bal. prášok do pečiva (PDP)
 
♦ Na vrch
1/2 kg reberbora
3/4 hrnčeka kryštálového cukru
2 bal. vanilínový cukor
 
♦ Posýpka
1/2 palmarín (alebo maslo)
1 hrnček hladká múka
1/2 - 3/4 kryštálový cukor
 
Píprava 45 minút, pečenie 30 minút na 180 stupňoch Celzia
 
♣ POSTUP:
Múku preosejeme spolu s kypriacim práškom , nato dáme 4 žĺtka, práškový cukor zmiešaný s palmarínom a vypracujeme cesto, ktoré následne dáme trochu schladiť do chladničky.
Rozvaľkáme ho a preložíme ho na vymastený a múkou vysypaný plech.
Na cesto nasypeme pol kila očistenej a nakrájanej rebarbory. Posypeme ju kryštálovým cukrom a dvoma vanilínovými cukrami.
Navrch pridáme posýpku pripravenú z polovice palmarínu a kryštálového cukru s hladkou múkou. Pripravený koláč vložíme do rúry a pečieme 30 minút pri 180 stupňoch.
 
Dobrú chuť ☺
 
 
                                         

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára