Search

sobota 12. júla 2014

White collar - Ve službách FBI


Trochu som zmenila klímu, aby som sa vyhla prerábaniu bytu doma, ale počasie mi aj tak nepraje. Vo Vysokých Tatrách už tri dni v kuse prší, fúka a počasie, že by ani psa nevyhnal. Čo mi teda ostáva? 
Sedím za notebookom a surfujem po nete. Moja ambícia zo začiatku prázdnin sa teda veľmi nenapĺňa - chcela som tráviť viac času von a nesedieť medzi štyrmi stenami, ale tak niekto tam hore si povedal, že nie :/

Výhodou tejto situácie však ostáva, že som našla nový seriál a je skutočne vynikajúci. Tak trošku ma k nemu opäť priviedla kamarátka, lebo som si ho všimla označený v jej facebookovom profile a zo zvedavosti som na to klikla. 

White collar - alebo aj V službách FBI :)
Vynikajúci seriál, ktorému hviezdi Matt Bomer v hlavnej úlohe napraveného (alebo skoro napraveného) zlodeja umenia a podvodníka Neala Caffreyho. Neala chytil agent FBI Peter Burke za flašovanie španielskych dlhopisov (oficiálne, a neoficiálne bola jeho zložka ešte omnoho hrubšia :))
Štvorročný trest sa mu už blížil ku koncu, keď Neal utiekol, aby vyhľadal svoju priateľku Kate, o ktorej vedel, že jej hrozí nebezpečenstvo avšak ju minul a agent Burke ho opäť posadil do väzenia. V snahe ďalej pátrať po Kate, ponúkol Neal Petrovi dohodu - ak ho dostane z väzenia, bude pracovať pre FBI ako konzultant. Jeho plán sa podaril, ale získal tiež módny doplnok v podobe sledovacieho náramku, ktorý mu pátranie po Kate výrazne komplikoval. 

Jeho znalosti sa pre federálnych agentov stali hotovou studnicou informácii a vďaka nim vyriešili množstvo prípadov. K Nealovi sa postupne pripájajú priatelia z jeho kriminálnej minulosti v podobe Mozzieho - ktorého by som ja označila ako muža pre všetko :D od falšovania dokladov až po výrobu falošných drahokamov a mnoho iných vecí. V pár epizódach sa mihla aj Nealova dávna láska, Alexandra "Alex" Hunterová s ktorou ho spájalo a naďalej spája pátranie po vzácnej ruskej hracej skrinke, ukrývajucej veľké tajomstvo. 

Čo sa mi na seriály páči najviac - okrem hlavného hrdinu s perfektným vkusom pre módu ;) - je pozadie Nealovej kriminálnej minulosti. Nejde totiž o obyčajného zlodejíčka či podvodníka, ale o inteligentného zlodeja umenia. Myslím, že sa tam prejavuje aj moja vlastná vášeň pre umenie a históriu, lebo na to, že Neal prezradil, že nemá ani maturitu, má vynikajúce znalosti v obidvoch oblastiach, nehovoriac o všeobecných znalostiach o kultúrach jednotlivých krajín, zvykoch, literatúre a podobne. 
Jeho hlášky sa stali legendou a v prísloviach ho predbehne už len Mozzie :)

Celý seriál má zatiaľ päť sérii, pričom piata stále beží. Ja som na druhej a blížim sa k jej koncu, pravdepodobne dnes. Veď čo už iné v takom čase :D

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára