Search

nedeľa 7. apríla 2013

TVD 4x18 - American Gothic

Nová epizóda nás čaká až 18.4.2013, takže tu je moja recenzia z týždňovým meškaním. Včera večer som bola na diskotéke, ale ešte predtým som si znova pozrela Denníky takže to mám pomerne čerstvo v pamäti, preto to teraz píšem.
Ďalšia z toho mála epizód, ktoré sa mi naozaj páčili. Myslím, že to bolo najmä prítomnosťou Katherine a Elijaha a samozrejme to ovplyvnila aj prítomnosť polonahého Klausa :D :D Ale v skutočnosti, toto bolo oproti tým prvým spomenutým postavám dosť vedľajšie. Vlastne mám pár slov pre Klaroline, ale to si nechám na neskôr.
                                       Nájdete nižšie :)
V úvode sme mali krásnu možnosť vidieť ďalšie spolupracovanie týmu Elena a Rebekah. Je pôsobivé sledovať, ako sa v praxi uplatňuje pravidlo: Spoločný cieľ zjednotí aj starých nepriateľov.
Musím povedať, že som nečakala, že im to skutočne vydrží. Súčasná Elena bez emócii je pomernen nestála a v kombinácii s Pôvodnou upírkou, no teda, nie je to kombinácia, ktorú by som nejako veľmi preferovala, anjmä v minulosti. Tento krát im to však naozaj klapalo.

Oceňujem Katherininu vynaliezavosť. Áno viem, že kedysi dávno za čias prvej a druhej série vystupovala ako veľá záporačka, ale musím uznať, že dnes je to skvelá postava. Proste tiež prešla určitým vývojom a narozdiel od mnohých iných sa prepracovala k lepšej verzii seba samého. Faktom je, že jej prítomnosť epizódu skutočne oživila.
Ovplyvnenie celého mesta - navyše takým rafinovaným spôsobom, to jej teda muselo zabrať kopec času. Damon tvrdil, že mu na ňu nesedí malomestský štýl života.
Ale dá sa vôbec predstaviť, ako sa podobným spôsobom usadzuje niekde v New Yorku, alebo tak?? :D
Plus ďalšia vec. Damon si asi neuvedomil, že spolu so svojim verným priateľom sarkazmom tiež zakotvil v malom mestečku?

Páči sa mi tá mužská posadnutosť autami, ale keby to asoň chcel byť taký pekný veterán, ako má Stefan, ale pardon Damon, Camaro je fajn model, ale konkrétne ten tvoj je už poriadný črep. No čo, asi k nemu má nejakú emocionálnu väzbu.
Každopádne, jeho poznámky na adresu šerifky Forbesovej o mini muffinoch a šampanskom mi pripomenuli jeho staré dobré ja. Opäť sa na chvíľu predral na jeho nechutne zmoralizovaný povrch jeho starý dobrý cynizmus, ktorý mi začína chýbať podobne ako jeho krásne úškrny z prvých sérii. Stefan s jeho nekonečnou zádumčivosťou má na neho zlý vplyv :D

Zato mal mladší Salvatore tiež celkom trefné poznámky pri tankovaní Damonovho modrého črepu. Zrejme je ten vplyv tak nejako obojstranný.

A čo medzitým naše lovecké komando?
Ešteže Katherine si mesto ovplyvnila, lebo inak by normálnym ľuďom bolo dosť divké, že oproti sebe sedia dve identické dievčatá. No, možno ani nie, ak uvážime výskyt dvojčiat, ale to opvrhnutie, s akým sa na seba Elena a Katherine dívajú mi nepasuje ani k najrozádanejším súrodencom (ani ja sa tak na ségru nedívam :D)
Za Elenin outfit musím niekoho pochváliť, vyzeralo to celkom fajn, hoci miestami keď zafúkol vetrík som mala pocit, akoby sa ráno zabudla kompletne obliecť, ale aj tak to bolo fajn. Najmä potom, keď si nahodila tú Katinu bundu a topánky.

Pokiaľ ide o jej stretnutie s Elijahom, to je vážne tak blbá??
Aj keby sme si odmysleli čo všetko musí Original o Katherine vedieť a ako dobre ju musí poznať, Elenin denný prsteň priam udrel do očí. Všimol by si ho aj slepý.
Keď sme už pri tom, neuveriteľne sa mi páčila tá hláška v bare: And when I said frien, I mean friend.
PLus pohľad, akým ich Katherine počastovala, like it. Samozrejme to vyvolalo kolektívny povzdych znechutenia. Niektoré veci sa nemenia, aj keď mi to prišlo dosť pokrytecké (aj keď zábavné). Súdia všetkých naokolo, ale nepripustia si, že ich milostné životy sú totálne v troskách, kým Katherine aspoň nejaký má. Žeby to bola závisť? :)

Elijaha chválim za prístup k Elene, ktorá sa pravdaže začala okamžite chovať ako totálna mrcha, keď ju odhalil. Kto vraví, že Katherine je zlá?
Jeho vyhrážky Stefanovi boli okej, konečne okolo Eleny prestal aj on skákať ako pobláznený puberťák. S Katherine by im to dúfam mohlo klapať, ona je mrcha, ale pod egoistickým povrchom je ako každé iné dievča a on ju vždy dokázal zvládnuť.

Chudák Damon, to mu ešte nedocvaklo, že strkať ruky do podozrivo vyzerajúcich nádob s veľmi "očividne" vodou, nie je dobrý nápad. Len si spomeňme na Stefanov hrdinský skok do studne, v ktorej ako sa ukázalo je železník a veľa hadov. Niekto sa nedokáže poučiť zo svojich chýb.
Hádzať nože po Rebekah... Keby som nevedela, že ju nemôžu zabiť tesne pred spin-offom, uvedomila by som si zlyhanie tzv. lieku v stotine sekundy keď Damon ten nôž hodil. Bolo to také ležérne, nudné a obyčajné. Proste totálne mimo ich štýl.

Katherine s Elijahom sa naozaj zachovala ako hlboko zamilované dievča. Možno chce skutočne čistý štít. Začať odznova. Keď teraz liek smeruje do Mystic Falls, som zvedavá, čo všetko bude Elijah požadovať, okrem Katherininej slobody. OKrem toho sa mi páči, ako ju vždy volá Katerina. Je to taký dôkaz toho, že sa cez ňu vlastne nikdy nepreniesol. Celých päťstvo rokov. Jeden by povedal, že aká je to romantika. Osobne im budem držať palečky.

A pravdaže nemalo chybu ako sa Klausovi ozval do telefónu slovami: Complication speaking.
A, že niekto sa musel ujať vedenia? Koľká skromnosť :D :D
Ale na druhe strane je pravda, že bez neho sa Mikaelson family javí rozhádaný disfunkčný cirkus.

Už je neskôr? Okej.
Odskočme si na moment späť do Mystic Falls.
Klas a Caroline. Všimol si niekto okrem mňa, že z nich spravili Damona a Elenu ako cez kopirák??
Nie, nebol to dobrý nápad.
Spomeňme si na Delena. Ona k nemu niečo cítila, ale nebola ochotná si to priznať. On ju chcel a veľmi zjavne ju pri každej príležitosti zvádzal a pokúšal až kým nepodľahla.
Dovtedy ho však pri každej príležitosti emocionálne vydierala a snažila sa ho napraviť, akoby bol nejaká pokazená hračka.
Nezvoní zvonček? Teraz je to až neuveriteľne rovnaké.
Až na to, že Caroline Klausa stále vydiera s Tylerom. Holka, pohni sa ďalej, tento vlak už dávno odišiel.
No a Klaus, ktorému sa po náhlej hádke s Caroline dostavímoment osvietenia, že bolesť je rpeš, to bolo hrozné klišé. Bŕŕŕ...

Prosím, prosím, fakt by som chcela nejakú normálnu, peknú, romantickú alebo zábavnú (najlepšie všetko naraz) scénu ešte predtým než ho hodia do The Originals.
Nechcem tak veľa, či áno?

Ešte na skok k Elene.
Som rada, že sa snaží byť samostatná a nezávislá a bratom Salvatorovcom nezaškodí, keď pochopia, že ona nie je ich bábika na hranie.
Uvidíme. Náznak bol dosť jasný. Teraz ostáva otázkou. Pochopia, či nepochopia. U nich by neprekvapilo ani jedno.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára