Sedím na lexe, prednáška práve začala a ja znovu raz uvažujem, ako je možné, že je ten chlap tak neuveriteľne nudný??
Mám pocit, že dnešnú hodinu asi strávim komentovaním na blogu :D Aspoň viem, že keď všetko ostatné zlyhá, mám pre sebou sľubnú kariéru sekretárky, keďže to stíham všetko písať a ešte mám aj otvorený facebook :D
Prezentácia skáče a on má zrejme pocit, že ja mám namiesto očí ďalekohľady, hmm...
V skutočnosti mám všetky tie veci čo píšeme v skriptách, ktoré mi láskavo požičala moja bývala slovenčinárka. Sú síce z roku 2003, ale keď som ich v skratke prečítala je tam väčšina vecí, ktoré potrebujem napísaných v pekne zrozumiteľnej forme. V skutočnosti, keď som konzultovala svoju seminárnu prácu s vyučujúcou slovenčiny len pokrútila hlavou nad zbytočným odpisovaním zo slovníkov, ktoré tam máme robiť. Priznajme si to - je to dril, ktorý nikdy v živote nepoužijem a s najväčšou pravdepodobnosťou ho zabudnem, len čo napíšem písomku.
Krásy nášho školstva, občas neveriacky krútim hlavou aj ja.
Práve mi cez ruky prešiel papier s prezenčkou. Zrejme začalo byť až veľmi do očí bijúce ako veľmi sa tu preriedili počty. Na začiatku semestra bola trieda taká plná, že si nebolo kam sadnúť a stoličky sme museli doniesť z vedľajšej učebne a dnes nás tu je osemnásť :D
Čo to vypovedá o danom predmete a jeho vyučujúcom??
Odpoveď nechám na zváženie.
Myslím, že som v tejto chvíli kapitulovala na písanie z prezentácie vpredu. To som celá ja, že si aj s kamoškou sadneme dozadu a ja na tie jeho miniatúrne písmenka nevidím. To je ako arkatúra v dejinách umenia. Znamená to trpasličia architektúra a je to výzdobný prvok románskeho slohu. V tomto prípade ide však skôr o trpasličie písmenka, voľným okom takmer neviditeľné a z vlastnej skúsenosti hovorím, že ani okuliare veľmi nepomáhajú :D
Ešteže môžem nakuknúť kolegyni do očítača, inak by som bola ako v džungli bez mapy - nenávratne stratená. Očná doktorka ma pri najbližšej prehliadke zabije. Nie že mi zvýši dioptrie, ona rovno vyhlási že som slepá a odporučí mi vodiaceho psa. Pozítivum: vždy som chcela štvornohého chlpáča :)
Malá ukážka mojej prebiehajúcej hodiny: (Pozn. Čítať na vlastné RIZIKO!!!)
Kombinovaná dynamika vo formantovom inventári prebieha ako:
-> Oslabenie živosti vo formantovom
inventári napr. mŕtv-ola, ruk-áv ->
vznik unikátnych formantov
-> Ako vzrast resp. pokles využitia
formantov napr. pri tvorení názvov nástrojov a prostriedkov sú produktívne
prípony -č/-ač/-ovač/-čka, menej produktívne sú prípony -
nik, - ák, - dlo
c) ako funkčná
špecializácia voči konkurenčným formantom, napr. rozvod-ňa, rozvod-nica,
rozvádza-č/ zdvih-ák, zdvíha-dlo
d) ako vznik nových formantov perintegráciou: Bystric-a ---
Bystri-čan
A toto sa ja učím?No verili by ste? A to nie som jediná taká bláznivá, že mám tento predmet. Napríklad dnes je nás tu takých osemnásť :)
Sme blízko tomuto stavu. Nemohla som odolať, keď som objavila. Jednoducho to na mňa kričalo :D
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára