Search

štvrtok 18. apríla 2013

The Borgias 3x01 & 3x02 - Dojmy a postrehy


Mám nový melír!! ;)
Dala by som foto, ale nie som moc fotogenická :DD.. chcela som nejakú zmenu a toto sa  i videlo ako najlepšie riešenie. Vsadila som na červenú a som veľmi spokojná. Možno za mesica skúsim ešte nejakú nové vylepšenie... nechám sa prekvapiť, čo mi budúcnosť prinesie.
 
To bola taká malá vsuvka. Tu je podstata:
Konečne som sa dočkala novej série Borgiovcov a nedá mi nespomenúť sa aspoň slovkom. Nie som v tomto smere naklonená nejakým pravidelným recenziám, možno ak sa mi bude chcieť mohla by som hodiť nejakých pár dojmov.
Pribudne to však ako nová rubrika na pravej strane obrazovky pre ľahší prístup ľudom zdieľajúcim moje nadšenie pre tento seriál :)
Ako som sa možno už zmienila skôr, zistila som, že ak sa pravidelne venujem recenziám stávam sa na môj vkus priveľmi kritickou, čo však môže byť spôsobené aj samotnými Upírskymi denníkmi :D

 
Každopádne Borgiovci ma prekvapili. V dobrom aj horšom slova zmysle. Ten horší je, že sa doteraz nejako neobjavili titulky, čo mi trochu prekáža, ale dá sa to prežiť. Jazyk našťastie nie je problém, ale aj tak by mi tie titulky spravili radosť.
 
Pozitív bolo rozhodne viac. Mám pocit, akoby sa rozhodli posunúť seriál na inú úroveň. Oproti dvom predchádzajúcim sériam mi táto pripadá omnoho dynamickejšia, rýchlejšia a temnejšia.
Už v úvodných epizódach možno pozorovať, akým smerom sa chvú uberať ďalej. Je zrejmé, že do popredia sa dostane najmä vzťah medzi Cesarem a Lucreziou, ale aj samotná Lucreziina osobnosť a jej charakter.
 
V prvej epizóde bola poslušná dcéra, ktorá sa učila ako prežiť medzi množstvom intríg a politiky na pápežskom dvore. V dvojke zas bola oddanou matkou, uvedomujúcou si svoju silou aj postavenie. Ďalej sa učila ako využívať svoje postavenie aj fakt, že je žena, aby prežila. V tejto sérii prehodnocuje vzťah k Cesaremu a začína konať sama za seba. Teoreticky (vychádzajúc z histórie) má okolo šestnásť rokov, ale už je to silná samostatná osobnosť.
Zachraňuje svojmu otcovi život po otrave cantarellou a to vďaka vede, nie viere čím načrtáva výrazný rozpor medzi svojim vnútrom a vonkajším svetom, v ktorom žije.
Jej snúbenec Alfonso Aragónsky popri nej vyznieva priam detsky a je jasné, prečo ju to ťahá skôr k temnej, vyspelej a nebezpečnej postave jej brata. Chce niekoho ako je ona sama, čo určite nie je Alfonso.
 
Cesare ma prekvapil, keďže to nebol on, kto by začal túto interakciu, len sa v nej jednoducho ocitol a v nasledujúcich epizódach to bude rovnaké (vychádzajúc z trailerov).
Vzťahy v rodine sa posilujú, zaujímavé je sledovať napätie (sexuálne :D) medzi Rodrigom a Vanozzou a naopak prudké ochladenie medzi ním a Giuliou Farnesse. Jasné, že raz to muselo prísť lebo nič netrvá večne, ale ona z toho ešte vyťaží -> minimálne kardinálsky klobúk pre svojho brata Alessandra. Budúci kardinál Farnesse by sa mohol stať zaujímavou súčasťou konzistória, ktoré sa pomaly ale isto začína rozpadávať po zrade niekoľkých kardinálov a trúfalom návrate Della Rovereho.
 
Ten zďaleka nepatrí k mojím obľúbencom, ale mal teda guráž, že sa vrátil a dokonca s úsmevom na tvári, akoby sa nechumelilo. Jediným sklamaním je fakt, že dobre viem, že ho nemôžu zabiť - snáď som vám teraz neprezradila priveľa, ale v tomto smere žiaľ história nepustí.
Reakcia Cesareho keĎ ho zbadal však bola veľmi úprimná a nebyť jeho matky, kardinál by dýchal fialky zospodu.
 
Keď je už reč o kardináloch like pre kardinála AscaniaSforzu, ktorý si napriek rodine vybral Rím a teda pápeža. Od neho som si nebola istá reakciou, ale v minulosti nikdy nezradil aj keď jeho rodina patrí k tým, ktorí voči Borgiovcom prechovávajú veľkú a nie veľmi skrývanú nenávisť.
 
Nová postava Rufia - nový tieň Cateriny Sforzi - je skvelým oživením. Vzhľadom na fakt, že Cesare má Micheletta teraz dostane možnosť stretnúť sa s niekým rovnako rafinovaným na rovnakom bojovom poli aj v zákulisných intrigách.
Poštvať proti pápežovi významné talianské rodiny bol múdry ťah, ale stále sú ako besní psi zatvorení do spoločnej klietky. Zradia.Hoci to je len môj skromný názor, ale podľa mňa to príde v momente, keď im prestabú plynúť akékoľvek výhody. Javia sa dva varianty. Ak sa títo mladí muži zapletú do sprisahania proti pápežovi zabije ich Cesare a pokiaľ zradia zabije ich tiež ak sa k nim skôr nedostane Rufio.
 
Páčil sa mi nájazd na kláštor dominikánov, ktorí ukrývali Della Rovereho. Rýchle a neľútostné - zodpovedajúce Cesareho štýlu. Nič v zlom, ale dominikáni nikdy neboli moja obľúbená rehoľa. Za celú svoju históriu napáchali priveľa zla.
 
Cesare napriek tomu, že odložil kardinálsky plášť ostáva ako sa zdá verným otcovým tieňom - v konzistóriu aj mimo neho. Jeho intelekt a zmysel pre stratégiu ešte prídu vhod rovnako ako talent pre zákulisné intrigy :)
 
Teraz som videla dve epizódy tak neviem, či na budúci týždeň pôjde trojka alebo dvojka.
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára